کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام زشت و خودسرانه ادارات کهگیلویه و بویراحمد در محیط زیست

17 مهر 1395 ساعت 14:21


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعیین تکلیف جمع‌آوری پسماند‌ها به ویژه در مکان‌هایی که متولی مشخصی ندارد ضرورت دارد.
«پژمان نیک‌اقبالی» در کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مطابق با قوانین، ساماندهی پسماند‌ها در درون و حومه شهر‌ها بر عهده شهرداری، در روستا‌ها به عهده دهیاری‌ها و خارج از شهر‌ها و در راه‌های بین شهری باید با مسئولیت بخشداری‌ها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران با توجه به شرایط خاص هر شهرستان ضمن تشکیل نشستی با حضور شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره راه و شهرسازی و بخشداری‌ها، وظیفه جمع‌آوری پسماند‌ها و ساماندهی زباله‌های بین راهی را بر عهده گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نقش رسانه‌ها در مدیریت پسماند را مهم و بنیادی دانست و خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۶ قانون مدیریت پسماند صدا و سیما و سایر رسانه‌های فعال در اطلاع‌رسانی هم‌چنین دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش جداسازی جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌ها اقدام کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: در این نشست در خصوص واگذاری ۱۶/۵ هکتار در «دو پشته» دشتروم برای دفع بهداشتی زباله و احداث کارخانه بازیافت تصمیم‌گیری شد.
وی، ادامه داد: اقدامات هماهنگی و اجرای احداث کارخانه توسط شهرداری و با هماهنگی منابع طبیعی صورت می‌گیرد و هم‌زمان با تهیه نقشه و مراحل انعقاد تفاهم‌نامه مصوبه کارگروه زیربنایی نیز اخذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: هم‌چنین باید ۵۰۰۰ مترمربع زمین در دوپشته دشتروم برای دفع بهداشتی یا بهداشتی کردن زباله‌های پرخطر اختصاص داده شود.
نیک اقبالی افزود: در همین راستا شرکتی که در این زمینه اختراعات و ابتکاراتی داشته است به محض تعیین مکان برای بهداشتی کردن زباله‌ها اقدام می‌کند.
وی با بیان این‌که حساسیت اصلی مدیریت پسماند بر عهده سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست است، گفت: این دو دستگاه باید در این خصوص حساسیت ویژه به خرج دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دستگاه‌ها باید متوجه باشند در صورتی که چند هکتار زمین برای دفع و بازیافت بهداشتی اختصاص دهند هزاران هکتار زمین را در چرخه حیات نجات داده‌اند.
نیک اقبالی، با تأکید بر نقش مجدد رسانه‌ها در آموزش و اطلاع‌رسانی بازیافت و جداسازی پسماند‌ها، یادآور شد: برخی مردم و ارگان‌ها به‌صورت خودسرانه نسبت به تخلیه زباله در محیط زیست به ویژه بین راه‌ها اقدام می‌کنند در صورت مشاهده توسط مردم، شماره خودروهای آن‌ها برای معرفی و صدور حکم قضایی یادداشت و به محیط‌زیست، دهیاری‌ها، دفتر امور روستایی و معاونت امور عمرانی ارائه شود.


کد مطلب: 204352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/204352/اقدام-زشت-خودسرانه-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد-محیط-زیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1