تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۹۸۳۶۲

افزایش ۵۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص به حوزه درمان استان

۱۶
۰
کبنا ؛رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ متخصص و فوق‌تخصص به مجموعه ۱۰۵ نفری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه خواهد شد.
تجلیل از بهورزان شهرستان باشت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رضا چمن در این آئین اظهار داشت: پرونده‌های درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی می‌شوند.
‌وی افزود: تمام پرونده بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای مربوطه باید ساماندهی شود تا دسترسی به پرونده بیماران برای پزشکان و بهورزان آسان‌تر شود.
چمن گفت: کاهش مرگ و میر، بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض بیماری نشانگر سیمای سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کنند که در این زمینه توسعه خدمات درمانی را داشته‌ایم.
چمن اذعان داشت: در زمینه توسعه اورژانس و فوریت‌های پزشکی تغییرات چشم‌گیری صورت گرفته که در این زمینه ۸ پایگاه و ۳۵ آمبولانس دیگر به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد : در سطح کشوری ۳۲ هزار بهورز و ۱۸ هزار خانه بهداشت وجود دارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۲۳ نفر بهورز داریم که از این تعداد ۳۸۰ بهورز خانم و مابقی آقایان مشغول به کار هستند.
چمن گفت: سرانه بهداشت که در سال‌های اخیر به ازای یک نفر ۲۶ هزار تومان بود در سال جاری به ۸۰ هزار تومان رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: در مراکز شبانه‌روزی درمانی حداقل سه پزشک عمومی مشغول به کار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در مراکز روستایی با کمبود پزشک عمومی مواجه نیستیم، بیان داشت: ۵۰ متخصص و فوق تخصص به مجموعه ۱۰۵ نفری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه خواهد شد.
سرانه کم‌نظیر تعداد پزشک متخصص نسبت به جمعیت در شهرستان باشت/کاهش مرگ‌ و میر نوزادان در باشت

کریم رضایی در این ائین نیز اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت و درمان شهرستان باشت خدمات خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حوزه درمان و بهداشت ۲۵ درصد امور سلامت جامعه را بر عهده دارد، افزود: ۷۵ درصد بقیه بر عهده اشخاص است که بتوانند با رعایت مسائل بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت عنوان کرد: در طی سالهای اخیر شبکه بهداشت باشت جز دستگاه‌های برتر در حوزه سلامت شناخته شده است.

رضایی افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ تعداد آمبولانس‌های این شهرستان به ۸ دستگاه رسیده است و خانه بهداشت‌های شهرستان بهداشت در زمینه خدمات‌رسانی جان تازه‌ای گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس در این چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و از یک پایگاه به ۳ پایگاه افزایش یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: مجهزترین کلینیک با متخصصین در شهرستان باشت است که به ازای هر ۹۰۰ نفر یک پزشک متخصص وجود دارد و این سرانه مشابه سرانه کشوری است که در این زمینه یک شاخص بی‌نظیر محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: مرگ و میر مادران باردار به صفر رسیده و همچنین مرگ و میر نوزادان در این شهرستان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: افزون بر ۲ میلیارد تومان از خیرین سلامت جمع‌آوری و در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده است.

رضایی عنوان کرد: پیشرفتی در زمینه مراکز سلامت وجود دارد که این مراکز در سالهای اخیر از ۳ مرکز به ۴ مرکز سلامت در این شهرستان رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: تعداد بهورزان شهرستان باشت ۴۴ نفر، پزشک متخصص ۲۳ نفر و همچنین پزشک عمومی ۹ نفر در این شهرستان مشغول به کار هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا زحمت کشیدی آخرش از جایگاهت بیرون امدی وبه چند منطقه محروم سر زدی واز اون حرف قشنگا زدی بازم خوبه. تشکر
حمید
Iran, Islamic Republic of
این همه متخصص که وارد استان میشود ۵۰ درصد آنرا به دهدشت میبرید بقیه را به بقیه استان میفرستید هر جا میرسید درمورد برابر نبودن بودجه استان صحبت می کنید اما آیا خودتون در تقسیم بندی مدیرانتان و تقسیم نیروی متخصص عادلانه برخورد می کنید ؟
آگاه
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام خدمت جناب آقای دکتر چمن
یه نکته بسیار مهمی را که خدمت حضرت عالی عرض کنم اینه که چرا برخی از پزشکانی که با بیمه های درمانی قرارداد ندارند نظارت والزامی روی اینکار صورت نمی گیره وکارکاسبی آزاد به راه انداخته اند وحق شهروندان با وجود این پزشکی که هیچ گونه قراردادی با بیمه های درمان ندارند تضیع خواهد شد واینجا همه مردم در فقر وبدبختی زندگی می کنند باید توجه ویژ ه ای از طرف حوزه دانشگاه علوم پزشکی برروی نظارت اینکار صورت گیرد . مورد دوم پزشکی که با هزینه بیت المال وعامه مردم موفق به اخذ این مدرک شده نباید حداقل ۱۰سال ایشان را ملزم به ارایه خدمت برای مردم با بیمه های موجود نمایند ومردم از خدمات آنها استفاده نمایند حال ضمن تقدیر وتشکر از زحمات این عزیزان ولی مورد بعد جای سوال است چرا پزشکی که با دفترچه خدمات درمانی بیماران قرارداد ندارد ولی با دستمزد آزاد واستفاده از امکانات بیت المال در بیمارستان عمل های جراحی خود را انجام می دهد. بنظر این حقیر این مشکا باید از زیر اساس کشوری اصلاح شود ومسولین محترم حوزه بهداشت وسلامت پیگیر حقوق مردم عزیز باشند .
انشاالله که جواب قانع کننده ای از دوستان حوزه سلامت در این زمینه داده شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقا استان از نظر پزشکی صاحب نداره. برای یک نوبت باید یک ماه منتظر بمونیم
این چه وضع خرابیه
..ن به نظام پزشکی
پزشکی الان هم شده تجاری نه درمانی
حق گو
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم مثل متخصصان دوره گذشته که ۵۰درصد آنها سهم دهدشت شدند و۵۰درصد دیگر سهم کل استان شدند نباشد.ریاست محترمی که دم از عدالت ویکسان سازی بودجه استان میزند خودش قادر نیست در مجموعه اعتدال برقرار کند گرچه به طاهر اینکار انجام شده اما وظایف معاونت را سپردن به ریس دفتر این خودش معضلی در برقراری عدالت میباشد .شما از این استان تشریف میبرید شیراز اما سعی کنید که بوجود اورنده اختلافی بین نیروهای که در دانشگاه مشغولند نشوید آرزوی پیروزی شما
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
ایول و دست مریزاد به شما دکتر چمن عزیز و معاون درمان فعال دانشگاه .
بهورزبخش بهداشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر زحمتکشان بخش بهداشت و درمان استان
از باشت
Iran, Islamic Republic of
از حضوررییس محترم دانشگاه در برنامه بزرگداشت بهورزان سپاسگزاریم ، خدا قوت
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر چمن با تشکر از زحمات و تلاش های مستمر حضرتعالی و خصوص معاون درمان که حضور این تعداد متخصص را در استان فراهم نمودید خواهشمندیم این موارد را به کارشناسان مسئول در معاونت مربوطه تذکر دهید که اول نگذارند بعضی متخصصین فعلی در معدود رشته ها خدای ناکرده اعمال نظر نمایند که در بعضی شهرها یکه تاز میدان باشند و برعکس در بعضی رشته ها انبوهی از متخصص که جای مطب هم گیرشان نیاید . دوم فکر کنم سطح درمانی و علمی استان ما به حدی رسیده که دیگر شاهد حضور متخصصین، به قول نظامی ها " آش خور و بی تجربه " نباشیم و کیفیت را فدای کمیت و تعداد ننماییم و به مردم شریف استان حق انتخاب بهترین ها را دهیم که باز شاهد اعزام بیماران به شهرهای بزرگ نباشیم .
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر چمن گفتند ۲۳۰ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که ۵۰ نفر دیگر به اونها اضافه خواهد شد.
من در اون جلسه بودم.
پزشک
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر رضایی عزیز که واقعن کاربلد هستن و برای هر روزشون طرح و برنامه دارن،حضور اغلب پزشکان متخصص به خاطر شخص دکتر رضایی هست،امیدواریم از ایشون در سطوح بالاتر مدیریتی استفاده بشه
گرجی پور
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف که زحمات و تلاش های دکتر چمن بسیار چشمگیر است. خداوند توقیق بیشتر دهد.
همکار قدیم بهداشت
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر چمن عزیز
اینقدر که برای بیمارستانها و جذب متخصص و پزشک کار کردید و اینقدر که این سه سال اینهمه تجهیزات پزشکی به استان آوردید اگر یک دهمش در بهداشت کار بشه شما خودتون هم در این زمینه استادی که تاثیرش صد برابر بیشتر خواهد بود.
ارشد خدمات بهداشتی درمانی
United Kingdom
بالاخره هم وزیر و هم دکتر چمن و هم اکثر مدیران وزارت بهداشت و دانشگاهها پزشک هستند و همه شون دنبال توسعه خدمات پزشکی و درمانی هستند در صورتیکه بهداشت و پیشگیری اصلا در اولویتشون نیست.
اگر دقت کنید می بینید که بیشتر دستاوردهاشون هم در بخش درمان و پزشکی هست.
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن ممنونم از شما .ای استاد تمام . ای فرهیخته . ای مدیر نمونه جهانی . ای امید جهان
پور مهر
Iran, Islamic Republic of
ای کاش من هم یک دکتر چمن بودم تمام این کارها را خودش به تنهایی انجام داده ای کاش وزیر بهداشت و درمان می شدید و با حرفهای زیبایتان که جای نون و آب را میگیرد در گوشمان زمزمه میکردید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1