کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۵۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص به حوزه درمان استان

24 شهريور 1395 ساعت 10:09


رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ متخصص و فوق‌تخصص به مجموعه ۱۰۵ نفری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه خواهد شد.
تجلیل از بهورزان شهرستان باشت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رضا چمن در این آئین اظهار داشت: پرونده‌های درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی می‌شوند.
‌وی افزود: تمام پرونده بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای مربوطه باید ساماندهی شود تا دسترسی به پرونده بیماران برای پزشکان و بهورزان آسان‌تر شود.
چمن گفت: کاهش مرگ و میر، بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض بیماری نشانگر سیمای سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۱۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کنند که در این زمینه توسعه خدمات درمانی را داشته‌ایم.
چمن اذعان داشت: در زمینه توسعه اورژانس و فوریت‌های پزشکی تغییرات چشم‌گیری صورت گرفته که در این زمینه ۸ پایگاه و ۳۵ آمبولانس دیگر به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد : در سطح کشوری ۳۲ هزار بهورز و ۱۸ هزار خانه بهداشت وجود دارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۲۳ نفر بهورز داریم که از این تعداد ۳۸۰ بهورز خانم و مابقی آقایان مشغول به کار هستند.
چمن گفت: سرانه بهداشت که در سال‌های اخیر به ازای یک نفر ۲۶ هزار تومان بود در سال جاری به ۸۰ هزار تومان رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: در مراکز شبانه‌روزی درمانی حداقل سه پزشک عمومی مشغول به کار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در مراکز روستایی با کمبود پزشک عمومی مواجه نیستیم، بیان داشت: ۵۰ متخصص و فوق تخصص به مجموعه ۱۰۵ نفری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه خواهد شد.
سرانه کم‌نظیر تعداد پزشک متخصص نسبت به جمعیت در شهرستان باشت/کاهش مرگ‌ و میر نوزادان در باشت

کریم رضایی در این ائین نیز اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت و درمان شهرستان باشت خدمات خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حوزه درمان و بهداشت ۲۵ درصد امور سلامت جامعه را بر عهده دارد، افزود: ۷۵ درصد بقیه بر عهده اشخاص است که بتوانند با رعایت مسائل بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت عنوان کرد: در طی سالهای اخیر شبکه بهداشت باشت جز دستگاه‌های برتر در حوزه سلامت شناخته شده است.

رضایی افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ تعداد آمبولانس‌های این شهرستان به ۸ دستگاه رسیده است و خانه بهداشت‌های شهرستان بهداشت در زمینه خدمات‌رسانی جان تازه‌ای گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس در این چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و از یک پایگاه به ۳ پایگاه افزایش یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: مجهزترین کلینیک با متخصصین در شهرستان باشت است که به ازای هر ۹۰۰ نفر یک پزشک متخصص وجود دارد و این سرانه مشابه سرانه کشوری است که در این زمینه یک شاخص بی‌نظیر محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: مرگ و میر مادران باردار به صفر رسیده و همچنین مرگ و میر نوزادان در این شهرستان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: افزون بر ۲ میلیارد تومان از خیرین سلامت جمع‌آوری و در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده است.

رضایی عنوان کرد: پیشرفتی در زمینه مراکز سلامت وجود دارد که این مراکز در سالهای اخیر از ۳ مرکز به ۴ مرکز سلامت در این شهرستان رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: تعداد بهورزان شهرستان باشت ۴۴ نفر، پزشک متخصص ۲۳ نفر و همچنین پزشک عمومی ۹ نفر در این شهرستان مشغول به کار هستند.


کد مطلب: 198362

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/198362/افزایش-۵۰-پزشک-متخصص-فوق-تخصص-حوزه-درمان-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1