تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۱۹۶۸۵۴

از بازگشت «لیلی» به آغوش «باقری» تا آبرویی که «نظری» خرید

۱۴
۰
کبنا ؛بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در یاسوج به پایان رسید.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر امروز با حضور «تاجیک اسماعیلی» قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور، عطاءالدین کیا مدیر امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام دهسار نماینده ولی فقیه در این دانشگاه و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور «بخش پسران» در یاسوج نیز با حاشیه‌های همراه بود.
اعتراض به ساز و دهل / ترک جشنواره توسط «دهسار» نماینده ولی فقیه در دانشگاه
*این آئین با نواختن موسیقی و آواز محلی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد بطوریکه این موسیقی مورد توجه دانشجویان مهمان قرار گرفت، البته حجت‌الاسلام سید پرویز دهسار نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان به این برنامه اعتراض و جشنواره را ترک کرد.
**حجت‌الاسلام دهسار در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: امروز در حالی در سالن شهید ایزدپناه و در برنامه اختتامیه مسابقات شاهد نواختن ساز و دهل شدیم که خاطر دانشجو معلمان از این کار رنجیده شد که از این دانشجویان و به خصوص دانشجویان اصفهانی به دلیل این کج سلیقگی عذرخواهی می‌کنم.
وی اضافه کرد: موسیقی که امروز در سالن اجرا شد از مجرای قانونی نگذشته بود و قانون می‌گوید اگر قرار است برنامه‌ای در دانشگاه اجرا شود باید در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شود که این کار انجام نشد. دفتر نهاد رهبری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این برنامه ندارد، چراکه به هیچ وجه این برنامه ساز و دهل و تصمیم‌گیری ببری اجرای آن از مجرای قانونی نگذشته بود.

 دهسار اظهار کرد: دیروز شهادت امام باقر(ع) بود، بنابراین با آن همه برنامه غنی برخاسته از فرهنگ استان چه دلیلی داشت که چنین برنامه‌ای اجرا شود.

وی بیان کرد: آیا حتما لازم است در چنین موقعیت‌هایی با مهتر و دهل فرهنگ خود را نشان دهیم در حالی که برنامه‌های متناسب این روزها به وفور در فرهنگ ما وجود دارد.

این مسئول افزود: این کار در شأن دانشگاه و این همه میهمان نبود و من اعتراض خود را به جد خواهم داشت و از همه مردم و دانشجویان عذرخواهی می‌کنم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کم‌سلیقگی به خرج دادند و برنامه‌ها را به مجموعه‌ای خارج از دانشگاه سپردند و آن‌ها هم در وادی نبودند و به دلخواه خود برنامه اجرا کردند و دلشان به حال دانشگاه هم نسوخته بود، بنابراین تأکید می‌کنم به هیچ وجه این برنامه در شأن دانشگاه فرهنگیان نبود.

*در هنگام دعوت حجت‌الاسلام دهسار برای سخنرانی در مراسم اختتامیه وی سالن را به دلیل اعتراض ترک کرده بود.

شادی بیش از حد دانشجویان


* هنگام پخش کلیپی برای معرفی استان‌های کشور دانشجویان به شادی پرداختند تا جایی که این شادی بیش از حد با حرکت‌های ناموزون نیز همراه شد.
* خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این ائین از همه همکاران خود و رسانه‌ها قدردانی کرد.
*دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با نصب پلاکاردی از میزبانی کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
* دانشجویان با دست زدن‌های ممتد خواستار اعلام هر چه سریعتر نتایج در این جشنواره بودند، و با سخنرانی‌های زیاد در این آئین مخالفت می‌کردند.
گوش مفت دانشجویان
* تاجیک اسماعیلی قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: ماهیت جشنواره سخنرانی پشت سخنرانی نیست بلکه جشنواره باید ماهیت جشنواره داشته باشد.
*وی گفت: قطعاً شما دانشجویان می‌گویید، «گوش مفت گیر آوردند» که دانشجویان با دست زدن‌های ممتد خود این حرف را تأئید کردند.
*پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در این جشنواره توسط «کیا» مدیر امور فرهنگی قرائت شد.
بازگشت لیلی
* رونمایی از عروسک «لیلی» مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود که این عروسک به میراث فرهنگی تقدیم گردید و محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قول داد در راستای احیای آن قدم‌های بردارد.
*سید یونس آبسالان رئیس داوران گروه تئاتر در این جشنواره با ادبیات خاصی از استان کهگیلویه و بویراحمد سخن گفت و افزود: خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان با میزبانی این جشنواره به آبروی استان اضافه کرد.
* گروه سرود استان گلستان نسبت به تصمیم هئیت داوران اعتراض کرد.
به گزارش کبنا، این دفتر به پایان رسید و همه چیز خوب بود و باید از خسرو نظری(رئیس دانشگاه فرهنگیان)، پادیاب(قائم مقام دانشگاه)، حجت‌‍الاسلام دهسار(نماینده ولی فقیه)، خانی (مدیر مالی دانشگاه)، مدیر حراست دانشگاه، مومنی مسئول فرهنگی دانشگاه استان، ناصری کارشناس فرهنگی و همه و همه تشکر کرد که برای آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کردند.
jashnvare-yasuj (3) jashnvare-yasuj (4)
yasuj-jashnvareh (1) yasuj-jashnvareh (2) yasuj-jashnvareh (3) yasuj-jashnvareh (4)
 
jashnvare (1) jashnvare (2) jashnvare (3) jashnvare (4) jashnvare (5) jashnvare (6) jashnvare (7) jashnvare (8) jashnvare (9) jashnvare (10) jashnvare (11) jashnvare (12) jashnvare (13) jashnvare (14) jashnvare (15) jashnvare (16) jashnvare (17) jashnvare (18) jashnvare (19) jashnvare (20) jashnvare (21) jashnvare (22) jashnvare (23) jashnvare (24)
نام شما

آدرس ايميل شما

استاد
Iran, Islamic Republic of
سید یونس ابسالان درسته .
ماه گلی
Iran, Islamic Republic of
آره حاج آقا همه جوانان از موسیقی بدشون میاد.
مربي کانون
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد که مدعیان فرهنگ و هنر در بطن جریانات فرهنگی و هنری استان نیستند زیرا کانون پرورش فکری کودکان و نوجواناناستان ۲سال پیش با شرکت در جشنواره عروسک های بومی و محلی ایران با ساخت و نمایش عروسک لیلی اقدام به معرفی این عروسک کرده است.
ز
Iran, Islamic Republic of
با سلام .و خسته نباشید جناب حاج اقا دهسار خدایی چرا همش جنبه منفی قضیه رو در نظر می گیرید.طوری صحبت میکنید که انگار از فرهنگ غنی این مردم بی خبرید والله سید به جدت قسم اگه خبر نداری بذار برات بگم که آهنگ بزم و رزم این مردم از دیرباز همین تشمال بوده حالا شما اعتراضتون به چیه؟
د
Iran, Islamic Republic of
سلام متن بسیار زیبایی بود،لازم بود که این کارشکل میگرفت اما خوشحالیم که انجام گرفت...البته لازم هست که به تولید انبوه زیرنظر میراث صورت پذیرد وبه عنوان سوغات استان نیزدر نظر گرفته شود...به هر حال متنی بسیار زیبا ودر خورتحسین بود...خسته نباشند دانشگاه فرهنگیان ومیراث فرهنگی و....
Iran, Islamic Republic of
چند گرفتی بابت انتشار این آلبوم خانوادگی
دانشجو ارشد
Iran, Islamic Republic of
یک جشنواره زیبای اصیل و سنتی که از همه لحاظ عالی بود و به نظر بنده با توجه به فاصله یک روزهای که بین شهادت امام ع و جشنواره رعایت شده بود هیچ منعی از لحاظ دینی وجود نداشت و گله ها و ناراحتی ها دوستان صحیح نیست
فرهیخته
Iran, Islamic Republic of
با احترامی که قائلم باید عنوان کنم موسیقی محلی استان کهگلویه و بویراحمد نماد فرهنگ و میراث قوم لر و ترک این خاک است و خطاب کردن ساز و دهل نادرست است و باید دانست که ترویج این موسیقی به نوبه خود میتوان جلوگیری از ورود موسیقی های نادرست رایج و نادرست امروزی چون موسیقی های زیرزمینی و غیره نمود که با تمامی آرمانها اسلامی و ملی متغایرت دارد
م،د
Iran, Islamic Republic of
بردن عروسک به جشنواره و اجرا کاریست معمول،،بیست سال پیش استاد آبسالان هم در تئاتری که اجراداشت،از لیلی استفاده کرد و یا به صورت مقطعی در جایی مثل کانون پرورشی،،اما ثبت و ضبط اشعار و تاریخچه وبازسازی به تمام ابزار قدیم و خواستگاه آن و جشنواره ای مستقل و قرار دادن در موزه های مطرح کشور ملاک است که دراین برنامه اجراشد،اگر دوسال پیش کاری میشد چرا هیچ خبری از آن نیست، ودر هیچ موزه ای ویا تولیدی...
رحمان رحیم
Iran, Islamic Republic of
بعضی آدما بدون فکر حرف می زنن و تصمیم می گیرن..به قول امام علی علیه السلام کسی که بدون فکر زبانش را باز می کند آخرش پشیمان خواهد شد...ولی به نظر من تا به پشیمانی برسد کلی خسارت مادی و معنوی ایجاد می کند..
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جشنواره بسیار بسیار عالی و در خور مردم شهید پرور استان بود و به حق رونمایی از عروسک لیلی که یادآور سنت های فراموش شده بود کاری پسندیده بود از بانیان و مجریان این جشنواره تشکر میکنم .
داود
Iran, Islamic Republic of
سلام اقایی که (ز) هستی نمی دانم زالزالکی زردیونی زشت زیبایی امابدان که خروس راهم درعزا می کشند هم درعروسی تشمال همین است نه اینکه کسانی جمع شوندبرای دهنکجی به جمهوری اسلامی ساز دهل بزنند اگر کبنا جرات نوشتن داشت می گفتم اینها چه کسانی هستندچکارکنم برودرباره برگزارکنندگان بپرس وبخوان
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که از زحمات روسای پردیس ها اسمی اورده نشد روسایی که میزبان این جشنواره بودند ولی از کارشناسان تشکر بعمل امد
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی خیلی متاسفم برای کسانی که با نوشابه بر روی سفره عکس یادگاری انداختند و اقدام به پخش ان می کنند.
سلااااااااااااااااااااااااااام نوشابه ندیده هااااااااااااااااا
نوش جونت بخورید ولی بدانید که باید جواب پوکی استخوان بچه هایی را بدهید که وقتی بهشون میگیم نوشابه نخور ضرر داره در جواب میگه پس چرا خودتون میخورید.
متاسفم براتون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1