کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از بازگشت «لیلی» به آغوش «باقری» تا آبرویی که «نظری» خرید

21 شهريور 1395 ساعت 1:16


بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در یاسوج به پایان رسید.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، عصر امروز با حضور «تاجیک اسماعیلی» قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور، عطاءالدین کیا مدیر امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام دهسار نماینده ولی فقیه در این دانشگاه و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور «بخش پسران» در یاسوج نیز با حاشیه‌های همراه بود.
اعتراض به ساز و دهل / ترک جشنواره توسط «دهسار» نماینده ولی فقیه در دانشگاه
*این آئین با نواختن موسیقی و آواز محلی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد بطوریکه این موسیقی مورد توجه دانشجویان مهمان قرار گرفت، البته حجت‌الاسلام سید پرویز دهسار نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان به این برنامه اعتراض و جشنواره را ترک کرد.
**حجت‌الاسلام دهسار در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: امروز در حالی در سالن شهید ایزدپناه و در برنامه اختتامیه مسابقات شاهد نواختن ساز و دهل شدیم که خاطر دانشجو معلمان از این کار رنجیده شد که از این دانشجویان و به خصوص دانشجویان اصفهانی به دلیل این کج سلیقگی عذرخواهی می‌کنم.
وی اضافه کرد: موسیقی که امروز در سالن اجرا شد از مجرای قانونی نگذشته بود و قانون می‌گوید اگر قرار است برنامه‌ای در دانشگاه اجرا شود باید در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح شود که این کار انجام نشد. دفتر نهاد رهبری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این برنامه ندارد، چراکه به هیچ وجه این برنامه ساز و دهل و تصمیم‌گیری ببری اجرای آن از مجرای قانونی نگذشته بود.

 دهسار اظهار کرد: دیروز شهادت امام باقر(ع) بود، بنابراین با آن همه برنامه غنی برخاسته از فرهنگ استان چه دلیلی داشت که چنین برنامه‌ای اجرا شود.

وی بیان کرد: آیا حتما لازم است در چنین موقعیت‌هایی با مهتر و دهل فرهنگ خود را نشان دهیم در حالی که برنامه‌های متناسب این روزها به وفور در فرهنگ ما وجود دارد.

این مسئول افزود: این کار در شأن دانشگاه و این همه میهمان نبود و من اعتراض خود را به جد خواهم داشت و از همه مردم و دانشجویان عذرخواهی می‌کنم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کم‌سلیقگی به خرج دادند و برنامه‌ها را به مجموعه‌ای خارج از دانشگاه سپردند و آن‌ها هم در وادی نبودند و به دلخواه خود برنامه اجرا کردند و دلشان به حال دانشگاه هم نسوخته بود، بنابراین تأکید می‌کنم به هیچ وجه این برنامه در شأن دانشگاه فرهنگیان نبود.

*در هنگام دعوت حجت‌الاسلام دهسار برای سخنرانی در مراسم اختتامیه وی سالن را به دلیل اعتراض ترک کرده بود.

شادی بیش از حد دانشجویان


* هنگام پخش کلیپی برای معرفی استان‌های کشور دانشجویان به شادی پرداختند تا جایی که این شادی بیش از حد با حرکت‌های ناموزون نیز همراه شد.
* خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این ائین از همه همکاران خود و رسانه‌ها قدردانی کرد.
*دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با نصب پلاکاردی از میزبانی کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
* دانشجویان با دست زدن‌های ممتد خواستار اعلام هر چه سریعتر نتایج در این جشنواره بودند، و با سخنرانی‌های زیاد در این آئین مخالفت می‌کردند.
گوش مفت دانشجویان
* تاجیک اسماعیلی قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: ماهیت جشنواره سخنرانی پشت سخنرانی نیست بلکه جشنواره باید ماهیت جشنواره داشته باشد.
*وی گفت: قطعاً شما دانشجویان می‌گویید، «گوش مفت گیر آوردند» که دانشجویان با دست زدن‌های ممتد خود این حرف را تأئید کردند.
*پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در این جشنواره توسط «کیا» مدیر امور فرهنگی قرائت شد.
بازگشت لیلی
* رونمایی از عروسک «لیلی» مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود که این عروسک به میراث فرهنگی تقدیم گردید و محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قول داد در راستای احیای آن قدم‌های بردارد.
*سید یونس آبسالان رئیس داوران گروه تئاتر در این جشنواره با ادبیات خاصی از استان کهگیلویه و بویراحمد سخن گفت و افزود: خسرو نظری رئیس دانشگاه فرهنگیان با میزبانی این جشنواره به آبروی استان اضافه کرد.
* گروه سرود استان گلستان نسبت به تصمیم هئیت داوران اعتراض کرد.
به گزارش کبنا، این دفتر به پایان رسید و همه چیز خوب بود و باید از خسرو نظری(رئیس دانشگاه فرهنگیان)، پادیاب(قائم مقام دانشگاه)، حجت‌‍الاسلام دهسار(نماینده ولی فقیه)، خانی (مدیر مالی دانشگاه)، مدیر حراست دانشگاه، مومنی مسئول فرهنگی دانشگاه استان، ناصری کارشناس فرهنگی و همه و همه تشکر کرد که برای آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کردند.
jashnvare-yasuj (3) jashnvare-yasuj (4)
yasuj-jashnvareh (1) yasuj-jashnvareh (2) yasuj-jashnvareh (3) yasuj-jashnvareh (4)
 
jashnvare (1) jashnvare (2) jashnvare (3) jashnvare (4) jashnvare (5) jashnvare (6) jashnvare (7) jashnvare (8) jashnvare (9) jashnvare (10) jashnvare (11) jashnvare (12) jashnvare (13) jashnvare (14) jashnvare (15) jashnvare (16) jashnvare (17) jashnvare (18) jashnvare (19) jashnvare (20) jashnvare (21) jashnvare (22) jashnvare (23) jashnvare (24)


کد مطلب: 196854

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/196854/بازگشت-لیلی-آغوش-باقری-آبرویی-نظری-خرید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1