تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۱۸۲۲۸۴

صادرات نخستین محموله شرکت بیدزرد گچساران به عراق

۰
کبنا ؛مدیرکل گمرک کهگیلویه‌وبویراحمد از صدور نخستین محموله شرکت صنایع غذایی بیدزرد گچساران به عراق از طریق گمرک این استان خبر داد.
بهنام احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین محموله شرکت صنایع غذایی بیدزرد گچساران در هفته جاری به کشور عراق صادر شد.
وی ارزش ریالی این محموله را ۴۵ هزار و ۲۰۰ دلار عنوان کرد و افزود: این محموله شامل انواع خیار شور، ترشی، زیتون و آبلیمو بود.
احمدی تصریح کرد: این محموله از طریق گمرگ استان به کشور عراق صادر شد.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۴ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.
احمدی پودر و عصاره شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی را مهم‌ترین محصولات صادراتی این استان در سال گذشته عنوان و ابراز کرد: این محصولات به کشورهای آلمان، امارات و افغانستان صادر شدند.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا از این استان به ارزش چهار میلیون و ۳۹۸ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.
وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا از استان به ارزش چهار میلیون و ۳۹۸ هزار دلار به خارج کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳، به لحاظ ارزش ریالی ۱۱٫۱۹ درصد و از نظر وزنی ۸۱ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد کشورهای آلمان، امارات و افغانستان را مقصد کالاهای صادراتی استان دانست و افزود: پودر و عصاره شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی محصولاتی صادراتی استان هستند.
احمدی ناامنی در کشورهای همسایه را علت اصلی کاهش صادرات محصولات استان به خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: سیمان مهمترین محصول صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به کشور عراق بود که به دلیل ناامنی در این کشور صادرات سیمان متوقف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1