کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادرات نخستین محموله شرکت بیدزرد گچساران به عراق

11 خرداد 1395 ساعت 18:36


مدیرکل گمرک کهگیلویه‌وبویراحمد از صدور نخستین محموله شرکت صنایع غذایی بیدزرد گچساران به عراق از طریق گمرک این استان خبر داد.
بهنام احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین محموله شرکت صنایع غذایی بیدزرد گچساران در هفته جاری به کشور عراق صادر شد.
وی ارزش ریالی این محموله را ۴۵ هزار و ۲۰۰ دلار عنوان کرد و افزود: این محموله شامل انواع خیار شور، ترشی، زیتون و آبلیمو بود.
احمدی تصریح کرد: این محموله از طریق گمرگ استان به کشور عراق صادر شد.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۴ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.
احمدی پودر و عصاره شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی را مهم‌ترین محصولات صادراتی این استان در سال گذشته عنوان و ابراز کرد: این محصولات به کشورهای آلمان، امارات و افغانستان صادر شدند.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا از این استان به ارزش چهار میلیون و ۳۹۸ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.
وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۹۴۱ تن کالا از استان به ارزش چهار میلیون و ۳۹۸ هزار دلار به خارج کشور صادر شد که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳، به لحاظ ارزش ریالی ۱۱٫۱۹ درصد و از نظر وزنی ۸۱ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد کشورهای آلمان، امارات و افغانستان را مقصد کالاهای صادراتی استان دانست و افزود: پودر و عصاره شیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی محصولاتی صادراتی استان هستند.
احمدی ناامنی در کشورهای همسایه را علت اصلی کاهش صادرات محصولات استان به خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: سیمان مهمترین محصول صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به کشور عراق بود که به دلیل ناامنی در این کشور صادرات سیمان متوقف شده است.


کد مطلب: 182284

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/182284/صادرات-نخستین-محموله-شرکت-بیدزرد-گچساران-عراق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1