تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۵۶۴۰۰

پیشنهاداتی از جنس اخلاق، عقلانیت و توسعه

۳۰
۰
کبنا ؛فیض اله جوزاریان**
محضر مبارک کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بویژه کاندیداهای شهرستان های بویراحمد و دنا، آنان که در پی توسعه و رفع محرومیت از دیارشان هستند، آنان که می خواهند خود را وقف رفع مشکلات مردم نمایند، سلام علیکم.
امیدوارم که همواره سلامت، شاد و بانشاط باشید. دوستان عزیز متاسفأنه لحظه به لحظه شاهد تخریب سرمایه های واقعی(سرمایه های اخلاقی، انسانی و اجتماعی) در سطح جامعه و دیارمان می باشیم و برخی از کاندیداها محترم و طرفدارانشان برای کسب رأی و پیروزی در کارزار انتخاباتی به هر اقدامی مبادرت نموده و با ترفندهای مختلف و به راه اندازی کمپین های حمایتی(کارناوال های تبلیغاتی، شرکت در مراسمات فاتحه خوانی و راه اندازی شبکه های مجازی غیرواقعی و تکراری)، قول دادن های بدون پایه و اساس به افراد جامعه و بویژه جوانان تحصیل کرده و بیکار وسوء استفاده از شور جوانی آنها و نیز انجام هزینه های سرسام آور تبلیغاتی، سعی در ایجاد موج تبلیغاتی و سوار شدن بر این موج دارند تا به این وسیله بتوانند از عدم آگاهی مردم دیارمان سوء استفاده نموده و به اهداف شوم خود برسند. پس دوستان عزیز و بزرگوارم، بیایید تا با همکاری و مشارکت با یکدیگر این پدیده زشت و غیره اخلاقی را در سطح جامعه کاهش داده و واقعاً در مسیر توسعه و رفع محرومیت از دیارمان گام برداریم. بیایید تا به فرزندان دیارمان راههای رسیدن به توسعه و پیشرفت را هدیه نماییم، نه روش ها و نیرنگ های کسب رأی را.
دوستان عزیز، مطالب و پیشنهادات ذیل می تواند در رسیدن به این هدف مفید واقع گردد.
هر چند ابراز همدردی و مشارکت در مراسمات عزاداری و فاتحه خوانی یا شادی مردم از نشانه های سرمایه اجتماعی است، اما سوء استفاده از این مراسمات به منظور شناخت و اهداف تبلیغاتی، توهین به عقلانیت و آگاهی مردم محسوب می گردد، پس بیایید برای همیشه از این رفتارها و اعمال سخیف دست برداشته و واقعاً برای خود مردم و شخصیت آنها احترام قائل شویم و نه برای رای آنها.
دوستان عزیز و بزرگوار بیایید تا با مشارکت و همکاری با یکدیگر، ارزش، اعتبار و کارکرد علم، دانش و تخصص را در جامعه فزونی بخشیم و از بکاربردن القاب مانند دکتر، سردار و ... برای کسانی که هنوز دارای این درجه از علم و دانش و تخصص نمی باشند، جداً خودداری نماییم. دوستان عزیز تا کی باید برخی از افراد و طرفدارانشان از القابی مانند دکتر و ... سوء استفاده نمایند؟آیا زمان آن نرسیده است که همه ما واقعیات را با مردم دیارمان در میان بگذاریم؟ آیا نباید از افرادی که برایمان القاب غیرواقعی و جعلی بکار می برند دوری گزینیم؟
دوستان عزیز اگر واقعاً بدنبال دفاع از حقوق مردم دیارمان می باشیم و نه دفاع از منافع خود و اطرافیانمان، بیاید تا با هم و به صورت یک حرکت انسانی، اخلاقی و نمادین، هزینه هایی که برای چاپ پوستر و ایجاد موج توسط شبکه های مجازی و رسانه ها در نظر گرفته ایم را وقف امور خیریه نموده و برای فرزندان دیارمان، مدرسه یا دانشگاه بسازیم و توانایی های خود را صرفاً از طریق برنامه های زنده تلویزیونی که به صورت عادلانه توزیع گردیده است به مردم دیارمان نشان دهیم. در این صورت جامعه و بویژه نیروهای خدوم و زحمت کش شهرداری نیز روند توسعه و عقلانیت را با تمام وجود درک خواهند کرد و لازم نیست چندین ماه به دنبال پاک کردن و تمیز کردن در و دیوارهای محل زندگی مان باشند.(برای پخش زنده اهداف و برنامه های کاندیداها همکاری و مشارکت آیت الله ملک حسینی جهت نهادینه نمودن این روش و نیز همکاری مسئولین صدا و سیما استان ضروری می باشد.)
دوستان عزیزهمانطور که می دانید، یکی از مهمترین دلایل مشارکت بسیار زیاد کاندیداها در این دوره از انتخابات، گسترش بسیار زیاد پدیده زشت و شوم، قوم گرایی، طایفه گرایی، جناح بازیهای سیاسی در سطح جامعه و بویژه در ادارات و سازمانهای مختلف می باشد. پس بیایید تا با کمک همدیگر این بیماری مهلک را در سطح جامعه کاهش داده و عقلانیت و علم را جایگزین قوم، قبیله و جناح نماییم.
بیایید تلاش نمایم تا خود را وام دار و وابسته به افراد و گروههای مختلف ننماییم، زیرا همانطور که می دانید کسانی که خود را وامدار افراد و گروهها و جناح های مختلف می نمایند تا زمانی که وام(جبران همکاری و مشارکت) خود را ادا ننمایند، نمی توانند به فکر افراد فقیر و محروم جامعه باشند. ضمناً اگر قرار است که خودمان را وامدار فرد یا گروهی نماییم، چه بهتر که این افراد فرهیختگان و نخبگان علمی جامعه باشند، تا جامعه حداقل از علم آنها بهره مند گردد.
بیایید تا واقعیات را به مردم محروم و فهیم دیارمان بگوییم و بیان نماییم که وظیفه نمایندگان قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون و دفاع با اقتدار و کامل از حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم دیارمان می باشد و نه افتتاح اغلب کارهای عمرانی معمولی مانند،آسفالت نمودن خیابان ها یا دیگر فعالیت هایی که وظیفه ذاتی دولت است.
بیایید تا در صحبت ها و قول دادن هایمان مطالبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به حق دیارمان را تنزیل نداده و به آسفالت نمودن جاده ها، گازدارنمودن روستاها و ... اکتفا ننماییم. بلکه بر اساس علم و دانش و مشورت با نخبگان جامعه به دنبال اجرای عدالت و احقاق حقوق مسلم مردم دیارمان باشیم.
دوستان عزیز، از آنجایی که مهمترین دلیل محرومیت و عدم توسعه دیارمان، عدم آگاهی مردم از حق و حقوق خویش می باشد، بیایید تا با مشارکت و همکاری با یکدیگر زمینه آگاه سازی آنها را فراهم نماییم و نه زمینه گمراهی آنها را با وعده و وعیدهای پوچ و خیالی.
در پایان برای رفع محرومیت از دیارمان دست یاری به سوی همه کاندیداها، بزرگان و فرهیختگان جامعه دراز نموده و از این عزیزان عاجزانه تمنا می نمایم که، جهت آگاه سازی جامعه نسبت به حقوق خویش و جلوگیری از تخریب سرمایه های واقعی جامعه(سرمایه های اخلاقی، انسانی و اجتماعی)اقدامات لازم را اعمال نموده، تا برخی از فرصت طلبان برای رسیدن به مقاصد و منافع خویش، بر اندام نحیف و محروم دیارمان موج سواری ننمایند. امید است که خداوند به همه ما توفیق دهد که در جهت آگاه نمودن مردم دیارمان برای رسیدن به عدالت موفق باشیم.
** دکتری اقتصاد توسعه
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند دانش
Iran, Islamic Republic of
پر جیبت رای نیاری به حاج زارع ملحق شو ابروی تلخسرو حفظ بشه
اهالی تلخسرو
Iran, Islamic Republic of
پر جیبت رای نیاری به حاج زارع ملحق شو ابروی تلخسرو حفظ بشه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر دکتر جوزاریان پیشنهادات بسیار منطقی و بجاییست امیدواریم سایرنمایندگان نیز به ارزشها و قوانین پایبند باشن
دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
سلام بر بویراحمد
سلام بر دنااااااااااا
درود بر دکتر جوزاریان
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت وپیروزی جناب دکتر جوزاریان اقتصاددان توانای شهرمان.
اهالی تلخسرو
Iran, Islamic Republic of
ول کن ای گپه حاج زارع
sساام
Iran, Islamic Republic of
سلام
همش که شد دیارمانظ
چندبار استفاده کردی از دیارمان !الان مدرک دکتری را گرفتی؟ یا کارشناسی ارشد رو تموم کردی ؟
دانشجو سابق
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسیار درست و دقیقی بود. اما من با نظر اهالی تل خسرو موافقم. چون دکتر جوزاریان حالاحالاها رای نمیاره و اگر میخواد رای بیاره باید در مراسمات فاتحه خوانی شرکت کنه و به مردم و جوانها وعده های توخالی بده. ایشان چون باسوادترین اقتصاددان استان است نمیتونه مثل برخی از کاندیداهای ...عمل کنه. به نظر من جامعه لیاقت هرچه را داشته باشه بهش میرسه.
دوستان
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی بقیه راحت بخوابید
دهیار
Iran, Islamic Republic of
اهالی تلخسرو ، سرابتاوه ،نره گاه ، شهرک ولایت ،موردراز و بویراحمد بالا یکپارچه فقط دکتر جوزاریان
پیروزه
Iran, Islamic Republic of
دکتر فقط خودت
سجاد
Iran, Islamic Republic of
با احترام برای تمام کاندیداهای محترم.فقط دکتر جوزاریان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام ، هر جامعه ای خودش سرنوشتش را تعیین میکند، اگه لیاقت دکتر جوزاریان راداشته باشند، بهش می رسند واگر سطح تفکراتشان در سطح بعضی ازاین کامنتهاباشه ،خوب دیگه نمیشه کاریش کرد، دکتر فقط وظیفه انسانی وشرعی که بر عهده داشته انجام داده واین خود شما هستید که آینده استانتان راتعیین می کنید .
محسن
Iran, Islamic Republic of
به مناسبت سربلندی بویراحمد و پیروزی دکتر جوزاریان برای مردم و در راه مردم صلوات.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت اقتصاددان برجسته استانمان جناب دکتر جوزاریان
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر مطالب زیبایی بیان نمودید به امید موفقیت شما دکتر عزیز در همه مراحل
تلخسروی اصیل
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و ادب
در جواب سام
اقا یا خانم
اینی که فرمودین از تواضع دکترنشات گرفته (بجای من من کردن)شما قدرت درکشو ندارید، مثلاهمین دیارمان رو چند بار کاندید قبلیت تو بهارستان در موردش صحبت کرده

در ضمن خلایق هرچه لایق
دکتر جان با تمام وجود براتون ارزوی موفقیت دارم
اما یه پیشنهاد دارم برات و اون اینه که تو هم وعده تو خالی بده مثل بقیه
نرگاه
Iran, Islamic Republic of
پس از همکاری چند ساله باجناب دکتر جوزاریان,بنده به این نتیجه رسیده ام که مردم تلخسرو لیاقت فرد صاحب کمالاتی چون دکتر جوزاریان را ندارند.
سیسختی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جوزاریان از افراد تحصیل کرده جامعه ، مردمی و اینده نگر هستند که با تحصیلات عالی در حوزه اقتصادی میتونن برای استان مفید واقع شن.
تلخسرو کهن
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یه تلخسرویی هیچوقت پشت دکتر رو که باعث افتخار ماست خالی نمی کنم
در ضمن لطفا کسی از طرف ما نظر نده
موفق باشی دکتر جان ، اینده از ان توست و لیاقت تو بیش از این چیزاست
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر جوزاریان از افرادی می باشند که اهل شعار نیستند ایشان فردی علمی بوده و هستند ممکن است که عموم روی ایشان شناخت ندارند اما افرا دانشگاهی اکثرا ایشان را میشناسند انصافا فردی کوچک نفس و افق دیدشان بالاست امیدوارم مردم فهیم یاسوج با درایت و بصیرت کامل افراد دلسوزو علمی استان را شناخته تا با راه یافتن به مرکز قانون گذاری و تلاش اینچنین افراد فرزندانشان در اسایش و اینده درخشان داشته باشند . دانشگاه گچساران
غلام شما غلوم رضا
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر جوزاریان ، زنده باد بر و بچ تلخسرو
خان
Iran, Islamic Republic of
دکتر جوزاریان ایشالا که در اانتخابات وتمام مراحل زندگی موفق باشی
ادیب
Iran, Islamic Republic of
موفق و موید باشی جناب دکتر
بهتون تبریک میگم بخاطر حس وطن دوستی و وظیفه شناسی تون
ای کاش جوونای ما از شما درس بگیرند و مصرانه در پی تلاش برای پیشرفت روز افزون جامعه و شهرمون باشند
باسپاس و ارزوی مجدد برای پیروزی شما
ادیب(شیراز)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر پایتخت و مرکز فرهنگی تاریخی بویراحمد تلخسرو عزیزم و درود بر فرزند این خطه دکتر جوزاریان.
حميد
Iran, Islamic Republic of
دکتر رو تا اونجایی که من میشناسم اگه تا صد سال هم رای نیاره اهل دروغ وقول غیر معقول نیست وهدفش تنها اگاه کردن مردم نسبت به حق وحقوقشان است
حکمتی
Iran, Islamic Republic of
به نام خداوند عدالت گستر
دکتر جان حال و احوالتون چطوره؟
خیلی خوشحال شدم اسم حضرتعالی را جزؤ کاندیدای شهرستان بویراحمد و دنا دیدم.
اگر خدا عمری داد و سعاتی نصیب بنده شد جهت ثبت رای به نفع جنابعالی خدمت می رسیم
حکمتی( گچساران)
شهریار
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر حرف نداری.... ما اهالی تل خسرو همه بهت افتخار می کنیم. دکتر شک نکن به رأی ما, همچون ما که شک ندارم به علم و درایت و ایمان شما. واگر در یک نفر هر سه ی این ویژگی ها رو دیدید شک نکنید به لیاقت و کاردانیش.
شهریار
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر حرف نداری.... ما اهالی تل خسرو همه بهت افتخار می کنیم. دکتر شک نکن به رأی ما همچون ما که شک نداریم به علم و درایت وایمان شما و در هر کس این سه ویژگی رو دیدید شک نکنید به لیاقت و کاردانیش و عمل به قول و قرارهاش..
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای دکتر واقعا مطالبت عالی بود نمایند باید همچون دیدگاهی داشته باشد تا برای دیارمان بتواند کاری انجام بدهد


متاسفانه اکثر کاندید های بویراحمد به دنبال منفعت شخصی خودشان هستند نه منعت مردم دیارشان .قشر جوان تا اخرش حمایت میکنیم .اگر در قالب مناظره هدفهایتان را بگوید بهتر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1