کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاداتی از جنس اخلاق، عقلانیت و توسعه

5 بهمن 1394 ساعت 13:06


فیض اله جوزاریان**
محضر مبارک کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بویژه کاندیداهای شهرستان های بویراحمد و دنا، آنان که در پی توسعه و رفع محرومیت از دیارشان هستند، آنان که می خواهند خود را وقف رفع مشکلات مردم نمایند، سلام علیکم.
امیدوارم که همواره سلامت، شاد و بانشاط باشید. دوستان عزیز متاسفأنه لحظه به لحظه شاهد تخریب سرمایه های واقعی(سرمایه های اخلاقی، انسانی و اجتماعی) در سطح جامعه و دیارمان می باشیم و برخی از کاندیداها محترم و طرفدارانشان برای کسب رأی و پیروزی در کارزار انتخاباتی به هر اقدامی مبادرت نموده و با ترفندهای مختلف و به راه اندازی کمپین های حمایتی(کارناوال های تبلیغاتی، شرکت در مراسمات فاتحه خوانی و راه اندازی شبکه های مجازی غیرواقعی و تکراری)، قول دادن های بدون پایه و اساس به افراد جامعه و بویژه جوانان تحصیل کرده و بیکار وسوء استفاده از شور جوانی آنها و نیز انجام هزینه های سرسام آور تبلیغاتی، سعی در ایجاد موج تبلیغاتی و سوار شدن بر این موج دارند تا به این وسیله بتوانند از عدم آگاهی مردم دیارمان سوء استفاده نموده و به اهداف شوم خود برسند. پس دوستان عزیز و بزرگوارم، بیایید تا با همکاری و مشارکت با یکدیگر این پدیده زشت و غیره اخلاقی را در سطح جامعه کاهش داده و واقعاً در مسیر توسعه و رفع محرومیت از دیارمان گام برداریم. بیایید تا به فرزندان دیارمان راههای رسیدن به توسعه و پیشرفت را هدیه نماییم، نه روش ها و نیرنگ های کسب رأی را.
دوستان عزیز، مطالب و پیشنهادات ذیل می تواند در رسیدن به این هدف مفید واقع گردد.
هر چند ابراز همدردی و مشارکت در مراسمات عزاداری و فاتحه خوانی یا شادی مردم از نشانه های سرمایه اجتماعی است، اما سوء استفاده از این مراسمات به منظور شناخت و اهداف تبلیغاتی، توهین به عقلانیت و آگاهی مردم محسوب می گردد، پس بیایید برای همیشه از این رفتارها و اعمال سخیف دست برداشته و واقعاً برای خود مردم و شخصیت آنها احترام قائل شویم و نه برای رای آنها.
دوستان عزیز و بزرگوار بیایید تا با مشارکت و همکاری با یکدیگر، ارزش، اعتبار و کارکرد علم، دانش و تخصص را در جامعه فزونی بخشیم و از بکاربردن القاب مانند دکتر، سردار و ... برای کسانی که هنوز دارای این درجه از علم و دانش و تخصص نمی باشند، جداً خودداری نماییم. دوستان عزیز تا کی باید برخی از افراد و طرفدارانشان از القابی مانند دکتر و ... سوء استفاده نمایند؟آیا زمان آن نرسیده است که همه ما واقعیات را با مردم دیارمان در میان بگذاریم؟ آیا نباید از افرادی که برایمان القاب غیرواقعی و جعلی بکار می برند دوری گزینیم؟
دوستان عزیز اگر واقعاً بدنبال دفاع از حقوق مردم دیارمان می باشیم و نه دفاع از منافع خود و اطرافیانمان، بیاید تا با هم و به صورت یک حرکت انسانی، اخلاقی و نمادین، هزینه هایی که برای چاپ پوستر و ایجاد موج توسط شبکه های مجازی و رسانه ها در نظر گرفته ایم را وقف امور خیریه نموده و برای فرزندان دیارمان، مدرسه یا دانشگاه بسازیم و توانایی های خود را صرفاً از طریق برنامه های زنده تلویزیونی که به صورت عادلانه توزیع گردیده است به مردم دیارمان نشان دهیم. در این صورت جامعه و بویژه نیروهای خدوم و زحمت کش شهرداری نیز روند توسعه و عقلانیت را با تمام وجود درک خواهند کرد و لازم نیست چندین ماه به دنبال پاک کردن و تمیز کردن در و دیوارهای محل زندگی مان باشند.(برای پخش زنده اهداف و برنامه های کاندیداها همکاری و مشارکت آیت الله ملک حسینی جهت نهادینه نمودن این روش و نیز همکاری مسئولین صدا و سیما استان ضروری می باشد.)
دوستان عزیزهمانطور که می دانید، یکی از مهمترین دلایل مشارکت بسیار زیاد کاندیداها در این دوره از انتخابات، گسترش بسیار زیاد پدیده زشت و شوم، قوم گرایی، طایفه گرایی، جناح بازیهای سیاسی در سطح جامعه و بویژه در ادارات و سازمانهای مختلف می باشد. پس بیایید تا با کمک همدیگر این بیماری مهلک را در سطح جامعه کاهش داده و عقلانیت و علم را جایگزین قوم، قبیله و جناح نماییم.
بیایید تلاش نمایم تا خود را وام دار و وابسته به افراد و گروههای مختلف ننماییم، زیرا همانطور که می دانید کسانی که خود را وامدار افراد و گروهها و جناح های مختلف می نمایند تا زمانی که وام(جبران همکاری و مشارکت) خود را ادا ننمایند، نمی توانند به فکر افراد فقیر و محروم جامعه باشند. ضمناً اگر قرار است که خودمان را وامدار فرد یا گروهی نماییم، چه بهتر که این افراد فرهیختگان و نخبگان علمی جامعه باشند، تا جامعه حداقل از علم آنها بهره مند گردد.
بیایید تا واقعیات را به مردم محروم و فهیم دیارمان بگوییم و بیان نماییم که وظیفه نمایندگان قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون و دفاع با اقتدار و کامل از حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم دیارمان می باشد و نه افتتاح اغلب کارهای عمرانی معمولی مانند،آسفالت نمودن خیابان ها یا دیگر فعالیت هایی که وظیفه ذاتی دولت است.
بیایید تا در صحبت ها و قول دادن هایمان مطالبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به حق دیارمان را تنزیل نداده و به آسفالت نمودن جاده ها، گازدارنمودن روستاها و ... اکتفا ننماییم. بلکه بر اساس علم و دانش و مشورت با نخبگان جامعه به دنبال اجرای عدالت و احقاق حقوق مسلم مردم دیارمان باشیم.
دوستان عزیز، از آنجایی که مهمترین دلیل محرومیت و عدم توسعه دیارمان، عدم آگاهی مردم از حق و حقوق خویش می باشد، بیایید تا با مشارکت و همکاری با یکدیگر زمینه آگاه سازی آنها را فراهم نماییم و نه زمینه گمراهی آنها را با وعده و وعیدهای پوچ و خیالی.
در پایان برای رفع محرومیت از دیارمان دست یاری به سوی همه کاندیداها، بزرگان و فرهیختگان جامعه دراز نموده و از این عزیزان عاجزانه تمنا می نمایم که، جهت آگاه سازی جامعه نسبت به حقوق خویش و جلوگیری از تخریب سرمایه های واقعی جامعه(سرمایه های اخلاقی، انسانی و اجتماعی)اقدامات لازم را اعمال نموده، تا برخی از فرصت طلبان برای رسیدن به مقاصد و منافع خویش، بر اندام نحیف و محروم دیارمان موج سواری ننمایند. امید است که خداوند به همه ما توفیق دهد که در جهت آگاه نمودن مردم دیارمان برای رسیدن به عدالت موفق باشیم.
** دکتری اقتصاد توسعه


کد مطلب: 156400

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/156400/پیشنهاداتی-جنس-اخلاق-عقلانیت-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1