تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۵۶۲۸۴

به جای سهم خواهی، به خرد جمعی رجوع کنیم

۶۲
۰
کبنا ؛میرآرش تقوی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «موحد به دین اخلاقی خود به آیت الله تقوی پایبند می ماند؟»  یکی از مخاطبان به این مطلب واکنش نشان داد.
ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و بهروزی برای مخاطبین سایت وزین کبنا نیوز و کسب اجازه از بزرگان جبهه اصولگرایی کهگیلویه لازم می‌دانم که درنقد مقاله دوست بزرگوار جناب رضائیان چندنکته را به عرض برسانم
خداشاهد است که منظورمن ازنگارش این مطلب خوشامد گویی موحدنیست و از قضا من همیشه منتقد ایشان بودم و در نقد قلمی تند و گزنده هم داشتم و دارم اما احساس می‌کنم شما بسیار یکطرفه به قاضی رفتید.
از ابتدای انقلاب جبهه اصولگرای کهگیلویه فعال و پویا وارد رقابت های سیاسی و انتخاباتی شد و به نسبت از موفق‌ترین جریانات فکری استان کهگیلویه و بویراحمد بود هرچند در این مسیر فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد و چه کسانی که همه هست و نیست خود رافدای رشد و نمو این جریان سیاسی کردند ولی از همه مواهب موفقیت‌ها بی‌بهره ماندند و چه کسانی که حتی دستی برآتش هم نداشتند اما به همه چیز وهمه جا رسیدند، بگذریم!
جناب رضائیان عزیز بنده افتخار آشنایی باشما را ندارم و تلاشم برای تماس گرفتن باشما بی‌نتیجه ماند به ناچار از همان طریقی که شما نظراتتان رامنتشر کردید سعی می‌کنم که نقدی شایسته ومنصفانه به حضورتان تقدیم کنم
شمافرمودید که حمایت حجه السلام می‌راحمدتقوی تنها دلیل موفقیت موحدبود واگرنبود این حمایت هیچ امیدی به موفقیت نه تنها موحد بلکه هیچ کس دیگری از کهگیلویه نبود!! دوست گرامی دورانی که شما از آن یاد میکنید مصادف بود با نوجوانی من و بواسطه نقش پر رنگ مرحوم پدرم در جبهه اصولگرایی کهگیلویه ازنزدیک شاهد اتفاقات وجریانات سیاسی بودم وباتکیه برمشاهدات عینی خودم که به گواه سایرفعالین مستدل هم هست خدمتتان عرض می‌کنم که آمیراحمد بزرگ ماوایل رضاتوفیق بودند و هستند وخواهند بود امایقین دارم که خودایشان هم باتعبیرشما ازنقششان درموفقیتهای اصولگرایان موافق نیستند چراکه اگرانصاف بدهیم اهرمهای بسیاری دراین موفقیت‌ها دخیل بود و حجت‌الاسلام تقوی هم یکی از مهم‌ترین این اهرم‌ها به شمار میروند نه تنها اهرم وعامل و برای تشریح این موضوع چند مسئله را بحضورتان عرض می‌کنم.
۱: بعداز دور اول کاندیداتوری موحد که به پیروزی پرحرف و حدیث نجفی انجامید با اسرار حجت‌الاسلام تقوی کاندیدا عوض شد و حجه الاسلام کریمیان به عنوان کاندیدای اصولگرا مطرح شدند اما توفیقی نیافتند و تاجگردون روانه مجلس شد و اگر اعتبار و نفوذ و حمایت حجه الاسلام آمیراحمد تقوی تنها دلیل موفقیت موحد بود پس چرا کریمیان که از همان حمایت و چه بسا بیشتر هم برخوردار بودند موفق نشدند؟
دوست عزیزم حجه الاسلام میراحمدتقوی بواسطه نقش مذهبی و کاراکتر پدرانه‌ای که در کهگیلویه داشتند از قدیم مورد حمایت و تکریم همه جناحهای سیاسی بوده و هستند و هیچگاه له و یا علیه کسی به طور آشکار و مرسوم وارد بازی‌های سیاسی نشده و نمیشوند و در همان ادواراولیه هم ایشان نقشی پدرانه داشتند وبیشتردرپشت پرده فعالیتهای سیاسی حضور داشتند هرچندهرگزنمیتوان نقش ایشان رادر شکلگیری وانسجام جبهه اصولگرایی کهگیلویه نادیده گرفت اما بایدقدری ازاین موفقیتهای پی درپی رابه حساب توانایی‌های منحصربه فرد موحدبگذاریم که بامردمداری وتلاش شبانه روزی درجهت حل مشکلات مردم طیفی راایجادکردند که ازهمه گرایشهای سیاسی در آن یافت می‌شود ومختص به اصولگرایان تنها نیست که اگرحامیان موحد فقط اصولگرایان بودند چرابعد ازموحد که اصولگرایانی مثل دکترفیاضبخش که ازحمایت تمام وکمال حجه الاسلام می‌راحمدتقوی هم برخورداربودند توفیقی حاصل نکردند؟
۲: اگرماهم به منطق شماگردن بگذاریم وحمایت حجه الاسلام تقوی راتن‌ها دلیل موفقیت اصولگرایان کهگیلویه بدانیم آیا نباید خواست ونظرمردم را هم لحاظ کنیم وبه انتخاب. مردم احترام بگذاریم؟ آیا جبهه اصولگرایی کهگیلویه ملک شخصی حجه الاسلام تقوی است که به پسرشان ارث برسد؟ که اینگونه موحد را موظف به تحویل جریان سیاسی به دکترتقوی می‌دانید؟
بعدازماه‌ها حضور دکترتقوی دررقابتهای سیاسی شاهدیم که هیچ اقبالی به ایشان در جامعه دیده نمی‌شود و هنوز موفق به برگزاری یک متینگ سیاسی هم نشدند، پس کجاست آنهمه نفوذی که شما از آن دم می‌زنید؟
پیشنهاد می‌کنم که بجای سهم خواهی و ایجاد تفرقه کار رابه خرد جمعی واگذار کنیم ودریک گردهم آیی از فعالین سیاسی اصولگرا و رعایت اصول دموکراسی کاندیدای جبهه اصولگرایی را انتخاب کنیم تا شاهد شکست یک جریان همیشه پیروز نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ساتور
Iran, Islamic Republic of
ساتور ر..
ppp
Iran, Islamic Republic of
اینکه دو دو تا چهارتاست. ۱- تقوی هیچ وقت به خاطر موحد کنار نمیکشه و غیر منطقی هم هست که کنار بکشه چون موحد در صورت تغییر حوزه انتخابیه دوباره باید پروندش رسیدگی بشه و تاییدیه را در استان ما هم بگیره که یک چیز صددرصد نیست مخصوصا که دوره قبل از همین حوزه رد صلاحیت شد.
موحد هم اگه بخاد از امرزو شروع کنه ۲۷ بهمن نتیجه را بهش میدن فکر میکنید منطقیه تقوی از همین الان به خاطر چیزطی که معلوم نیست نتیجش چی میشه کنار بکشه.
ازطرف دیگه ماهیت تقوی با موحد از زمین تا آسمون متفاوته . تقوی هیچ تناسبی با موحد نداره و همه میدونن و اکثر ادم های دانشگاهی و ضد باندهای قدرت با ایشون همراه شدن حالا میاد همه رو ول میکنه؟؟
تقوی هم اگه بخاد آمیراحمد چنین اجازه ای را بهش نمیده که کنار بکشه .
ضمنن اگه موحد تایید شد اون وقت بیاین براش اینجا تبلیغ کنید.
بهميي
Iran, Islamic Republic of
درود برمیرآرش که همیشه حق رامی نویسد
میر
Iran, Islamic Republic of
صد افرین
لیکک
Iran, Islamic Republic of
من فقط به دو اشتباه بزرگ این یادداشت اشاره میکنم
اتفاقا در دوره ای که موحد کاندیدا نشد و کریمیان کاندیدا شد،دقیقا به این خاطر که آمیر احمد اعلام کرد در انتخابات دخالت نمیکنم، موحد هم در انتخابات شرکت نکرد چون میدانست که بدون این حمایت شکست میخورد. کریمیان هم دقیقا به همین خاطر پیروز نشد.
دومین مطلب اینکه کجا بود این حمایت "تمام و کمال" آمیر احمد از فیاض بخش؟؟؟؟ آمیر احمد در اون دوره به هر دلیلی فقط یک اشاره ضعیف به فیاض بخش داشت تا حدی که بسیاری از دوستداران ایشون از این نظرشون مطلع نبودند...
این اشتباهات فاحش از طرف کسی که ادعا میکنه در قضایا حضور داشت بعیده.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
طبق معمول، این نویسنده هم تحت جو موجود و فضای احساسی طرفداران موحد قلم زده است. باید دقت داشته باشید که هم موحد و هم آمیر احمد میدانند که اساسا موحد نمیتواند به منطقه بیاید. آمیر احمد به عنوان رهبر معنوی منطقه فقط میخواهد حالا که احتمال پیروزی تقوی زیاده، موحد هم اعلام حمایت کند تا هم حیات سیاسیش در منطقه ادامه داشته باشد و هم در نگاه مردم به جایگاه بالاتری برسد.
صرفا همین
مطلع
Iran, Islamic Republic of
چه تلا ش مذبوحانه و احمقانه ای برای تحریف تاریخ کردی. حتما رفتی پیش تقوی چیزی برات نماسید تحویلت نگرفت طردت کرد افتادی به نوشتن این خزعبلات. تو نگی دوست و دشمن میدونن موحد نمک خورده آمیراحمده و نمکدان ...
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
چرا بحث میکنید.موحد تقوی عدل هاشمی فیاض بخش مژدهی همه یک جریان فکری هستند پس هر کی بیاد همه باهم ازش حمایت میکنند.میگی نه نگاه کن.
طرفدار موحد
Iran, Islamic Republic of
آقایان چرا شما برا هیچ دعوا میکنید. من به شما میگم اگر آقای موحد تا تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ توانست تایید صلاحیتشو از شورای نگهبان بگیره من خودم به آقای تقوی میگم کنار بکشه. که نمیکشه. الان که وقت چانه زنی با اقای تقوی نیست. تقوی تاییده و موحد تازه باید بره دنبال تاییدی. که بعید میدونم بهش بدنش.
عجب
United States
سهم خواهی؟؟؟؟
کافر همه را به کیش خود پندارد
صاحب
United States
موحد برای تاییدی باید تا ۱۶ بهمن صبر کنه
هنوز زوده برادر. چرا عجله دارید؟؟؟
تازه باید درخواست انتقال بده و کهگیلویه هم تایید بشه...
کی میره این همه راهو
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی عاقل باشه نمیاد به کسی که ۱۶ سال هیچ کار مهمی برای منطقه نکرده رای بده.
رضاتوفيق
Iran, Islamic Republic of
کار آرش درسته احسنت براین سر نترس
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
این کامنتها اکثرا کاریکنفره ... همه داراییش چندتا موبایله باهمش نظرمیده
خخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخ فکر کنم تا چند روز دیگه چند نفر سکته میزنن
خ
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخ
چرام
Iran, Islamic Republic of
من که میگم نه تقوی نه موحد هیچ کدام بدرد کهگیلویه نمیخورد.هر کدامشون برود آش همان آش و کاسه همان کاسه!!!!!!!!!!!!!!!!

فقط مهندس حبیبی اصلاح طلب چاره کار مردم کهگیلویه بزرگ است.
ناسلامتی دولت اعتدال و اصلاحات سرکار است.موحد و تقوی بروند هیچ کاری نمیتوانند بکنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام ب نظر بنده اقای تقوی خیلی دقیق حافظه تاریخی سیاسی این جناح منطقه را یادآوری کرده است. علاوه بر احترام گذاشتن به جایگاه معنوی اقای تقوی. نکات آموزنده و بسیار عبرت آموزی را یاد آور شده است. ضمنا تجریه سیاسی اقای تقوی در سطح شهرستان دژ حوزه میدانی از اقای تقوی بیشتر است و باید از تجربیات ایشان استفاده کند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا یک نفر بیاد بگه موحد تو اون ۱۶ سال نمایندگی چکار کرده که الان باز میخواهد بیاد انجام بده؟؟؟
تاجگردون تو ۴ سال اندازه تمام عمر موحد و تقوی به مردم گچساران و استان خدمت کرده.خجالت هم خوب چیزیه.لااقل از تاجگردون معمار بزرگ اقتصاد ایران و استان خجالت بکشید.
Iran, Islamic Republic of
فقط رستاد یا منطقیان
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دکترتقوی تلاشی نکردندوفقط دنبال این هستندکه ...
عبدال
Iran, Islamic Republic of
درود برسناتور
Iran, Islamic Republic of
تقوی آدم خوبیه اما بدرد مجلس نمیخوره.بدرد کلاسهای تاریخ و تفسیر تاریخی میخوره.آدم خونسردی هم هست.من زمان دانش آموزی هم از درس تاریخ بدم می آمد.
ديشموك
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه موحد رافریاد میزندخوش آمدیدسناتور
طرفدار سابق موحد
Iran, Islamic Republic of
موحد تا لیست اموالش را طبق قانون اعلام اموال به مردم اعلام نکنه من بهش رای نمیدهم.
ليكك
Iran, Islamic Republic of
ماپشتتیم میرآرش
ناشناس بی خبر
Iran, Islamic Republic of
اقای آرش تقوی حافظه تاریخی جریان اصولگرا ی این منطقه را بخوبی یاد آوری کرده است. ضمنا تجربه میدانی و سیاسی میر آرش خیلی بیشتر از اقای مصطفی تقوی است. ضمن اینکه جایگاه اجتماعی میر احمد تقوی را ارج دانسته. و باید از تجربه ایشان به نفع ای جریان استفاده شود
تحلیل گر سیاسی
Iran, Islamic Republic of
این مقال از آرش تقوی نیست بروید تحقیق کنید ببینید از کیست؟
جمال تقوی
Iran, Islamic Republic of
شهرستانی که آرش مورخش باشد، وای به حال این شهرستان... آقای آرش جان شماتفاوت حمایت تمام قد و اظهار نظر رو نمدونید؟ از خود موحد بپرسید، بهتون میگه... چون فکر کنم وجداتش اجازه نده حقیقت رو نگه....
Iran, Islamic Republic of
مشت نشونه خروار است. ماهیت نویسنده برای خیلی ها روشن و واضح است. موحد هم عین شماست فقط سنش از شما بزرگتر است. تو آدم معلوم الحالی هستی.
حقيقت
Iran, Islamic Republic of
حقیقت تلخه بایدهم به نویسنده توهین بشه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مااصلاح طلبان ازفردی نخبه واصلاحاتی جوان دکتر
علی علیزاده ارندحمایت قاطع میکنیم
درودبرعلیزاده
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات زنده است
اندیشه ی نو
دکترعلیزاده تاجگردونی دیگراست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آرش مشکلی نداره ماهیت شماست که رومیشه
مهجلو
Iran, Islamic Republic of
ما می دانیم تمام کسانی که قلم در دنیای سیاست می زنند می خواهند جای پای خود را در آینده محکم تر نماید
ما ادم های عاقل فعلا سکوت می کنیم و برنامه های دواطلبان را بررسی می کنیم و شخص مورد نظر را بدور از هر گونه ملاحضات شخصی انتخاب می کنیم
محقق
United States
شهروند بیکار باز هم در هپروت بسر میبره
اما تاختن به تقوی رو خوب اومدی
حقشه
باید حق حسابت رو به موقع میداد
بليطي
Iran, Islamic Republic of
خدادونه آغا غیرازموحد میرهم فقط میرآرش
سید
Iran, Islamic Republic of
درود برمیر آرش گل گفتی
همصدا
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب و ارادت
قصدم قلم فرسایی نیست و جیره خوار هیچ جریان سیاسی نبوده و نیستم
حالیا
دوستانی از بغض ویا بی اطلاعی به طبع شرایط سنی ابراز کرده که عملکرد جناب موحد چه بوده و افق آمدنش چه خواهد بود،اگر این امکان وجود داشت که دوران قبل از موحد و شرایط حوزه کهگیلویه به تصویر کشیده میشد یقینا ما را به دوران پارینه سنگی گذر میداد و بی نصیب نمی شدیم از عبرتی تا که در اظهار نظر طرف انصاف را رعایت کنیم.
و اما اینکه در تقابل موحد یا تقوی چه اتفاقی خواهد افتاد یقینا طرفین از این پختگی و بلوغ برخوردار خواهند بود که به تصمیم و تفاهمی برسند برای سربلندی طیف سیاسی قومی و همچنین سامان دادن به افکار جامعه در تلاطم تصمیم.
باشد که فرزانه و باعزت باشید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آرش طرفداردکترتقوی بودبایددیدچه اتفاقی افتاده که نظرش عِوَض شده منتاحدودی این راپیش بینی میکردم چون دکترتقوی بسیارخودرای هستندواین باعث میشودانسانهای صاحب فکرو ایده نتوانندباایشون همکاری کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آرش همون بلایی که سر یزدانی دور قبل آورد الان سر دکتر تقوی دارد میاردش
مطلع
Iran, Islamic Republic of
من درادوارگذشته همیشه رفیق وهمراه میرآرش بودم ودقیقایادم است که باآقای یزدانی مثل دکترتقوی قرارگذاشتیم که اگر موحدآمدبایدکناربرویم وماباموحدمخالفت نمیکنیم واگرنیامدبایدازشماحمایت کندکه متاسفانه دوستان به عهدی که بستیم پشت کردندوآقای یزدانی به نفع بزرگواری کناررفتندو.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عامل بدبختیهای کهگیلویه //و //هستن
خداوند ازشون نخواهد گذشت.
سرآسياب
Iran, Islamic Republic of
بارهاوبارها مشکلات ما بواسطه میرآرش توسط موحد حل شداماتابحال این دکترتقوی راندیدیم کجابودنداین سیوچندسال؟ازراه نرسیده طلب میراث میکنه
طاس احمدي
Iran, Islamic Republic of
درودبرمیرآرش
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما فقط به لیدرهای موحد نگاه کنید بعد اظهارنظر کنید موحد اگر بلوغ سیاسی داشت اینها را تارومارمیکرد کسی که از اینها مشورت میگیره چیکار میتونه بکنه ؟
فضول
Iran, Islamic Republic of
اگرلیدرهای موحدمالی نبودندپنج دوره انتخابات را نمیبردند
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
آخ بمیرم کیه که خبر نداشته باشد دور قبل هم آقای ... میر محمد رحیم را لخت کرد ولش کرد حالاهم ...تا یک ماه پیش مرتب داشت برا تقوی تبلیغ میکرد حالا فهمید حاجی تائید شد و منافع را سنجید و گردش را اااغاز کرد
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
اکرمیرآرش حرفی بزنه حق داره همیشه از زمان میرمرتضی خانواده آرش حلال مشکلات مردم بودند اما خداوکیلی دکترتقوی کجابودتاحالا؟ یک مورد نشونم بدید که کسی ////
اردشيري
Iran, Islamic Republic of
ماهمه میرآرش رامی شناسیم اما این دکترتقوی راهنوز ندیدیم بنده خداجوانیش راتهرون زندگی کرد/////
بهبهان
Iran, Islamic Republic of
سناتوربیابهبهان که لرها قدرتورانمیدانند میرآرش را هم باخودت بیار
Iran, Islamic Republic of
موحد در طول بیست سال نمایندگیش برای همه هرچه در توان داشت انجام داد اما چه فایده. ؟ کی قدر میدونه؟
أهالي لنده
Iran, Islamic Republic of
درودبرسناتور
احمدی
Iran, Islamic Republic of
سر خودتان را ودرد نیاوریت اگر امد بردش حتمی است
بيطرف
Iran, Islamic Republic of
هرارثی که ٣٠سال بلامدعی ماندبه نفع بیت المال مصادره میشودبنابراین دکترتقوی خیییییلی دیرآمدند
ناشناس بی خبر
Iran, Islamic Republic of
درود بر میر آرش که با هر دست به قلم شدنی. آتش زیر خاکستر خیلی ها فوران میکند. درود بر حسنک وزیر زمان. میر آرش
ممبی وتوابع
United States
ماهمه پشت میرٱرش هستیم درودبرسناتور
ويسي نژاد
Iran, Islamic Republic of
درودبرمیرآرش درودبرسناتور
پسرعمو
Iran, Islamic Republic of
این قلم آزاد رابایدطلا گرفت قلمی که اسیرهیچ ملاحظه ای نیست
ديشموكي
Iran, Islamic Republic of
موحدصدهزار رأی میاره
طرفدارعدل
Iran, Islamic Republic of
سردار بوسیله لابی تقوی هاردصلاحیت شدومطمعن باشه که به هرکی رأی بدیم به تقوی نمیدیم
ظفری
Iran, Islamic Republic of
درود بر آرش عزیز
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1