کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به جای سهم خواهی، به خرد جمعی رجوع کنیم

5 بهمن 1394 ساعت 11:59


میرآرش تقوی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «موحد به دین اخلاقی خود به آیت الله تقوی پایبند می ماند؟»  یکی از مخاطبان به این مطلب واکنش نشان داد.
ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و بهروزی برای مخاطبین سایت وزین کبنانیوز و کسب اجازه از بزرگان جبهه اصولگرایی کهگیلویه لازم می‌دانم که درنقد مقاله دوست بزرگوار جناب رضائیان چندنکته را به عرض برسانم
خداشاهد است که منظورمن ازنگارش این مطلب خوشامد گویی موحدنیست و از قضا من همیشه منتقد ایشان بودم و در نقد قلمی تند و گزنده هم داشتم و دارم اما احساس می‌کنم شما بسیار یکطرفه به قاضی رفتید.
از ابتدای انقلاب جبهه اصولگرای کهگیلویه فعال و پویا وارد رقابت های سیاسی و انتخاباتی شد و به نسبت از موفق‌ترین جریانات فکری استان کهگیلویه و بویراحمد بود هرچند در این مسیر فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد و چه کسانی که همه هست و نیست خود رافدای رشد و نمو این جریان سیاسی کردند ولی از همه مواهب موفقیت‌ها بی‌بهره ماندند و چه کسانی که حتی دستی برآتش هم نداشتند اما به همه چیز وهمه جا رسیدند، بگذریم!
جناب رضائیان عزیز بنده افتخار آشنایی باشما را ندارم و تلاشم برای تماس گرفتن باشما بی‌نتیجه ماند به ناچار از همان طریقی که شما نظراتتان رامنتشر کردید سعی می‌کنم که نقدی شایسته ومنصفانه به حضورتان تقدیم کنم
شمافرمودید که حمایت حجه السلام می‌راحمدتقوی تنها دلیل موفقیت موحدبود واگرنبود این حمایت هیچ امیدی به موفقیت نه تنها موحد بلکه هیچ کس دیگری از کهگیلویه نبود!! دوست گرامی دورانی که شما از آن یاد میکنید مصادف بود با نوجوانی من و بواسطه نقش پر رنگ مرحوم پدرم در جبهه اصولگرایی کهگیلویه ازنزدیک شاهد اتفاقات وجریانات سیاسی بودم وباتکیه برمشاهدات عینی خودم که به گواه سایرفعالین مستدل هم هست خدمتتان عرض می‌کنم که آمیراحمد بزرگ ماوایل رضاتوفیق بودند و هستند وخواهند بود امایقین دارم که خودایشان هم باتعبیرشما ازنقششان درموفقیتهای اصولگرایان موافق نیستند چراکه اگرانصاف بدهیم اهرمهای بسیاری دراین موفقیت‌ها دخیل بود و حجت‌الاسلام تقوی هم یکی از مهم‌ترین این اهرم‌ها به شمار میروند نه تنها اهرم وعامل و برای تشریح این موضوع چند مسئله را بحضورتان عرض می‌کنم.
۱: بعداز دور اول کاندیداتوری موحد که به پیروزی پرحرف و حدیث نجفی انجامید با اسرار حجت‌الاسلام تقوی کاندیدا عوض شد و حجه الاسلام کریمیان به عنوان کاندیدای اصولگرا مطرح شدند اما توفیقی نیافتند و تاجگردون روانه مجلس شد و اگر اعتبار و نفوذ و حمایت حجه الاسلام آمیراحمد تقوی تنها دلیل موفقیت موحد بود پس چرا کریمیان که از همان حمایت و چه بسا بیشتر هم برخوردار بودند موفق نشدند؟
دوست عزیزم حجه الاسلام میراحمدتقوی بواسطه نقش مذهبی و کاراکتر پدرانه‌ای که در کهگیلویه داشتند از قدیم مورد حمایت و تکریم همه جناحهای سیاسی بوده و هستند و هیچگاه له و یا علیه کسی به طور آشکار و مرسوم وارد بازی‌های سیاسی نشده و نمیشوند و در همان ادواراولیه هم ایشان نقشی پدرانه داشتند وبیشتردرپشت پرده فعالیتهای سیاسی حضور داشتند هرچندهرگزنمیتوان نقش ایشان رادر شکلگیری وانسجام جبهه اصولگرایی کهگیلویه نادیده گرفت اما بایدقدری ازاین موفقیتهای پی درپی رابه حساب توانایی‌های منحصربه فرد موحدبگذاریم که بامردمداری وتلاش شبانه روزی درجهت حل مشکلات مردم طیفی راایجادکردند که ازهمه گرایشهای سیاسی در آن یافت می‌شود ومختص به اصولگرایان تنها نیست که اگرحامیان موحد فقط اصولگرایان بودند چرابعد ازموحد که اصولگرایانی مثل دکترفیاضبخش که ازحمایت تمام وکمال حجه الاسلام می‌راحمدتقوی هم برخورداربودند توفیقی حاصل نکردند؟
۲: اگرماهم به منطق شماگردن بگذاریم وحمایت حجه الاسلام تقوی راتن‌ها دلیل موفقیت اصولگرایان کهگیلویه بدانیم آیا نباید خواست ونظرمردم را هم لحاظ کنیم وبه انتخاب. مردم احترام بگذاریم؟ آیا جبهه اصولگرایی کهگیلویه ملک شخصی حجه الاسلام تقوی است که به پسرشان ارث برسد؟ که اینگونه موحد را موظف به تحویل جریان سیاسی به دکترتقوی می‌دانید؟
بعدازماه‌ها حضور دکترتقوی دررقابتهای سیاسی شاهدیم که هیچ اقبالی به ایشان در جامعه دیده نمی‌شود و هنوز موفق به برگزاری یک متینگ سیاسی هم نشدند، پس کجاست آنهمه نفوذی که شما از آن دم می‌زنید؟
پیشنهاد می‌کنم که بجای سهم خواهی و ایجاد تفرقه کار رابه خرد جمعی واگذار کنیم ودریک گردهم آیی از فعالین سیاسی اصولگرا و رعایت اصول دموکراسی کاندیدای جبهه اصولگرایی را انتخاب کنیم تا شاهد شکست یک جریان همیشه پیروز نباشیم.


کد مطلب: 156284

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/156284/جای-سهم-خواهی-خرد-جمعی-رجوع-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1