تاریخ انتشار
شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۴۲۹۳۴

کمبود اعتبار؛ تعطیلی پروژه کتابخانه چرام

۳
۰
کبنا ؛ 
 سال ۹۰ در شهر چرام مسئولان وقت کلنگ احداث کتابخانه جدید چرام را در زمینی خارج از شهر به زمین زدند، و هم اکنون  ۴ سال از اولین کلنگ احداث می‌گذرد اما تنها اسکلتی بتونی از این پروژه مهم فرهنگی و عمومی بر جای مانده و خبری از افتتاح و استفاده علاقه‌مندان به کتاب نیست.


عملیات اجرایی پروژه کتابخانه چرام تعطیل است
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرام با اشاره به پروژه نیمه تمام کتابخانه چرام، اظهار داشت: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۳۲۷ مترمربع در دو طبقه احداث شده است.
شهرام تقی‌زاده افزود: این پروژه از سال ۹۰ عملیات اجرایی آن شروع شد که بعداز گذشت ۴سال تنها ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای ادامه ساخت پروژه کتابخانه چرام،گفت: این پروژه از تیرماه سال گذشته تاکنون به علت عدم اعتبار تعطیل است و از اعتبارات ماده ۱۸۰ و عمرانی هیچگونه تخصیصی داده نشد.
IMG-20151126-WA0011
کمبود فضای کتابخانه‌ای قدیمی چرام
مدیر کتابخانه عمومی چرام با اشاره به اینکه مکان کنونی کتابخانه عمومی چرام جوابگوی مراجعه کنندگان نیست بیان کرد: این کتابخانه در سال ۷۴ به بهره برداری رسید که با توجه به افزایش جمعیت و به علت کمبود فضا امکان اضافه کردن کتب جدید نیست.
وی بیان کرد: به علت همین کمبود فضا در اجرای برنامه های جدید و افزایش کتب با مشکل جدی رو به‌رو هستیم.
تقی زاده خاطر نشان کرد: فضای مجازی و سرگرم شدن کودکان و جوانان با تبلت و بازی های کامپیوتری باعث عدم علاقه به کتابخوانی شده و لذت کتابخوانی را تحت تاثیر قرار داده است.
مسئولان به فکر مکان‌های فرهنگی چرام باشند
یکی از جوانان و دانشجویان مراجعه کننده به کتابخانه، اظهار داشت:اکثر اوقات برای مطالعه به کتابخانه چرام می آیم اما فضای قدیمی و نامناسب کتابخانه موجب کاهش مراجعه جوانان می‌شود.
وی افزود:در شهر چرام هیچ‌گونه توجهی به زیر ساخت‌ها و مکان های فرهنگی از قبیل فرهنگ‌سرا و کتابخانه مناسب با امکانات روز نشده و جوانان گرایش به فضای مجازی آورده‌اند که تاثیرات مخرب خاص خود را دارد.
این دانشجو از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست کرد که توجه ویژه‌ای به تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و سرگرمی شهر چرام از قبیل کتابخانه ، پارک‌ها و فرهنگ‌سرا داشته باشند.
IMG-20151126-WA0006
تکمیل کتابخانه چرام ۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
فرماندار چرام با اشاره به عدم مکان یابی مناسب بعضی پروژه‌های احداث شده در گذشته، اظهار داشت: احداث کتابخانه جدید  شهر چرام  در بدترین جای ممکن انتخاب شد.
ابراهیم فتاح‌پور افزود: با توجه به اینکه کتابخانه مکانی عمومی برای همه سنین بوده، متاسفانه این کتابخانه بیرون از شهر در جایی که جاده دسترسی و سهولت تردد ندارد احداث شده است.
وی بیان کرد: میزان اعتبارات لازم برای تکمیل کتابخانه جدید چرام بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان است که هم اکنون چنین اعتباری وجود ندارد.
فرماندار چرام افزود: در توزیع اعتبارات با توجه به نیاز سنجی‌ها تاکید بیشتر بر حوزه راه و شهرسازی است که سلسله مراتب نیازی موجب توزیع اعتبارات بدین شکل شده است.
فتاح پور با اشاره به نقش خیرین در احداث و تکمیل پروژه های فرهنگی تصریح کرد: از مسئولان استانی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان انتظار داریم توجه ویژه  نسبت به تکمیل این کتابخانه داشته باشند،ضمن اینکه موسسه "قلم چی" قول همکاری برای کمک به این کتابخانه داده است.
----------------------------------------

گزارش ؛ علی یاری زاده-تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

آشنا
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از آقای تقی زاده که پیگیر مشکلات هستند. مسئولین عمرانی از خواب بیدار شوید.مدیر کل کتابخانه ها شما هم به فکر نامی برای کتابخانه مرکزی چرام باش!!!!!!!!!!
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
اقای تقی زاده تو به همین چند کتابخانه برسی شاهکار کردی از نظر کتابخانه ها در استان ضعیف ترین کتابخانه هاست البته نیروی یکسال کار مدیر بشه از این بهتر نمیشه ضمنا اقای فرماندار اعتبار دست خودت هست مگه مدیرکل میره از کجا اعتبار میاره و یا رییس مدیریت برنامه ریزی است که ایشون را مخکوم میکنید ضمن اینکه عملکرد ایشون بر همه روشن هست و برای جلب نظر قلم چی باید خود فرماندار برن تهران مثل دیگر مسولین البته جای کتابخانه که به درد نمیخورد و برای مردهای قبرستان کنار کتابخانه ساخته شده
چرامی
Iran, Islamic Republic of
اقای فرماندار اعتبار که دست خود هست من میدانم در جلسه توزیع اعتبارات خانم قربانی تمام تلاشش را کرد خودت بریدی و دوختی و اعتبار برایش نگذاشتی حتی برای خودشرینی اعتبار پارسال را دادی مصلا حالا مدیرکل چیکار کنه اگه راست میگی خودت اعتبار بگذار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1