تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۱۳۴۶۰۰

تخریب اثر طبیعی خارق‌العاده سرفاریاب

۸
۰
کبنا ؛
سنگ «برد» چهره با قدمت چند هزار ساله در شهر سرفاریاب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد تخریب شد.
به گزارش کبنا نیوز، سنگ «برد» چهره با قدمت چند هزار ساله که از زمان گذشتگان ما تا حالا صحیح و سالم به دست جامعه‌ی به ما رسیده بود توسط دستان عده‌ای ناشناس این اثر ارزشمند و تاریخی تخریب شد.برد چهره یا همان سنگ چهره در ۱۰۰ متری روستای متروکه «مه‌گردی» و بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۸۰۰ متر قرار دارد. سنگ چهره با ارتفاع دو متر و طول سه متر روی سنگی کوچک در حدود نیم متر قرار گرفته که محل اتصال این دو سنگ کمتر از ۳۰ سانتی‌متر بود.

  بخشدار سرفاریاب از توابع شهرستان چرام گفت: برد چهره یا سنگ چهره اثری طبیعی و منحصر بفرد این بخش با سهل انگاری عده ای از گردشگران تخریب شد.

غلام حسین آتش سودا اظهار کرد: چهار نفر از گردشگران که قصد عکاسی از این سنگ زیبا و طبیعی را داشتند با قرار گرفتن بر روی این سنگ باعث تخریب آن شدند.
وی اظهارکرد: هنگام بالارفتن یکی از گردشگران سنگ سقوط و منجر به شکستن پای یکی این گردشگر می شود.
آتش سودا تصریح کرد: با همکاری میراث فرهنگی علت سقوط سنگ بررسی و در صورت سهل انگاری گردشگران با آنان برخورد قانونی می شود.



۱۳۲۱۶۱۱۳۹۱۱۲۱۹۰۰۰۶۷۳_PhotoL۱۳۹۱۱۲۱۹۰۰۰۶۷۷_PhotoL





پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
-------------------------------------
مجید آذربارگون-کهگیلویه


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بخدا اگه انقلاب نمیشد اینها رو کلاغ هم پیدا نمیکرد
واقعا یه عده اشتباه شهر نشین شدن
صرفا" جهت اطلاع
Iran, Islamic Republic of
چرا با کسانی که با حفاری های غیرمجاز به اشیاء تاریخی و آثار باستانی میراث کشور دست پیدا و آنها را به قیمت گزافی فروخته اند از طرف مراجع ذیصلاح و امنیتی برخوردی صورت نمی گیرد . برخی از این افراد به لحاظ وضعیت اقتصادی و مالی چنان متحول شده اند که گویا نیاکان ایشان از ۳۰۰ سال پیش تاکنون کارخانه دار موفق بوده اند و در حال حاضر برخی از این افراد در حال ساخت عمارت های آنچنانی در حاشیه شهر یاسوج و ساخت و سازهای تجاری در چندین طبقه در شهر یاسوج می باشند و هر کدام از اعضاء خانواده ( مجرد و متاهل ) سوار بر ماشین های لوکس و گرانقیمت خارجی اند ، در حالیکه با بررسی وضعیت زندگی یک دهه پیش این افراد متوجه خواهیم شده که به سختی در شهر یاسوج صاحب خانه شده اند و حتی توانائی خرید یکدستگاه پیکان ۵ میلیونی را هم نداشته اند و جهت گمراهی ذهن مسئولین در برخی موارد نیز به عنوان خیر در جاهایی وارد می گردند در حالیکه این سرمایه در دست ایشان متعلق به عموم ملت ایران است . دوست ندارم نام ببرم ولی بهتر است به صاحبان عمارت های در حال احداث حاشیه یاسوج توجه کنید ؟!
دانشجوامین ف
Iran, Islamic Republic of
البته مقصر منابع طبیعیه که حفاظی برای سنگ مذکور درست نکرده بود. حتی لازم بود با آهن کشی فکری برای سقوط این اثر می شد. شاید بوسیله مسایل دیگری هم تخریب می شد
م
Iran, Islamic Republic of
سلام . واقعا جای تاسف داره که این اتفاق افتاده.
حامی
Iran, Islamic Republic of
به دنبال گنج... !
به کجا می رویم؟
م
Iran, Islamic Republic of
اتش دفا نکن اگ داشتن عکاسی ایکردن پ او پتک و کلند چ ایک تی برد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
کدوم پتک و کلنگ ؟! چرا اینقد خدا را ور از خودمون می بینیم و نظر میدهیم ؟ کدوم دفاع ؟ اتفاقا باید ممنون آتش باشیم که فورا عوامل را شناسایی و معرفی کرد
منبع نزدیک
Iran, Islamic Republic of
به هرصورت سنگ عمدی یا غیرعمدی تخریب شد و الان بجای پرداختن به حواشی باید بفکر مرمت باشیم . از بخشدار و نیروی انتظامی که در اسرع وقت عوامل را شناسایی کردند ممنونیم
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1