تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۱۳۰۳۲۰

عدالت در توزیع ماده ۱۸۰ چرام رعایت نشد!

۱۴
۰
کبنا ؛نامه وارده؛
اعتبارات ماده ۱۸۰ برای توسعه مناطق کم برخوردار و اولویت دار می باشد. که علیرغم مشکلاتی که در حوزه بخش مرکزی چرام وجود داشته در دوسال گذشته توزیع این اعتبارات موجب نارضایتی عامه مردم چرام شده است.
متاسفانه دخالت سیاسیون و نمایندگان بخاطر شرایط پیش روی انتخابات و جلب نظر تعدادی خاص باعث شده که این اعتبارات گاهاً از مسیر اصلی خود انحراف داده شود و استفاده ابزاری و انتخاباتی از آن شود.در این راستا نکاتی چند بصورت تیتروار جهت تنویر افکار عمومی و استحضار مسئولان استانی بشرح ذیل مرقوم میداریم ؛
۱_ مهمترین چیز اولویت توزیع می باشد و درنظرگرفتن عدالت اجتماعی می باشد که به عنوان مثال جاده عشایری دمه سال گذشته دو نیم میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد و در کمال تعجب با تاکید نماینده مردم در مجلس و فشارهای سیاسیون و ذی نفوذان مبلغ یک ونیم میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد.
۲_همانطور که همگان اطلاع دارند در روستای توگبری بعنوان نماد محرومیت چرام، استان و حتی کشور می باشد و علیرغم تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و نگاه عدالت محور تاکنون آنطور که شایسته مردم آن منطقه است، بدان رسیدگی نشده است بطوریکه از ضروری ترین نیازهای اولیه زندگی چون آب ،گاز،جاده و برق محروم است و متاسفانه در گیر و دار انتخابات همواره بازیچه دست سیاسیون و نمایندگان شده است.و در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ چرام بی بهره مانده است.چه کسی جواب کودکان و زنان و مردان روستای توگبری را خواهد داد؟
۳_ چندی پیش شاهد حضور خودجوش و اعتراض مردم نسبت به عدم توجه مسئولان به شاهراه ارتباطی چرام _آرند_ گره ای بوده ایم که متاسفانه این مطالبه عمومی بدرستی پاسخ داده نشد و تنها مبلغ ناچیز سیصد میلیون تومان برای آن درنظر گرفته شد درصورتیکه این جاده مورد استفاده اغلب مردم چرام اعم از دامداران،کشاورزان،باغداران ،زنبورداران و ساکنان روستاهای در مسیر این جاده می باشد.
۴_ با نگاه به اینکه شهر چرام از نظر موقعیت پدافند غیرعامل در وضعیت خوبی قرار ندارد لازم است جهت تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی نسبت به ایجاد کمربندی شهر چرام اقدام عاجل و لازم انجام گیرد.در این راستا در دولت قبل احداث کمربندی شهر چرام به تصویب رسید اما متاسفانه به دست فراموشی سپرده شد که امید است مسئولان با عنایت به موارد فوق آن را در نظر قرار دهند.
امیدواریم که مسئولان نگاه عدالت محور و انسان محور به همه مناطق بخصوص مناطق محروم و فراموش شده و مردمی که دسترسی به هیچ مسئولی و دستگاهی ندارند، داشته باشند.  این نوشته فارغ از مسائل منطقه ای و قومی می باشد که امید است مورد اهتمام قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ای برادری دل پری دارم ، چندی پیش در منطقه قلعه بنی واقع در بخش مرکزی تعدادی اتاق ساخته شده عشایری از سنگ وجوب و غیر آتش گرفته و سوخته شدند که صاحبان آنها اعلام نمودند که خیلی از وسایل زندگیمان در آن سوخته اند در صورتی که تنها شاید مقدار علوفه سوخته باشد و شاید تجمیع آنها به ده خانه عشایری نمی رسید و شاید دو الی سه خانوار در آنجا زندگی می کنند ولی بخاطر اینکه صاحب داشتند و از تیره ساداتی بودند ، استاندار ، مدیرکل بحران استانداری ، فرماندار چرام ، نماینده ، همه دست به دست هم دادند و وسایل زندگی از قبیل فرش ، موکت ، پتو و غیره ..و مواد خوراکی بیش از انتظار به تعدادی که شاید از ۳۰ مورد گذشته باشد پرداخت کردندو مدت چند روز یک دستگاه لودر اداره راه و شهرسازی در اختیارشان بود و قرار است که بنیاد مسکن بطور ویژه حمایت کنند و بنظرم اگر توگبری که ساکنان آن از طایفه بایاری می باشد و خیلی هم از لحاظ امکانات از جمله آب در مضیقه هستند و تعداد خانوار آنها بالاتر از ۵۰خانوار میباشد ودچار چنین حادثه ای خدای ناکرده شوند و تعدادی هم از دامها در آن از بین بروند یک نفر جوابگویشان نیست ، تنها یک دعا بنظرم می رسد خدایا به فریاد رس که بی عدالتی در مسئولین استانی بی داد می کند ، الی آمین خدایا برای مردم مظلو م هیچ وقت چنیین حوادثی پیش نیاید .
عاشق
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که شاهد باشیم که امام عصر (ع) تشریف بیاورند و عدالتی که مظلومان منتظرش هستند برقرار گردد . انشا ء الله
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر بابایی کجایی؟ مگر اینکه خودت یه کاری کنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشی خدمت مردم شریف و همیشه بیدار شهرستان چرام نقد فوق بسیار بجا و حرف دل خیلی از مردم این شهرستان و الالخصوص اهالی روستای محروم توگبری می باشد.امیدواریم مسئولین هرچه سریع تر به این موضوع رسیدگی کنند.
باتشکر اهالی روستای توگبری .
Iran, Islamic Republic of
با سلام نامه فوق در مورد عدالت در توزیع ماده ۱۸۰ چرام کاملا درست و منصفانه بوده لذا از مسئولین محترم خواهشمندیم در این خصوص اقدامات متقضی را مبذول نمایید.
با تشکرجمعی از اهالی روستای توگبری .
Iran, Islamic Republic of
همانطور که همگان اطلاع دارند در روستای توگبری بعنوان نماد محرومیت چرام، استان و حتی کشور می باشد و علیرغم تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و نگاه عدالت محور تاکنون آنطور که شایسته مردم آن منطقه است، بدان رسیدگی نشده است بطوریکه از ضروری ترین نیازهای اولیه زندگی چون آب ،گاز،جاده و برق محروم است و متاسفانه در گیر و دار انتخابات همواره بازیچه دست سیاسیون و نمایندگان شده است.و در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ چرام بی بهره مانده است.چه کسی جواب کودکان و زنان و مردان روستای توگبری را خواهد داد...با تشکر از همشهریان محترم در خصوص توجه به روستای توگبری و ارائه مشکلات این روستا .اهالی روستا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام خدمت تمامی همشهریان و سلام خدمت کلیه مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی ...همانطور طوریکه در بالا جمعی از همشهریان اعلام نمودند عدالت در توزیع ماده. ۱۸۰ چرام رعایت نشده است . علیرغم مشکلات عدیده روستای توگبری بخصوص نبود آب آشامیدنی و.برق و...که از نیازهای ضروری می باشد متاسفانه تا کنون اقدام نتیجه بخشی صورت نگرفته است . لذا از مسئولین و نماینده محترم شهرستان خواهشمندیم در این خصوص اقدامات لازم را مبذول نمایید. با تشکر اهالی روستا.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام خدمت تمامی همشهریان و سلام خدمت کلیه مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی ...همانطور طوریکه در بالا جمعی از همشهریان اعلام نمودند عدالت در توزیع ماده. ۱۸۰ چرام رعایت نشده است . علیرغم مشکلات عدیده روستای توگبری بخصوص نبود آب آشامیدنی و.برق و...که از نیازهای ضروری می باشد متاسفانه تا کنون اقدام نتیجه بخشی صورت نگرفته است . با تشکر اهالی روستا.
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
فعلا دمه رو عشقه آقای بزرگواری
ایمان
Iran, Islamic Republic of
تقدیر و تشکر از مدیر محترم سایت که تنها شنونده صدای این مردم (مردم توگبری) است و پل ارتیاطی بین مردم و مسولین به خواب رفته است
اینجانب در بی اعدالتی تخصیص اعتبار شهرستان چرام شکی ندارم و از خداوند بزرگ برای مردم توگبری که که بیش از ۱۵۰ خانوار بدون آب برق گاز تلفن زندگی خود را به سختی سپری میکنند صبر وشکیبایی را مسئلت مینمایم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
انشالله به زودی توگبری به حق خود خواهد رسید فقط دکتر بابایی پیگیری کنند و آقای فضلی منتشر کند تا دیگر مسولین بیدار شوند
Iran, Islamic Republic of
فراندار چرام جواب اعتراض مردمی بیست روز پیش را ندا منامه ی مردم به حق است اعتبار ماده ۱۸۰ عادلانه توضیع نشده
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
باسلام
فقط یه خواهش از مسولین دارم
توگبری قبل از انقلاب را با توگبری بعد از انقلاب مقایسه کنند آیت یک درصد تفاوت داشته
قبل که آب برق گاز تلفن نداشته وحالا هم ندارد
فقط یک ماه قبل از انتخابات شاهد ترافیک این جاده خواهیم بود و بعداز انتخابات فراموش تا چهار سال دیگر
جوان بایار
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مدیر محترم سایت و خوانندگان عزیز
سوال بنده از آقای بزرگواری است که به خدای خودش قسمش میدهم برای ما توضیح بده در این ۸ سال چکار کردی؟ جز استخدامی های .. و جاده خاکی های دست نخورده ات و گرفتن... به دست آیا کار دیگری انجام دادی
حق خود واین جوانان مرزبوم را از خدای خود میخواهم وامیدوارم روزی فرا رسد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1