کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عدالت در توزیع ماده ۱۸۰ چرام رعایت نشد!

18 مهر 1394 ساعت 12:19


نامه وارده؛
اعتبارات ماده ۱۸۰ برای توسعه مناطق کم برخوردار و اولویت دار می باشد. که علیرغم مشکلاتی که در حوزه بخش مرکزی چرام وجود داشته در دوسال گذشته توزیع این اعتبارات موجب نارضایتی عامه مردم چرام شده است.
متاسفانه دخالت سیاسیون و نمایندگان بخاطر شرایط پیش روی انتخابات و جلب نظر تعدادی خاص باعث شده که این اعتبارات گاهاً از مسیر اصلی خود انحراف داده شود و استفاده ابزاری و انتخاباتی از آن شود.در این راستا نکاتی چند بصورت تیتروار جهت تنویر افکار عمومی و استحضار مسئولان استانی بشرح ذیل مرقوم میداریم ؛
۱_ مهمترین چیز اولویت توزیع می باشد و درنظرگرفتن عدالت اجتماعی می باشد که به عنوان مثال جاده عشایری دمه سال گذشته دو نیم میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد و در کمال تعجب با تاکید نماینده مردم در مجلس و فشارهای سیاسیون و ذی نفوذان مبلغ یک ونیم میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد.
۲_همانطور که همگان اطلاع دارند در روستای توگبری بعنوان نماد محرومیت چرام، استان و حتی کشور می باشد و علیرغم تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و نگاه عدالت محور تاکنون آنطور که شایسته مردم آن منطقه است، بدان رسیدگی نشده است بطوریکه از ضروری ترین نیازهای اولیه زندگی چون آب ،گاز،جاده و برق محروم است و متاسفانه در گیر و دار انتخابات همواره بازیچه دست سیاسیون و نمایندگان شده است.و در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ چرام بی بهره مانده است.چه کسی جواب کودکان و زنان و مردان روستای توگبری را خواهد داد؟
۳_ چندی پیش شاهد حضور خودجوش و اعتراض مردم نسبت به عدم توجه مسئولان به شاهراه ارتباطی چرام _آرند_ گره ای بوده ایم که متاسفانه این مطالبه عمومی بدرستی پاسخ داده نشد و تنها مبلغ ناچیز سیصد میلیون تومان برای آن درنظر گرفته شد درصورتیکه این جاده مورد استفاده اغلب مردم چرام اعم از دامداران،کشاورزان،باغداران ،زنبورداران و ساکنان روستاهای در مسیر این جاده می باشد.
۴_ با نگاه به اینکه شهر چرام از نظر موقعیت پدافند غیرعامل در وضعیت خوبی قرار ندارد لازم است جهت تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی نسبت به ایجاد کمربندی شهر چرام اقدام عاجل و لازم انجام گیرد.در این راستا در دولت قبل احداث کمربندی شهر چرام به تصویب رسید اما متاسفانه به دست فراموشی سپرده شد که امید است مسئولان با عنایت به موارد فوق آن را در نظر قرار دهند.
امیدواریم که مسئولان نگاه عدالت محور و انسان محور به همه مناطق بخصوص مناطق محروم و فراموش شده و مردمی که دسترسی به هیچ مسئولی و دستگاهی ندارند، داشته باشند.  این نوشته فارغ از مسائل منطقه ای و قومی می باشد که امید است مورد اهتمام قرار گیرد.


کد مطلب: 130320

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/130320/عدالت-توزیع-ماده-۱۸۰-چرام-رعایت-نشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1