تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۲۷۳۲۳

انجام ۱۲ هزار آزمون کلرسنجی در مخازن آب‌شرب شهرهای استان

۰
کبنا ؛فرهاد صداقت صبح امروز در جمع خبرنگاران با برشمردن وظایف حوزه کنترل و کیفیت آب و فاضلاب شهری استان اظهار کرد: مدیریت کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب مخازن و منابع آب و بروزرسانی تجهیزات و روش‌های آزمایش و نمونه‌برداری از مهم‌ترین وظایف این حوزه است.IMG_0685

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ آزمایش فیزیکی شیمیایی از منابع و مخازن تامین آب شهرهای استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در همین مدت بیش از ۵۰۰ مورد آزمایش باکتریولوژی از منابع و مخازن تامین آب انجام شد، تصریح کرد: این آزمایش نیز به تناوب و متناسب با میزان جمعیت تحت پوشش مخازن و منابع آب انجام می‌گیرد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای شهری استان با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر بیش از ۱۲ هزار مورد آزمون کلرسنجی از مخازن صورت گرفته است، عنوان کرد: ۲۴ سامانه کلرزنی در سطح استان داریم که به‌صورت اتوماتیک کار کلرزنی مخازن را انجام می‌دهند.

صداقت یادآور شد: نمونه‌برداری و آزمایش منابع آب شهرهای استان به صورت مداوم و بر اساس استاندارهای ملی و بین‌المللی در آزمایشگاه شیمیایی فیزیکی آبفای استان و سه آزمایشگاه میکروبی در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار کنترل کیفیت و پایش خروجی تصفیه‌خانه‌های شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران نیز به صورت هفتگی انجام می‌گیرد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمونه‌برداری از خروجی تصفیه‌خانه‌ها بر اساس شاخص‌های معین انجام می‌گیرد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پیش روی آبفای شهری تجهیز آزمایشگاه‌های تصفیه‌خانه‌های شهر دهدشت و گچساران است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1