کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انجام ۱۲ هزار آزمون کلرسنجی در مخازن آب‌شرب شهرهای استان

4 مهر 1394 ساعت 11:15


فرهاد صداقت صبح امروز در جمع خبرنگاران با برشمردن وظایف حوزه کنترل و کیفیت آب و فاضلاب شهری استان اظهار کرد: مدیریت کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب مخازن و منابع آب و بروزرسانی تجهیزات و روش‌های آزمایش و نمونه‌برداری از مهم‌ترین وظایف این حوزه است.IMG_0685

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ آزمایش فیزیکی شیمیایی از منابع و مخازن تامین آب شهرهای استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در همین مدت بیش از ۵۰۰ مورد آزمایش باکتریولوژی از منابع و مخازن تامین آب انجام شد، تصریح کرد: این آزمایش نیز به تناوب و متناسب با میزان جمعیت تحت پوشش مخازن و منابع آب انجام می‌گیرد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای شهری استان با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر بیش از ۱۲ هزار مورد آزمون کلرسنجی از مخازن صورت گرفته است، عنوان کرد: ۲۴ سامانه کلرزنی در سطح استان داریم که به‌صورت اتوماتیک کار کلرزنی مخازن را انجام می‌دهند.

صداقت یادآور شد: نمونه‌برداری و آزمایش منابع آب شهرهای استان به صورت مداوم و بر اساس استاندارهای ملی و بین‌المللی در آزمایشگاه شیمیایی فیزیکی آبفای استان و سه آزمایشگاه میکروبی در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کار کنترل کیفیت و پایش خروجی تصفیه‌خانه‌های شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران نیز به صورت هفتگی انجام می‌گیرد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمونه‌برداری از خروجی تصفیه‌خانه‌ها بر اساس شاخص‌های معین انجام می‌گیرد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پیش روی آبفای شهری تجهیز آزمایشگاه‌های تصفیه‌خانه‌های شهر دهدشت و گچساران است.

 


کد مطلب: 127323

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/127323/انجام-۱۲-هزار-آزمون-کلرسنجی-مخازن-آب-شرب-شهرهای-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1