تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۱۲۶۲۷۷

تصمیمی بزرگ برای ۳هزار منزل مسکونی گچساران

۰
کبنا ؛.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده در کشور پرداخت شد
به گزارش کبنا نیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز شنبه در نشست بررسی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزود: این اعتبار از سال ۹۳ تاکنون از محل اعتبارات حوادث پرداخت شده است.
وی با اشاره به این که امکان نوسازی تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات نیازمند انجام روند کار با راهبرد نوسازی واحدهای مسکونی با ضریب خطر بیشتر هستیم که این تسهیلات به واحدهای مسکونی در استان های ایلام، خراسان های جنوبی و شمالی، هرمزگان و بوشهر پرداخت شده است.
رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی همچنین از پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای مسکونی بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.
تابش اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده با توجه به خطراتی که ساکنان آن را تهدید می کند نیازمند مشارکت مردم، حمایت دستگاه های اجرایی مانند، آب، برق و گاز و بانک هاست.
تاجگردون: بازسازی بافت فرسوده گچساران زندگی ساکنین آن را متحول می کند
غلامرضا تاجگردون در این نشست با ذکر اینکه تشکیل این جلسه در راستای توجه جدی و عملیاتی به بافت فرسوده شهری دوگنبدان است افزود: مصوبه کمک دولت به بافت فرسوده شهری دوگنبدان روی میز است و دیگر بهانه‌ای برای تعلل وجود ندارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته جلسات و مصوبات زیادی در خصوص بافت فرسوده دوگنبدان برگزار و تصویب شد که در این جلسه باید نگاهی عملیاتی و اجرایی داشت.

به گزارش فارس، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به تجربه‌ای غنی و خوب در خصوص احیای بافت فرسوده نیازمند هستیم که در این خصوص این تجربه وجود دارد.

تاجگردون ادامه داد: در خصوص احیا و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان دولت مصوبه خوبی دارد که با اجرای آن کمک قابل ملاحظه‌ای به بافت فرسوده شهری دوگنبدان می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح زندگی و وضعیت مردم در بافت فرسوده دوگنبدان متحول می‌شود.

تاجگردون تأکید کرد: عملیات اجرایی بافت فرسوده دوگنبدان تنها از چند اداره یا ادارات گچساران بر نمی‌آید و عزمی ملی و استانی می‌طلبد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی مصوبه کمک دولت به بافت فرسوده شهری دوگنبدان روی میز است و دیگر بهانه‌ای وجود ندارد،‌ عنوان کرد: در این خصوص تلاش جهادی ادارات و دستگاه‌ها مورد نیاز بوده زیرا دستگاه‌ها و ادارات مانند یک خانواده هستند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت همچنین با یادآوری اختصاص اعتبار برای بازسازی سه هزار واحد بافت فرسوده شهر دوگنبدان از همکاری دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این منطقه محروم اما نفتخیز قدردانی کرد.
غلامرضا تاجگردون افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای هریک از واحدهای مسکونی مذکور ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تا پایان سال ۹۵ پرداخت می شود.
تاجگردون بیان کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ساله نقش اثرگذاری در نوسازی این بافتهای فرسوده دارد.
 
استاندار: پروژه فرهنگی و ورزشی در بافت فرسوده دوگنبدان اجرا خواهد شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی غیر قابل سکونت در بافت های فرسوده شهر دوگنبدان از سوی راه و شهرسازی خریداری و پروژه های ورزشی و فرهنگی در این مکان ها اجرا خواهد شد.
سید موسی خادمی افزود: بیش از ۱۶۱ هکتار بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد که بخشی از این میزان نیازمند نوسازی است.
وی ابراز داشت: موضوع نوسازی محله های لبنان، پربالی و رادک با مصوبه هیات وزیران در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی پیاده رو سازی خیابان بلادیان، احیا محور ۲۰ متری، ساخت کتابخانه و پارک را از مهمترین اهداف طرح بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان اعلام کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بافت فرسوده دوگنبدان به یک پروژه تاریخی در این استان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: احیای بافت قدیم این شهر مستلزم رونق بخشیدن و ارتقای شرایط و کیفیت زندگی در آن بافت است.
وی افزود: بافت فرسوده دوگنبدان به یک معضل اجتماعی برای شهروندان این مناطق تبدیل شده است.
وی گفت: تامین خدمات مورد نیاز با رویکرد حفاظت از بافت و ساختار تاریخی در محلات قدیمی و محدوده تاریخی شهر دوگنبدان مهمترین و اصلی ترین سیاست مجموعه مدیریتی و اجرایی استان است.
وی با بیان اینکه همکاری و همراهی تمامی دستگاههای متولی بویژه شهرداری دوگنبدان موفقیت پروژه را تضمین می کند افزود: تاکنون جلسات بافت فرسوده گچساران مصوبات بسیاری به همراه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که در بافت فرسوده گچساران ساکن هستند در چند گروه تقسیم می شوند.
وی بیان کرد: محل سکونت برخی از ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان به گونه ای است که قادر به زندگی در آن نیستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی خانوارها بافت فرسوده دوگنبدان نیز دارای واحدهای مسکونی فرسوده و قدیمی هستند که این واحدها باید بهسازی و نوسازی شود.
شهردار دوگنبدان: تسریع در بهسازی بافت فرسوده گچساران نیازمند همکاری مسئولان و مردم است.
به گزارش تسنیم، اردلان زینل‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر به میزان ۱۶۱ هکتار مساحت بافت فرسوده در شهرستان گچساران وجود دارد.
وی بیان کرد: در سال ۸۲ بافت فرسوده گچساران به لحاظ شاخص‌ها به عنوان نخستین بافت فرسوده در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد.
شهردار گچساران با اشاره به اینکه منازل بافت فرسوده در این شهرستان بسیار قدیمی هستند، گفت: بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده در این شهرستان بسیار ضروری بوده است.
زینل‌زاده از ارائه تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهرستان گچساران خبر داد.
وی با بیان اینکه بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده در گچساران کار کوچکی نیست، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که بافت فرسوده این شهر دارد، بهسازی واحدهای مسکونی آن باید در اولویت کری مسئولان قرار گیرد.
شهردار گچساران تصریح کرد: با توجه به قدمت بالای منازل مسکونی در بافت فرسوده گچساران، خطرات بسیاری مردم ساکن در این مناطق را تهدید می‌کند.
زینل‌زاده ابراز کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم باید دست به دست هم دهند و تلاش و همکاری کنند تا بافت فرسوده این شهر ساماندهی و بهسازی شود.
 
مجید روستا: دولت  نگاه ویژه ای به بافت فرسوده گچساران دارد
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی بافت فرسوده کشور در جواب سوال خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر اینکه طرح ساماندهی بافت فرسوده شهر دوگنبدان به چه مرحله ای رسیده و با توجه به اینکه ساکنین این مناطق اکثرا از اقشار کم درآمد جامعه هستند و سالهاست در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر میبرند، چه اقداماتی در این مورد صورت گرفته است، اظهار داشت: مطالعات بافت فرسوده شهر دوگنبدان مصوب شده و دولت هم نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و قرار است با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت خود مردم وهماهنگی های که با مدیریت شهری خواهد داشت. از طریق تسهیلاتی که تخصیص داده شده است یک ورود هماهنگ و همزبان با مشارکت مردم جهت نوسازی محل زندگی ساکنین این مناطق انجام بپذیرد.
مجید روستا همچنین در جواب سئوال مبنی بر اینکه ظاهرا تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساختن یک سر پناه برای مردم این مناطق کافی نمی باشد. تصریح کرد: این موضوع کاملا درست می باشد. چون فقط بحث پرداخت تسهیلات نمی باشد ما از همه مکانیزم ها در حوزه ها مختلف استفاده خواهیم کرد. مانند کمک از نظام مهندسی، شهرداری، سایر ارگانهای خدمات رسان و خود مردم هم می باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ساکنین مناطق بافت فرسوده از اقشار کم درآمد هستند ارائه خدمات به شیوه ها و مدل های مختلف می توان به تدریج انجام بپذیرد، نظیر بخشودگی ها که بزودی کارگروه ای در این زمینه تشکیل خواهد شد. و در این خصوص به یک جمع بندی لازم و واحد خواهیم رسید.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی  بافت فرسوده در مورد زمان و نحوه اجراء این طرح بیان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده،اقدامات وارد مرحله اجراء و عملیاتی شده است، که در هفته های آتی وارد پروسه اجرایی قرار خواهد گرفت.
---
شهرستان گچساران دارای یک هزار و ۳۲۹ هکتار وسعت است که ۲۸۳ هکتار آن مسکونی است و ۱۶۷ هکتار آن در بافت فرسوده واقع شده است.
۱۵ هکتار از بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیازمند جابه جایی است. پنج هزار واحد مسکونی در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران بافت فرسوده است.
گزارش: آرش کنارکوهی-حبیب الله قلندری
bAFTFARSODEH-(1) bAFTFARSODEH-(2) bAFTFARSODEH-(3) bAFTFARSODEH-(4) bAFTFARSODEH-(5) bAFTFARSODEH-(6) bAFTFARSODEH-(7) bAFTFARSODEH-(8) bAFTFARSODEH-(9) bAFTFARSODEH-(10) bAFTFARSODEH-(11) bAFTFARSODEH-(12) bAFTFARSODEH-(13) bAFTFARSODEH-(14) bAFTFARSODEH-(15) bAFTFARSODEH-(16) bAFTFARSODEH-(17) bAFTFARSODEH-(18) bAFTFARSODEH-(19) bAFTFARSODEH-(20)
IMG_0845 IMG_0842 IMG_0824 IMG_0817 IMG_0870 bAFTFARSODEH-(21) bAFTFARSODEH-(22) bAFTFARSODEH-(23) bAFTFARSODEH-(24)
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر تاجگردون
آرزو...دانشجوی عمران اهواز
Iran, Islamic Republic of
دو مرد بزرگ این کار بزرگ را انجام میدهند..تاجگردون پیگری کاربلد و زینل زاده مدیری کاربلد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه امروز از خدا بی خبران و منفعت طلبان و کسانی که منافع و مصالح مردم گچساران و باشت برایشان مهم نیست و تنها به منافع شخصی و حزبی خود می اندیشند درصدد هستند تا با شایعه پراکنی بین مردم گچساران مبنی بر اینکه دکتر تاجگردون بچه فلانی را بکار گرفته و بچه شما را بکار نگرفته، سعی در ایجاد بدبینی در عامه مردم نسبت به این بزرگ مرد خطه جنوب را دارند.
البته مردم گچساران و باشت هوشیارتر از آن هستند که فریب ترفندهای این عده که جایگاهی بین مردم هم ندارند را بخواهند بخورند.
مردم گچساران و باشت می دانند تنها نماینده ای از استان کهگیلویه و بویراحمد که توانست تنها در دور اول نمایندگی خود بتواند بر رأس مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی جلوس کند تنها دکتر غلامرضا تاجگردون بود
مردم گچساران و باشت خوب می دانند تنها نماینده خود که توانست بالغ بر ۷۰ نفر از بچه های گچساران و باشت را در نقاط مختلف کشور در مناصب مدیریتی مهم بکار بگیرد تا تمرین مدیریت کنند برای جایگاههای بالاتر، دکتر غلامرضا تاجگردون بود.
مردم گچساران و باشت به خوبی می دانند در هیچ دوره ای از تاریخ خود مثل دوره نمایندگی دکتر تاجگردون نه در منطقه خود شاهد کار عمرانی بوده اند و نه بودجه عمرانی به این منطقه تزریق شده است.
مردم ما فریب یک عده آدم منفعت طلب که آلت دست افراد بیرون از گچساران و باشت هستند و مأموریت دارند تا رأی مردم این منطقه را خراب کنند که فقط دکتر تاجگردون را زمین بزنند، را نخواهند خورد
و امیدوارتر از گذشته در اسفند ماه ۹۴ با گزینش مجدد دکتر غلامرضا تاجگردون، آینده درخشان تر از امروز را برای خود رقم خواهند زد. انشاء اله
Iran, Islamic Republic of
این طرح هم یکی دیگر از افتخارات دکتر تاجگردون است
ببینید ایشان چقدر دید عمرانی دارند که به فکر همه چیز ما هستند.
محمد ی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر چه فایده زارع پور آموزش و پرورش را فرسوده کرده که دیگر جبران نمی شود
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خستگی ناپذیر وجناب آقای دکتر تاجگردون که بعداز گذشت سی واندی سال با توجه به فوران چاهای نفت وگاز گچساران که نام ونان نوای همه مسولین بود ولی گچساران را بلد نبودند ونمی شناختند با همه مسولین حداقل با نام تاجگردون گچسارانی شناختند احسنت تبارک الله مجاهد خستگی ناپذیر
نفت گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
ایبینمتون
خیرآباد
Iran, Islamic Republic of
هرکاری کنی فایده نداره تاج،مرد ایخوای فقط فولادی مرد نفتی
مظفرآباد لیشتر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون یه باشتیه بچه گچساران نیست،ما باید به یک دوگنبدانی اصیل رای بدیم ،فولادی گل وگلاب
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
ریشه اصلاح طلبو ما نمیزاریم رشد کنه،خیلی زود ریششو میکنیم همیشه.مرد فقط اصولگرا:فولادی قهرمان
السون
Iran, Islamic Republic of
بنازمت دکتر تاجگردون خانواده ما ترکنشین همین محله با تمام قوا ازت حمایت می کنیم
Iran, Islamic Republic of
نقش میلاد کرمی اون گوشه چی بود؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
میلاد ناخدای اصلا حات است
رضا
Iran, Islamic Republic of
میلاد کرمی عباس عبدی (تئوریسین) اصلا حات گچساران
شهروند بافت فرسوده
Iran, Islamic Republic of
کار بسیار خوبیست با توجه به شناختی که از طرح دارم بسیار طاقت فرساست ...امیدوارم با تزریق بودجه توسط دکتر تاجگردون و مدیریت و هدایت آن توسط شهردار توانمند و دستپاک گچساران به نتیجه برسد.
باوی
Iran, Islamic Republic of
فقط مدیری مثل مهندس زینل زاده میتونه از انجام چنین کاری بربیاد.
درجواب خیرابادی ولیشتر
Iran, Islamic Republic of
لیشتروخیراباد فقط تاجگردون
دره شوری قرمزی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاچگردون
Iran, Islamic Republic of
درجواب مظفرابادعزیزم باشت گچساران نداره که دنبال نفاق افکنی هستی اتفاقاتنهانمایندای که متولدگچسارانه غلامرضاتاجگردونه بروشناسناهه فولادی رانگاه کن ببین متولدکجاست اصلامتولداین استان نیست ولی خداوکیلی برونگاه کن زندگینامه تاجگردون هم همه جاهست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای سایت کبنا نیوز که خلاف تعهد رسانه ای ضمن تبعیض بین افراد در گزینش عکس های گرفته شده و انتشار نوع عکس افراد تبعیض قایل میشود .واقعا براتون متاسفم این کار خلاف اخلاقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام نباید زحمات آقای دکتر فرزانه مدیرکل بنیاد مسکن را نادیده گرفت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکنه آقای تاجگردون و دیگر مسئولان مربوطه

الحق انصاف این طرح نوسازی بافت فرسوده چهره زشت گچساران نفت خیز به چهره زیبای یک شهر تبدیل میکنه

گچساران از یک روستای خیلی بزرگ دارد به یک شهر تبدیل میشود
کوهسرک
Iran, Islamic Republic of
زنده باد تاجگردون رای ندادن به تاج خیانت به اینده شهر و دیارمان است
سادات
Iran, Islamic Republic of
سادات امامزاده علی فقط وفقط تاجگردون انشالله اسفندماه نشان خواهیم دادکه سادات امامزاده علی هیچکس رابه تاجگردون ترجیح نخواهد دادوعده مامحله سادات
سرابننیز
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران هوشیارند با اختلاف افکنی ودروغ تهمت نمی توان چهره ملی و خدوم گچساران را خراب کرد جناب دکتر تاجگردون تنها مهره بدرد بخور در انتخابات ومجلس شورای اسلامی است بنده خودم شاهد بودم جناب مهندس فولادی تو سط وزیر اصولگراها عزل شد حالا میخاد کاندید اصولگرا ها باشد...
میلاد غریبی،ایمان موسوی،رضاقیالی
Iran, Islamic Republic of
لر و قشقایی:حاج علی فولادی
کهگیلویه ای هایه مقیم شهرستان
Iran, Islamic Republic of
رای ما مهندس فولادی رییس کمیسیون انرژی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودبرتاج گردون مردعمل بویراحمدگچساران باتمام کمال حمایت میکنیم دکترراکاری به باوی وترک نداریم فقط تاجگردون ثابت کرده مردعمله
حق
Iran, Islamic Republic of
فووو .خوابش را نمیبینه کو خواندید فقط دکتر تاجگردون مرد عمل . تعهد.صادق. پاکدامن. پیگیر. متخض. با تچربه. شجاع ونترس قبول خواهد شد متخصص
کرمیان جایگاه سوخت
Iran, Islamic Republic of
درودفراوان برتاج گردون که به همه نقطه نظرات واحتیاجات گچساران ازورزش جاده سازی روشنایی ومحله هاوساختمانهای بافت فرسوده توجه ویژه داردوبجای اینکه درتهران باشدراه گچساران را به مسئولین تهرانی نشان می دهد
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خدمت صادقانه و بی منت به قشر محروم یعنی این پروژه بزرگ که با پیگیری های بسیار دکتر تاجگردون به اینجا رسید.
از دخدخه های رهبر معظم انقﻻب رسیدگی به امور نیازمندان است و این طرح به حق از نیازهای اصلی نیازمندانی است که در این بافت فرسوده ساکن اند.
تحول شهری،ایمنی منازل همگی از مزیت های این طرح زیباست که با همت چندساله دکتر عزیز ما جناب حاج غﻻم رضا تاج گردون به این مرحله رسیده است.
امیدواریم جناب آقای زینل زاده مردم را اذیت نکنند.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران این رابدانید که اگر تاقبل از انتخابات این طرح عملی میدان شد حرفی حالا نه به داره نه به باره تاببینیم .این هم از آن تبلیغات قبل از انتخابات است به جرات میگم این صرح نه تا آخر۹۵بلکه تاآخخر دوره مجلس آینده هم عملیاتی نمی شود مردم دست وعده ووعیدهای تبلیغاتی نماینده ها را خوانده اند
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون عملکرد منفی اطرافیان شما، اینقدر مردم گچساران و باشت را عاصی کرده که صد ها پروژه و... نمی تواند التیام بخش درد این مردم باشه، رفتار ح.... و یکه تازی خانواده م.....و دخالت در جزئی ترین امور ادارات گچساران و باشت باعث شده تا واقعا آرای شما افت کنه، و من به عنوان کسی که سالها به شما رای دادم و معتقد هستم هنوز هم میتوانید برای گچساران و باشت مفید باشید جای تاسف دارد، انتخاب مدیران ناشی و بی سواد و ناوارد باعث رنجش مردم شده، لازم است در این کارها تجدید نظر کنید و آب رفته را به آسیاب برگردانید
دوستدار
Iran, Islamic Republic of
باسلام
از خدمات دکتر تاجگردون متشکریم ولی هرکس نماینده بشه باند بازی را دارد شک نکنید
ولی شهردار محترم سلیقه ای برخورد نکنید من شما را فردی فعال و دلسوز می دانم فکری به حال کوچه های خاکی پشت مدرس شخصی کوچه های اول ودوم وسوم بعد از پارک نفت بکنید
عكاس
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه بخاطر خدا یه عکاس که حداقل اصول اولیه عکاسی را بلد باشه استخدام کن تمام عکسها بسیار بسیار کودکانه وبی کیفیت است بخاطر روند رو به پیشرفت سایت لطفا در چاپ تصاویر دقت شود
گچساران شهر قشقاییها
Iran, Islamic Republic of
ای داد وبیداد یه مدیر قشقایی توشون نیس،لرا همه شهرو گرفتن،خصوصا باوی ها.
ایالت قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خیلی متشکرم از جناب عکاشه عزیز بخاطر خبر رسانی عالیشون،بنظرمن بهترین سایت تحلیلی استانه
سید ساداتی امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چرا ایقد بیکار داریم تو شهرستان؟؟؟جنابعالی به همه میگی من وزیر کار نیسم؟؟پس چیکاره ای؟؟بخور که روزای آخرته"" ب امید پیروزی هرکسی بغیرازتو
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
آقای فولادی بجز اینکه ایشان مسوول ترابری بودند و آنهم تنها در مدت ۱ماه به خاطر سیاسی کاری به عنوان مدیر نفت گچساران شد و به علت عدم کارآیی و عدم مدیریت تعویض گردید مظافا در مدت ۳۰ سال خدمت ۱نفر از بچه لر ها مشغول به کار نموده..
Europe
متن نظر شمابه ناظم دکترتاجگردونه غیرت غیرت خوت قربون تیلت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1