کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصمیمی بزرگ برای ۳هزار منزل مسکونی گچساران

29 شهريور 1394 ساعت 2:53


.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده در کشور پرداخت شد
به گزارش کبنانیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز شنبه در نشست بررسی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزود: این اعتبار از سال ۹۳ تاکنون از محل اعتبارات حوادث پرداخت شده است.
وی با اشاره به این که امکان نوسازی تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات نیازمند انجام روند کار با راهبرد نوسازی واحدهای مسکونی با ضریب خطر بیشتر هستیم که این تسهیلات به واحدهای مسکونی در استان های ایلام، خراسان های جنوبی و شمالی، هرمزگان و بوشهر پرداخت شده است.
رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی همچنین از پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای مسکونی بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.
تابش اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده با توجه به خطراتی که ساکنان آن را تهدید می کند نیازمند مشارکت مردم، حمایت دستگاه های اجرایی مانند، آب، برق و گاز و بانک هاست.
تاجگردون: بازسازی بافت فرسوده گچساران زندگی ساکنین آن را متحول می کند
غلامرضا تاجگردون در این نشست با ذکر اینکه تشکیل این جلسه در راستای توجه جدی و عملیاتی به بافت فرسوده شهری دوگنبدان است افزود: مصوبه کمک دولت به بافت فرسوده شهری دوگنبدان روی میز است و دیگر بهانه‌ای برای تعلل وجود ندارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته جلسات و مصوبات زیادی در خصوص بافت فرسوده دوگنبدان برگزار و تصویب شد که در این جلسه باید نگاهی عملیاتی و اجرایی داشت.

به گزارش فارس، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به تجربه‌ای غنی و خوب در خصوص احیای بافت فرسوده نیازمند هستیم که در این خصوص این تجربه وجود دارد.

تاجگردون ادامه داد: در خصوص احیا و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان دولت مصوبه خوبی دارد که با اجرای آن کمک قابل ملاحظه‌ای به بافت فرسوده شهری دوگنبدان می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح زندگی و وضعیت مردم در بافت فرسوده دوگنبدان متحول می‌شود.

تاجگردون تأکید کرد: عملیات اجرایی بافت فرسوده دوگنبدان تنها از چند اداره یا ادارات گچساران بر نمی‌آید و عزمی ملی و استانی می‌طلبد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی مصوبه کمک دولت به بافت فرسوده شهری دوگنبدان روی میز است و دیگر بهانه‌ای وجود ندارد،‌ عنوان کرد: در این خصوص تلاش جهادی ادارات و دستگاه‌ها مورد نیاز بوده زیرا دستگاه‌ها و ادارات مانند یک خانواده هستند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت همچنین با یادآوری اختصاص اعتبار برای بازسازی سه هزار واحد بافت فرسوده شهر دوگنبدان از همکاری دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این منطقه محروم اما نفتخیز قدردانی کرد.
غلامرضا تاجگردون افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای هریک از واحدهای مسکونی مذکور ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تا پایان سال ۹۵ پرداخت می شود.
تاجگردون بیان کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ساله نقش اثرگذاری در نوسازی این بافتهای فرسوده دارد.
 
استاندار: پروژه فرهنگی و ورزشی در بافت فرسوده دوگنبدان اجرا خواهد شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی غیر قابل سکونت در بافت های فرسوده شهر دوگنبدان از سوی راه و شهرسازی خریداری و پروژه های ورزشی و فرهنگی در این مکان ها اجرا خواهد شد.
سید موسی خادمی افزود: بیش از ۱۶۱ هکتار بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد که بخشی از این میزان نیازمند نوسازی است.
وی ابراز داشت: موضوع نوسازی محله های لبنان، پربالی و رادک با مصوبه هیات وزیران در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی پیاده رو سازی خیابان بلادیان، احیا محور ۲۰ متری، ساخت کتابخانه و پارک را از مهمترین اهداف طرح بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان اعلام کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بافت فرسوده دوگنبدان به یک پروژه تاریخی در این استان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: احیای بافت قدیم این شهر مستلزم رونق بخشیدن و ارتقای شرایط و کیفیت زندگی در آن بافت است.
وی افزود: بافت فرسوده دوگنبدان به یک معضل اجتماعی برای شهروندان این مناطق تبدیل شده است.
وی گفت: تامین خدمات مورد نیاز با رویکرد حفاظت از بافت و ساختار تاریخی در محلات قدیمی و محدوده تاریخی شهر دوگنبدان مهمترین و اصلی ترین سیاست مجموعه مدیریتی و اجرایی استان است.
وی با بیان اینکه همکاری و همراهی تمامی دستگاههای متولی بویژه شهرداری دوگنبدان موفقیت پروژه را تضمین می کند افزود: تاکنون جلسات بافت فرسوده گچساران مصوبات بسیاری به همراه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که در بافت فرسوده گچساران ساکن هستند در چند گروه تقسیم می شوند.
وی بیان کرد: محل سکونت برخی از ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان به گونه ای است که قادر به زندگی در آن نیستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی خانوارها بافت فرسوده دوگنبدان نیز دارای واحدهای مسکونی فرسوده و قدیمی هستند که این واحدها باید بهسازی و نوسازی شود.
شهردار دوگنبدان: تسریع در بهسازی بافت فرسوده گچساران نیازمند همکاری مسئولان و مردم است.
به گزارش تسنیم، اردلان زینل‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر به میزان ۱۶۱ هکتار مساحت بافت فرسوده در شهرستان گچساران وجود دارد.
وی بیان کرد: در سال ۸۲ بافت فرسوده گچساران به لحاظ شاخص‌ها به عنوان نخستین بافت فرسوده در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد.
شهردار گچساران با اشاره به اینکه منازل بافت فرسوده در این شهرستان بسیار قدیمی هستند، گفت: بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده در این شهرستان بسیار ضروری بوده است.
زینل‌زاده از ارائه تسهیلات جهت بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهرستان گچساران خبر داد.
وی با بیان اینکه بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده در گچساران کار کوچکی نیست، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که بافت فرسوده این شهر دارد، بهسازی واحدهای مسکونی آن باید در اولویت کری مسئولان قرار گیرد.
شهردار گچساران تصریح کرد: با توجه به قدمت بالای منازل مسکونی در بافت فرسوده گچساران، خطرات بسیاری مردم ساکن در این مناطق را تهدید می‌کند.
زینل‌زاده ابراز کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم باید دست به دست هم دهند و تلاش و همکاری کنند تا بافت فرسوده این شهر ساماندهی و بهسازی شود.
 
مجید روستا: دولت  نگاه ویژه ای به بافت فرسوده گچساران دارد
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی بافت فرسوده کشور در جواب سوال خبرنگار کبنانیوز مبنی بر اینکه طرح ساماندهی بافت فرسوده شهر دوگنبدان به چه مرحله ای رسیده و با توجه به اینکه ساکنین این مناطق اکثرا از اقشار کم درآمد جامعه هستند و سالهاست در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر میبرند، چه اقداماتی در این مورد صورت گرفته است، اظهار داشت: مطالعات بافت فرسوده شهر دوگنبدان مصوب شده و دولت هم نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و قرار است با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت خود مردم وهماهنگی های که با مدیریت شهری خواهد داشت. از طریق تسهیلاتی که تخصیص داده شده است یک ورود هماهنگ و همزبان با مشارکت مردم جهت نوسازی محل زندگی ساکنین این مناطق انجام بپذیرد.
مجید روستا همچنین در جواب سئوال مبنی بر اینکه ظاهرا تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساختن یک سر پناه برای مردم این مناطق کافی نمی باشد. تصریح کرد: این موضوع کاملا درست می باشد. چون فقط بحث پرداخت تسهیلات نمی باشد ما از همه مکانیزم ها در حوزه ها مختلف استفاده خواهیم کرد. مانند کمک از نظام مهندسی، شهرداری، سایر ارگانهای خدمات رسان و خود مردم هم می باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ساکنین مناطق بافت فرسوده از اقشار کم درآمد هستند ارائه خدمات به شیوه ها و مدل های مختلف می توان به تدریج انجام بپذیرد، نظیر بخشودگی ها که بزودی کارگروه ای در این زمینه تشکیل خواهد شد. و در این خصوص به یک جمع بندی لازم و واحد خواهیم رسید.
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی  بافت فرسوده در مورد زمان و نحوه اجراء این طرح بیان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده،اقدامات وارد مرحله اجراء و عملیاتی شده است، که در هفته های آتی وارد پروسه اجرایی قرار خواهد گرفت.
---
شهرستان گچساران دارای یک هزار و ۳۲۹ هکتار وسعت است که ۲۸۳ هکتار آن مسکونی است و ۱۶۷ هکتار آن در بافت فرسوده واقع شده است.
۱۵ هکتار از بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیازمند جابه جایی است. پنج هزار واحد مسکونی در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران بافت فرسوده است.
گزارش: آرش کنارکوهی-حبیب الله قلندری
bAFTFARSODEH-(1) bAFTFARSODEH-(2) bAFTFARSODEH-(3) bAFTFARSODEH-(4) bAFTFARSODEH-(5) bAFTFARSODEH-(6) bAFTFARSODEH-(7) bAFTFARSODEH-(8) bAFTFARSODEH-(9) bAFTFARSODEH-(10) bAFTFARSODEH-(11) bAFTFARSODEH-(12) bAFTFARSODEH-(13) bAFTFARSODEH-(14) bAFTFARSODEH-(15) bAFTFARSODEH-(16) bAFTFARSODEH-(17) bAFTFARSODEH-(18) bAFTFARSODEH-(19) bAFTFARSODEH-(20)
IMG_0845 IMG_0842 IMG_0824 IMG_0817 IMG_0870 bAFTFARSODEH-(21) bAFTFARSODEH-(22) bAFTFARSODEH-(23) bAFTFARSODEH-(24)
 
 


کد مطلب: 126277

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/126277/2/تصمیمی-بزرگ-۳هزار-منزل-مسکونی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1