تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۱۲۴۵۸۱

پخت غیراصولی عامل بی‌کیفیتی نان در بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از عدم نظارت بر نوع پخن نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و گفت: پخت غیراصولی عامل بی‌کیفیتی نان در شهرستان است.



سید کرامت‌الله فرج‌زاده با اشاره به نارضایتی‌های عمومی مبنی بر بی‌کیفیتی آرد و نان در سطح شهرستان بویراحمد اظهار کرد: جلسات متعددی با مسئولان شرکت غله، صنعت و معدن، بخشداران و دیگر مسئولان به منظور بررسی و رسیدگی این مهم تشکیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با توجه به بررسی‌های میدانی و گزارشات مردمی در خصوص بی‌کیفیتی نان در سطح شهرستان اذعان کرد: تمام تلاش خود را در جهت بررسی و بالا بردن کیفیت نان در شهرستان به کار می‌گیریم و دستگاه‌های متولی را موظف به پاسخگویی و نظارت بیشتر می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در فرآیند تهیه آرد و نوع پخت نان شهرستان بویراحمد ایراداتی وارد است، گفت: در بخش فرآوری آرد مدت خواب لازم که باید گندم بر اساس استانداردهای اعلام شده داشته باشد رعایت نمی‌شود که این امر می‌تواند یکی از دلایل بی‌کیفیتی آرد باشد.

فرج‌زاده اذعان کرد: از دیگر دلایل بی‌کیفیتی آرد عدم توجه به نوع گندم‌هایی که از دیگر مناطق خریداری می‌شود بوده که مسئولان و متولیان این حوزه باید دقت نظر بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل عدم نقدینگی لازم کارخانه‌های آرد شهرستان گندم مورد نیاز خود را روزانه از سیلو خریداری می‌کنند که با این وضعیت گندم خواب استاندارد را نخواهد داشت که این امر بر بی‌کیفیتی نان نیز تاثیرگذار است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار بویراحمد ادامه داد: پس از خرید گندم و تولید آرد، مستقیما آرد تولیدی از مدار تولید به دست مصرف کننده‌ می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آرد تولید شده طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت نباید توزیع شود و باید طی سه شبانه‌روز در انبارها ذخیره و نگهداری شود، گفت: باید اصول فرآوری آرد به نحو مطلوب رعایت و اجرا شود تا آرد رطوبت‌دار توزیع نشود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه عمدتا افرادی که در نانوایی‌ها مشغول به کار هستند مهارت لازم در حوزه کاری خود را ندارند که علاوه بر پایین بودن کیفیت آرد در شهرستان، پخت غیر اصولی آن بر بی‎کیفیتی نان در بویراحمد دامن زده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از تشکیل کمیته نظارت بر آرد و نان در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور نظارت بر کیفیت آرد و نان در شهرستان کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه از امروز کار خود را آغاز کردند و به صورت جدی کار فرآوری آرد را دنبال خواهند کرد.

فرج‌زاده ادامه داد: هفته‌ای سه بار کمیته نظارت از کارخانه‌های آرد و نشاسته یاسوج و باقری بازدید می‌کنند و در صورت اقدامی مبنی بر بی‌کیفیتی آرد با آ‌نها برخورد می‌شود، از این‌رو باید آرد تولیدی را طی ۴۸ ساعت نگهداری و پس از آن توزیع کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در پایان اذعان کرد: در صورتی که کارخانه‌های تولیدی آرد در شهرستان بویراحمد اصول مدنظر را رعایت نکنند آرد مورد نیاز شهرستان را از دیگر شهرستان‌ها وارد می‌کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علي
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای فرج زاده . معاون محترم برنامه ریزی وعمرانی فرماندار . کیفیت نان به عوامل مهمتری دارد . اقای فروزنده هم چند وقت قبل صدایشان از بی کیفیتی نان در امد. هم شما وهم اقای فروزنده بدانید که در برابر مردم مسئولید پیشنهاد میشود به چند نکته عمل نمائیید ببینید کیفیت نان چرا تغیر نکند .پروسه زمانی ارد تا مصرف ارد برای پختنان رعایت وتعریف و رعایت گردد یعنی از اولین ورودی ارد به انبار که قطعا زمان خواب را نموده در تهیه خمیر بکار رود . خود خمیر باید حداقل یک الی دو ساعت خواب را داشته باشند البته بستگی به نوع نان تولیدی دارد۲-دستگاهای حرارت مستقیم پخت نان و شاطر پخت جمع اوریدستگاه پخت نان در این شهر وجود دارد ان هم از نوع حرارت مستقیم که قدمت سی ساله دارد انواع وام هم گرفته که عوض نماید متاسفاته اقدام نشده وکسی هم بازخواست نکرده و ۳- از اجاره نانوایها وخرید وفروش جلوگیری شود واز دادن امتیاز نانوایی جدید وهمچنین به افراد غیر متخصص جدا جلوگیری شود . حق وحقوق کارگران وشاطرین کامل پرداخت شود و از کارگران وشاطرین در مقابل کار درست خواسته شود.زمان تخمیر خمیر رعایت گردد۴ نان های ریزشی به علت پائین بودن ارزش غذایی به تافتون تبدیل گردد والبته با دادن وام به متصدیان نانوایی. از همه مهمترتیم بازرسی قوی گردد جرائم یا تعطیلی و پلمپ جدی باشد از سفارش باندی وقومی جدا جلوگیری نمائید . اقای فرج زاده اقای فروزنده به خدا میتوان از طریق همین کاره جلوی واردات میلیون تن گندم به کشورو همچنین خون انسانهای بیگناه که به وسیله همین نانهای بی کیفیت وسوخته وغیر بهداشتی دجار سرطان یا سوئ هاضمئه میگردنندگرفت.به امید روزی که با همفکری وهم دلی و هم زبانی استان را توسعه دهیم پیشنهاد بعدی ومهم این که کمیته ای با برنامه نظارتی قوی و با حضور نماینده فرماندار و دادگستری و صنعت ومعدن و شرکت غله ومرکز بهداشت ودرمان ترجیحا نماینده معاونت غذا ودارو و اتحادیه نانوائیان با عضویت افراد متعهد ومتخصص وکاردان هر کس در رشته خویش بطور مستمر ادامه داشته وبا متخلفین برخور جدی گردد به ریاست فرمانداری و دبیری شرکت غله وخدمات بازرگانی استان وهر دو هفته مشکلات مورد بررسی قرار گیرد. التماس دعا
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1