تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۱۲۳۱۰۸

" داستانی تکان دهنده از نویسنده جوان بهمئی

۵
۰
کبنا ؛ رسول پناهی
قهرمان

خورشید بی رحمانه میسوزاند و باد جرات نفس کشیدن نداشت. کلنگ ها دو متر در آسمان خیز بر میداشتند و بر سفتی خاک مینشستند. بخار از زمین بلند میشد، به شکلی که نفس کشیدن آسان نبود و تابلو های اطراف کارگر بیل به دستی را نشان میدادند که به جان زمین افتاده بود.
امیر یک هفته ای بود که به اجبار با رنج دست و پنجه نرم میکرد و این تنها راه تامین احتیاجات خانواده اش بود.ولی او تصمیم خودش را گرفته بود که بگذارد مادرش قید دارو های نسخه شده را بزند و خواهرش با لباس های چند سال پیش به مدرسه برود.
او مدام به ساعت تلفن همراهی که از پدرش قرض گرفته بود نگاه میکرد تا کار امروزش هم تمام شود و به شهرش برگردد. اما ساعت برایش رنگ دیگری گرفته بود . رنگ باتلاق های آب ندیده که زمان را در عقربه هایش می بلعید. ساعتی بعد امیر مبهوت و خسته کلنگ را زمین گذاشت و به ترکشی که در پای چپ پدرش بود فکر میکرد و از شرم پیشانی او ، که شاید دیگر نتواند بار زندگی را بدوش بکشد اراده می طلبید. او بخوبی میدانست روزهای سرخ جنگ را پشت سر گذاشته و جان کندن هم رزمانش را پیش چشمش دیده و هم اکنون دوستان زیادی داشت که هنوز روی تخت خانگی به زحمت نفس میکشند . امیر هم دوست داشت در این محیط مثل پدرش بجنگد. دوباره یاد مادر و خواهرش و خانه کوچکشان شبیه خطی راست از جلوی ذهنش میگذشت. بلند شد و با دستان زخم خورده زمین را کلنگ میزد. در همین حین چند باری گوشی پدرش زنگ خورده بود. یکی از هم رزمان پدرش به اسم قهرمان که بر روی تخت خانگی روزهای آخر عمرش را سپری میکرد، میخواست از پدر امیر خداحافظی کند . ولی صدای تلفن در هجوم صدا های اطراف به گوش نمی رسید.
عرق تن کارگران را میساید و قلب آنها ، با دردی محسوس همراه بود. امیر در این وقت حس خفگی را در گلویش احساس میکرد و هر لحظه به بزرگی پدرش و همرزمان او درجنگ بیشتر پی میبرد. خورشید مثل همیشه به کارش خاتمه داده بود. امیر هم دستکش و ابزار کارش را با ناراحتی جمع و جور کرد و مهیای رفتن شد. تا اینکه یکمرتبه چشمش به پیامک ناشناسی خورد. او بعد خواندن آن حالش دگرگون شد و به همین سبب مدت زیادی در آن شرایط سخت و دور از خانه و شهرشان مشغول به کار ماند. امیر فکر کرده بود پدرش آن پیام را برایش فرستاده بود. چون او پیامک را به این شکل خوانده بود:
قهرمانم اگر میتوانی جواب بده زندگی بر من سخت میگذرد.
پایان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا بود

قهرمانم اگر میتوانی جواب بده زندگی بر من سخت میگذرد
سعید
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا بود

قهرمانم اگر میتوانی جواب بده زندگی بر من سخت میگذرد
مهرسا
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود
نوید دلسوز
Iran, Islamic Republic of
درود اهورامزدا بر تو باد
خسروانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت .قشنگ پرمحتوا بود .فضا سازی داستانی بزرگی داشت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1