تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۲۲۶۱۱

یادمان حسین پناهی و ده نکته

۱
۰
کبنا ؛یک هنرمند

۱- باید چهره ها و شخصیت های علمی، هنری و فرهنگی مان را ارج بگذاریم. این ارج گذاری نیز تنها در یک همایش و یادمان خلاصه نمی شود اما حداقل یک یادمان هم می تواند در این مهم تاثیر گذار باشد.IMG_5564

۲- حسین پناهی از چهره های هنری و فرهنگی برجسته استان و حتی کشور بودند .او در زمان حیات برای بخش وسیعی از مردم شناخته شده بود .و بعد از مرگش نیز به لطف آثارش در جامعه حضور فعال دارد.



۳- یادمان حسین پناهی خیلی دیر برگزار شد. در طول سال های گذشته هیچ اراده ای در این حوزه دیده نمی شد و مسئولان وقت یا رغبتی به این کار نداشتند و یا از برگزاری هر نوع برنامه ای می ترسیدند .همچنان که سال هاست هنرمندان دهدشت یک برنامه فرهنگی ندیده بودند و انگار هنر از این شهر رخت بر بسته بود.

۴- از زمان حضور  رضا دهبانی‌پور در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد یک تحول اساسی در حوزه فرهنگ و هنر استان می باشیم. تا کنون برنامه های در خور و شایسته ی بسیاری توسط این اداره برگزار گردیده است.

۵- نکته مثبت برنامه‌های فرهنگی در طی این مدت مشارکت کامل هنرمندان در این برنامه ها می باشد. مراسم گرامیداشت پد خندق،مراسم روز خبرنگار، جشنواره رضوی  در کنار ورک شاپ‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله برنامه های موفقی بودند که در طی این مدت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گریده است.

IMG_5664

۶- یادمان حسین پناهی برنامه‌ای بود که هنرمندان پیگیرش بودند و خود نیز در برگزاری اش سنگ تمام گذاشتند. و استقبال بسیار خوبی از این یادمان صورت گیرد تا اولا احترام و ارج گذاری مردم برای هنرمندان شان به نمایش در آید و در ثانی توان و مدیریت بالای مجموعه ی جدید مدیریتی استان عیان گردد.

۷- نباید به سادگی از مدیریت خوب سید ایرج کاظمی‌جو در فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه به عنوان متولی مستقیم این برنامه گذشت او خود یک هنرمند است و نشان داده است خوب هم مدیریت  را بلد است. تعامل مثال زدنی او با هنرمندان و مسئولان شهرستانی تا کنون سبب شده است در همین مدت چهار ماهه چندین برنامه ی موفق هنری و فرهنگی در این شهر برگزار گردد. البته کاظمی جو نباید دیگر شهرها و بخش های کهیگلویه را فراموش کند.

۸- یکی از مسئولان کهگیلویه می گفت ما تا پیش از این اداره ی فرهنگ و ارشاد نداشتیم و حالا متوجه می شویم که اگر یک دستگاه فعال باشد می تواند منشا چه تحولاتی باشد. یادم هست  از فرط تعطیلی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه کسی در ان سال ها می گفت اگر این  اداره  را کلا تعطیل کنند بهتر است و هیچ اتفاقی نمی افتد. ولی مطمئنا حالا با توجهات و مدیریت دکتر دهبانی پور و مجموعه ی ایشان در شهرستان همه متوجه شده اند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت چه برنامه های مهم و بزرگی را دارد.

IMG_5654

۹- البته هنوز راه زیادی مانده و نباید غره شد اما این تجربه‌های موفق استانی می توانند پشتوانه ای باشند برای برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی.

۱۰- رمز موفقیت در کارهای هنری و فرهنگی اعتماد به هنرمندان و دغدغه داران این حوزه می باشد و در این مسیر تعامل با اهالی رسانه نیز ضمانتی است برای موفقیت بیشتر.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دهبانی قبلا جناح راست بود اما بی وفا شد
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1