کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادمان حسین پناهی و ده نکته

7 شهريور 1394 ساعت 9:38


یک هنرمند

۱- باید چهره ها و شخصیت های علمی، هنری و فرهنگی مان را ارج بگذاریم. این ارج گذاری نیز تنها در یک همایش و یادمان خلاصه نمی شود اما حداقل یک یادمان هم می تواند در این مهم تاثیر گذار باشد.IMG_5564

۲- حسین پناهی از چهره های هنری و فرهنگی برجسته استان و حتی کشور بودند .او در زمان حیات برای بخش وسیعی از مردم شناخته شده بود .و بعد از مرگش نیز به لطف آثارش در جامعه حضور فعال دارد.



۳- یادمان حسین پناهی خیلی دیر برگزار شد. در طول سال های گذشته هیچ اراده ای در این حوزه دیده نمی شد و مسئولان وقت یا رغبتی به این کار نداشتند و یا از برگزاری هر نوع برنامه ای می ترسیدند .همچنان که سال هاست هنرمندان دهدشت یک برنامه فرهنگی ندیده بودند و انگار هنر از این شهر رخت بر بسته بود.

۴- از زمان حضور  رضا دهبانی‌پور در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد یک تحول اساسی در حوزه فرهنگ و هنر استان می باشیم. تا کنون برنامه های در خور و شایسته ی بسیاری توسط این اداره برگزار گردیده است.

۵- نکته مثبت برنامه‌های فرهنگی در طی این مدت مشارکت کامل هنرمندان در این برنامه ها می باشد. مراسم گرامیداشت پد خندق،مراسم روز خبرنگار، جشنواره رضوی  در کنار ورک شاپ‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله برنامه های موفقی بودند که در طی این مدت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گریده است.

IMG_5664

۶- یادمان حسین پناهی برنامه‌ای بود که هنرمندان پیگیرش بودند و خود نیز در برگزاری اش سنگ تمام گذاشتند. و استقبال بسیار خوبی از این یادمان صورت گیرد تا اولا احترام و ارج گذاری مردم برای هنرمندان شان به نمایش در آید و در ثانی توان و مدیریت بالای مجموعه ی جدید مدیریتی استان عیان گردد.

۷- نباید به سادگی از مدیریت خوب سید ایرج کاظمی‌جو در فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه به عنوان متولی مستقیم این برنامه گذشت او خود یک هنرمند است و نشان داده است خوب هم مدیریت  را بلد است. تعامل مثال زدنی او با هنرمندان و مسئولان شهرستانی تا کنون سبب شده است در همین مدت چهار ماهه چندین برنامه ی موفق هنری و فرهنگی در این شهر برگزار گردد. البته کاظمی جو نباید دیگر شهرها و بخش های کهیگلویه را فراموش کند.

۸- یکی از مسئولان کهگیلویه می گفت ما تا پیش از این اداره ی فرهنگ و ارشاد نداشتیم و حالا متوجه می شویم که اگر یک دستگاه فعال باشد می تواند منشا چه تحولاتی باشد. یادم هست  از فرط تعطیلی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه کسی در ان سال ها می گفت اگر این  اداره  را کلا تعطیل کنند بهتر است و هیچ اتفاقی نمی افتد. ولی مطمئنا حالا با توجهات و مدیریت دکتر دهبانی پور و مجموعه ی ایشان در شهرستان همه متوجه شده اند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت چه برنامه های مهم و بزرگی را دارد.

IMG_5654

۹- البته هنوز راه زیادی مانده و نباید غره شد اما این تجربه‌های موفق استانی می توانند پشتوانه ای باشند برای برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی.

۱۰- رمز موفقیت در کارهای هنری و فرهنگی اعتماد به هنرمندان و دغدغه داران این حوزه می باشد و در این مسیر تعامل با اهالی رسانه نیز ضمانتی است برای موفقیت بیشتر.


کد مطلب: 122611

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/122611/یادمان-حسین-پناهی-ده-نکته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1