تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۱۴۱۴۲

دستگاه‌های پخت نان کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است

۰
کبنا ؛معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از غیراستاندارد بودن ۹۰ درصد دستگاه‌های پخت نان در استان خبر داد.
سالار حسین‌پور امروز در جمع خبرنگاران به پایین بودن کیفیت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: پایین بودن کیفیت نان به دلیل پایین بودن قیمت آن است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به آزادسازی قیمت نان در استان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم آزادسازی قیمت نان، کیفیت نان استان همچنان پایین‌ است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌های پخت نان در سطح استان غیراستاندارد هستند، بیان کرد: نبود کارگر ماهر و آموزش دیده از عمده دلایل ضعف در کیفیت نان است.
این مسئول تصریح کرد: ضروری است اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بر دستگاه‌های پخت نان در استان نظارت بیشتری داشته باشد و دستگاه‌های غیراستاندارد پخت نان را جمع‌آوری کند.
حسین‌پور با بیان اینکه بیشتر خبازان نانوایی‌های از استان همجوار به خصوص چهار محال و بختیاری هستند، برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای خبازان و کارگران نانوایی‌ها را ضروری خواند و افزود: خبازان و کارگران نانوایی‌ها در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کم‌فروشی و تخلفات چانه را از مهمترین تخلفات گزارش شده نانوایی‌های استان دانست و بیان کرد: بیشترین شکایات و اعتراضات مردم به نان لواش است.
وی به میزان آرد توزیع شده در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: میزان آرد توزیع شده در مناطق روستایی و عشایری ۱۷۵۰ تن با سبوس‌گیری ۷ درصد است که ۶۵۰ تن سهمیه عشایری و ۱۱۰۰ تن سهمیه مناطق روستایی است.
این مسئول تصریح کرد: سه کارخانه آرد مارون، آبشارگستر و آرد نشاسته در سطح استان فعالیت می‌کنند که در مجموع ظرفیت تولید هر سه کارخانه ۲۳۳ هزار تن است، ضمن اینکه کارخانه‌های استان با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1