تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۱۳۳۳۳

لزوم تکریم ارباب رجوع توسط ادارات گچساران

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛


پریسا خمیسی


تکریم ارباب رجوع و پیگیری خواسته‌های آن‌ها یکی از مطالبات مهم مردم گچساران از ادارات و مسئولان این شهرستان است.


 با نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، در سال جدید برخی مسئولان نهادهای اجرایی شهرستان با برگزاری ملاقات‌های مردمی به صورت دوره‌ای سعی در تحقق این شعار داشته و افرادی نیز همانند فرماندار دلسوز این شهرستان، بیش از یک‌ سال زودتر با برگزاری ملاقات‌های عمومی به صورت هفتگی در این خصوص پیشگام بوده است.
آنچه این روزها با توجه به مشکلات بسیار موجب تسلی خاطر مردم می‌شود همین دیدارهای چهره به چهره با مسئولان بوده که فرماندار گچساران طی یک سال اخیر با انجام این مورد علاوه‌ بر رضایت خاطر مردم سعی در ترویج این فرهنگ در بین مدیران خود را داشته است.

با توجه به اینکه حضور همیشگی مردم در صحنه مهم‌ترین اصل تحقق پیام نوروزی مقام عظمای ولایت بوده، مسئولان اجرایی باید سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی ‎بر اعتماد به مردم را پیشه خود سازند و بدانند که با وجود همین مردم بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری و پس از آن جنگ هشت‌ ساله نیز با موفقیت به اتمام رسید.

حال روی سخن ما این است که همدلی و همزبانی مردم و دولت از همان سال‌ها وجود داشته، اما امروز متأسفانه برخی از مسئولان گویی با گذشت زمان دچار وهم شده ومی‌پندارند که با اتکا به ظرفیت‌های خود می‌توانند مسائل کشور و حوزه کاری خود را پیش ببرند که این اندیشه نابخردانه امروز موجب ایجاد دل‌نگرانی و نارضایتی‌های بسیاری در بین مردم شده است.

آنچه این روزها در گچساران در برخی ادارات مشاهده می‌شود چهره‌های نگران و درهم کشیده برخی ارباب رجوعان از برخورد نامناسب و عدم پاسخگویی درست مسئولان بوده که برخلاف تأکیدات مکرر فرماندار شهرستان بر توجه ویژه به امر تکریم ارباب رجوع در ادارات، متأسفانه این امر در برخی نهادها به خوبی انجام نمی‌شود.

اگر مسئولان اجرایی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همدل و همزبان شدن با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند شاید بتوان بسیاری از این مشکلات و نارضایتی‌ها را از بین برد.

مردم دلسوز، ولایتمدار شهرستان همیشه قدردان زحمات مسئولان بوده و در صحنه‌های مختلف انقلاب این امر را به اثبات رسانده‌اند و امروز مسئولان اجرایی به عنوان نمایندگان همین مردم باید پاسخگوی خواسته‌ها و مشکلات مردم باشند نه اینکه زخمی جدید بر دردهایشان شوند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، نگارنده نسبت به علت نگرانی و نارضایتی مردم در برخی ادارات، بیشترین توقع مردم دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مسئولان است.

 این ارباب رجوعان که خواستار عدم معرفی خود بودند از عدم برخورد مناسب برخی مسئولان سخن گفته و اظهار داشتند: برگزاری ملاقات‌های مردمی در زمان مشخص توسط مسئولان جهت بررسی مشکلات مردم عامل مهمی در جلوگیری از این برخوردهای نامناسب بوده و چنانچه مسئولان ادارات روز یا ساعت مشخصی را جهت پاسخگویی چهره‌به چهره با مردم قرار دهند نیز موجب رضایتمندی مردم و جلوگیری از هدر رفت زمان کاری مسئولان می‌شوند.

بدون شک ادامه روند برخورد ناشایست برخی مسئولان ادارات منجر به بی‌اعتمادی مردم به دستگاه‌های دولتی و اجرایی و در پی آن بی‌اعتمادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و با افزایش مشکلات نیز از مشارکت اجتماعی آن‌ها می‌کاهد که باید از آن جلوگیری شود.

در این راستا اتفاق خوشایندی که این روزها در شهرستان پس از یک سال اعتراض مردم به مجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مبنی‎بر عدم ملاقات مدیرعامل و مسئولان نفتی و به اصطلاح قرار دادن حایل در بین مسئولان نفتی و مردم، توسط امین محمدی مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز این شهرستان رخ داده است، شکستن دیوارهای این حایل و برگزاری ملاقات‌های مردمی و دیدارهای چهره‎به چهره با مردم است، باشد که این امر نیز روزی در راستای رفع مشکلات و رضایت خاطر مردم در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

هدف نگارنده از نگارش این یادداشت، یادآوری اهمیت تکریم ارباب رجوع ،فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم جهت رضایتمندی مردم توسط مسئولان و نظارت بیشتر مسئولان عالی شهرستان بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است چرا که بدون رضایت مردم هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نریمان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دوره دولت احمدی نزاد این مطالب راهم می نوشتی فقط هدفت تخریب دولت روحانی است والادلت برای مردم نمیسوزه
دوست قدیمی
Iran, Islamic Republic of
یکی از اداراتی که رباب رجوع نسبت به آن معترض هستند ، //است که هم مدیری تند خو وانتقاد ناپذیری دارد و هم مسئول /محیط آن بسیار /باز و /دن/ده دارد و لطفا سری هم به این اداره بزنید که دراین ماه گرم وسوزان ، به بهانه ماه رمضان آب سرد کن را جمع آوری کرده اند حال آنکه شاید مراجعی عذر شرعی داشته باشد و به آن اداره رفته باشد ، تکلیف او چیست ؟ تکلیف کودکان چیست ؟ توصیه می شود بجای جمع آوری آب سرد کن ، از بکارگیری بستگانتان در اداره جلوگیری کنید ، خودروی مرکز یک وراننده آن را به مدت یک هفته در امور ساختمان سازی خود بکار نگیرید و .... این ها حق الناس هستند نه جمع آوری دستگاه آب سردکن .
دوست قدیمی
Iran, Islamic Republic of
منظور شبکه بهداشت است
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1