کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لزوم تکریم ارباب رجوع توسط ادارات گچساران

10 تير 1394 ساعت 19:53





پریسا خمیسی


تکریم ارباب رجوع و پیگیری خواسته‌های آن‌ها یکی از مطالبات مهم مردم گچساران از ادارات و مسئولان این شهرستان است.


 با نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، در سال جدید برخی مسئولان نهادهای اجرایی شهرستان با برگزاری ملاقات‌های مردمی به صورت دوره‌ای سعی در تحقق این شعار داشته و افرادی نیز همانند فرماندار دلسوز این شهرستان، بیش از یک‌ سال زودتر با برگزاری ملاقات‌های عمومی به صورت هفتگی در این خصوص پیشگام بوده است.
آنچه این روزها با توجه به مشکلات بسیار موجب تسلی خاطر مردم می‌شود همین دیدارهای چهره به چهره با مسئولان بوده که فرماندار گچساران طی یک سال اخیر با انجام این مورد علاوه‌ بر رضایت خاطر مردم سعی در ترویج این فرهنگ در بین مدیران خود را داشته است.

با توجه به اینکه حضور همیشگی مردم در صحنه مهم‌ترین اصل تحقق پیام نوروزی مقام عظمای ولایت بوده، مسئولان اجرایی باید سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی ‎بر اعتماد به مردم را پیشه خود سازند و بدانند که با وجود همین مردم بود که با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری و پس از آن جنگ هشت‌ ساله نیز با موفقیت به اتمام رسید.

حال روی سخن ما این است که همدلی و همزبانی مردم و دولت از همان سال‌ها وجود داشته، اما امروز متأسفانه برخی از مسئولان گویی با گذشت زمان دچار وهم شده ومی‌پندارند که با اتکا به ظرفیت‌های خود می‌توانند مسائل کشور و حوزه کاری خود را پیش ببرند که این اندیشه نابخردانه امروز موجب ایجاد دل‌نگرانی و نارضایتی‌های بسیاری در بین مردم شده است.

آنچه این روزها در گچساران در برخی ادارات مشاهده می‌شود چهره‌های نگران و درهم کشیده برخی ارباب رجوعان از برخورد نامناسب و عدم پاسخگویی درست مسئولان بوده که برخلاف تأکیدات مکرر فرماندار شهرستان بر توجه ویژه به امر تکریم ارباب رجوع در ادارات، متأسفانه این امر در برخی نهادها به خوبی انجام نمی‌شود.

اگر مسئولان اجرایی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همدل و همزبان شدن با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند شاید بتوان بسیاری از این مشکلات و نارضایتی‌ها را از بین برد.

مردم دلسوز، ولایتمدار شهرستان همیشه قدردان زحمات مسئولان بوده و در صحنه‌های مختلف انقلاب این امر را به اثبات رسانده‌اند و امروز مسئولان اجرایی به عنوان نمایندگان همین مردم باید پاسخگوی خواسته‌ها و مشکلات مردم باشند نه اینکه زخمی جدید بر دردهایشان شوند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، نگارنده نسبت به علت نگرانی و نارضایتی مردم در برخی ادارات، بیشترین توقع مردم دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مسئولان است.

 این ارباب رجوعان که خواستار عدم معرفی خود بودند از عدم برخورد مناسب برخی مسئولان سخن گفته و اظهار داشتند: برگزاری ملاقات‌های مردمی در زمان مشخص توسط مسئولان جهت بررسی مشکلات مردم عامل مهمی در جلوگیری از این برخوردهای نامناسب بوده و چنانچه مسئولان ادارات روز یا ساعت مشخصی را جهت پاسخگویی چهره‌به چهره با مردم قرار دهند نیز موجب رضایتمندی مردم و جلوگیری از هدر رفت زمان کاری مسئولان می‌شوند.

بدون شک ادامه روند برخورد ناشایست برخی مسئولان ادارات منجر به بی‌اعتمادی مردم به دستگاه‌های دولتی و اجرایی و در پی آن بی‌اعتمادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و با افزایش مشکلات نیز از مشارکت اجتماعی آن‌ها می‌کاهد که باید از آن جلوگیری شود.

در این راستا اتفاق خوشایندی که این روزها در شهرستان پس از یک سال اعتراض مردم به مجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مبنی‎بر عدم ملاقات مدیرعامل و مسئولان نفتی و به اصطلاح قرار دادن حایل در بین مسئولان نفتی و مردم، توسط امین محمدی مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز این شهرستان رخ داده است، شکستن دیوارهای این حایل و برگزاری ملاقات‌های مردمی و دیدارهای چهره‎به چهره با مردم است، باشد که این امر نیز روزی در راستای رفع مشکلات و رضایت خاطر مردم در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

هدف نگارنده از نگارش این یادداشت، یادآوری اهمیت تکریم ارباب رجوع ،فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم جهت رضایتمندی مردم توسط مسئولان و نظارت بیشتر مسئولان عالی شهرستان بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است چرا که بدون رضایت مردم هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد.

 
 


کد مطلب: 113333

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/113333/لزوم-تکریم-ارباب-رجوع-توسط-ادارات-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1