تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۱۰۹۹۵۷

۲۰ هکتار از جنگل خهکلان یاسوج سوخت

۵
۰
کبنا ؛رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار جنگل‌های شهر یاسوج خبر داد.
atash
سعید نظری در گفت‌وگو با فارس از مهار آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه خهکلان شهر یاسوج واقع در جنوب شرقی این شهر خبر داد.
این مسئول ادامه داد: به واقع قبل از هر چیز باید از جانشین تیپ همیشه سرافراز ۴۸ فتح جناب سرهنگ حکمتیان تشکر کنیم که به همراه بسیجیان تحت نظر خود در یک اقدام جهادی به کمک مأموران منابع طبیعی شهرستان بویراحمد آمدند.
وی افزود: آتش‌سوزی که از عصر امروز آغاز شده بود به کمک ۵۰ نفر نیروهای این تیپ و مأموران ما سرانجام ساعتی پیش اطفا شد که اجازه ندادیم آتش‌سوزی به بخش‌های وسیع‌تری از جنگل‌ها سرایت کند.
نظری اضافه کرد: درختان جنگلی این منطقه شامل بلوط، بنه، کیکم و زالزالک هستند که دارای پوشش مرتعی خشکی در این موقع از سال بوده و هرگونه بی‌احتیاطی آتش به خرمن جنگل‌های زیبای منطقه خواهد زد.
این مسئول بیان کرد: در روز گذشته هم ۵۰ هکتار از اراضی جنگلی ما واقع در منطقه راهمالی دچار آتش‌سوزی شد که با همکاری مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و البته اقدام و واکنش خوب برادران سپاه و بسیج شهرستان بویراحمد جلوی آتش‌سوزی گسترده در این منطقه گرفته شد.
نظری با بیان اینکه بی‌احتیاطی و گاه اقدامات عامدانه موجب آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه می‌شود از دستگاه قضایی خواست تا در صورت معرفی مقصرین نهایت همکاری با منابع طبیعی و اعمال قانون و برخورد با متخلفان انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نظری اینهمه شعا ر یه کمی هم عمل از خودت نشون بده
علی
Iran, Islamic Republic of
نظری اینهمه شعا ر یه کمی هم عمل از خودت نشون بده
رضا
Iran, Islamic Republic of
روابط عمومی چه ربطی به رییس منابع طبیعی شدن داره . آخه توی این استان قحط الرجال بود.ن رییس منابع طبیعی
پیوند
Iran, Islamic Republic of
سلام آتش سوزی روز ۲۰/۳/۹۴ در منطقه خهکلان واقع در جنوب پادگان تیپ ۴۸ فتح و روستای کهواحدود ساعت یازده صبح از طریق اهالی به اداره کل منابع طبیعی استان گزارش و بلافاصله کشیک آتش سوزی اداره کل منابع طبیعی استان به تعداد ۵ نفر به منطقه عزیمت و با وسایل ابتدائی (شاخ و برگ درختان) شروع به مهار آتش نمودند حدود نیم ساعت بعد نیروهای اداره منابع طبیعی به تعداد پنج نفر به کمک نیروهای اداره کل مستقر در منطقه حریق آمدندو مهار آتش با تعدادده نفر از پرسنل اداره کل منابع طبیعی و اداره منابع طبعی شهرستان بویر احمدتا ساعت دو و ربع ادامه داشت بعد از ۱۶ با تماس تلفنی یکی از افراد شرکت کننده در اطفاء حریق و هنگامی که آتش با تلاش ده نفر ذکر شده خاموش ویا برخورد به موانع طبیعی خاموش شده بود حوالی ساعت دو و نیم نیروهای تیپ ۴۸ فتح با تعدادقابل ملاحظه ای به محل آتش سوزی عزیمت و در مهار آـش درختان و درختچه های واقع در منطقه مهار شده آـش سوزیفعالیت چشمگیر داشتند. هر چند که حضور نیروهای تیپ در زمان آخر مها آتش سوزی چشمگیر و قابل تقدیر است اما اگر در زمان اولیه شروع آتش مامور حفاتی در منطقه حضور داشت و اطلاع رسانی بموقع انجام می گرفت و از نیروهای نظامی ، انتظامی ، سیاسی و مردمی کمک خواسته می شد این نیروها در زمان مناسب و تاثیر گذار به منطقه آـش سوزی عزیمت و خسارت وارده به درختان ، درختچه ها و غلوفه مرتعی به یک دهم میزان فعلی کاهش می یافت .جادارد مسئولین منابع طبیعی به فکر کنترل بیشتر عرصه ها و حضور مستمر نیروهای حفاظتی در مناطق حساس و بحرانی باشند و امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آتش سوزی فراهم شود تا هنگام وقوع حریق بلافاصله نیروهای شرکت کننده در مهار آـش به محل وقوع حادثه عزیمت نماین و زمان صرف هماهنگی برای تهیه ماشین ، وسائل اطفاء و حتی آب برای نیروهایی که در شدت گرما بایستی شعله های آـش را خاموش کنند نشود.
مدر
Iran, Islamic Republic of
آفرین
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1