کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۲۰ هکتار از جنگل خهکلان یاسوج سوخت

20 خرداد 1394 ساعت 23:49


رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار جنگل‌های شهر یاسوج خبر داد.
atash
سعید نظری در گفت‌وگو با فارس از مهار آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه خهکلان شهر یاسوج واقع در جنوب شرقی این شهر خبر داد.
این مسئول ادامه داد: به واقع قبل از هر چیز باید از جانشین تیپ همیشه سرافراز ۴۸ فتح جناب سرهنگ حکمتیان تشکر کنیم که به همراه بسیجیان تحت نظر خود در یک اقدام جهادی به کمک مأموران منابع طبیعی شهرستان بویراحمد آمدند.
وی افزود: آتش‌سوزی که از عصر امروز آغاز شده بود به کمک ۵۰ نفر نیروهای این تیپ و مأموران ما سرانجام ساعتی پیش اطفا شد که اجازه ندادیم آتش‌سوزی به بخش‌های وسیع‌تری از جنگل‌ها سرایت کند.
نظری اضافه کرد: درختان جنگلی این منطقه شامل بلوط، بنه، کیکم و زالزالک هستند که دارای پوشش مرتعی خشکی در این موقع از سال بوده و هرگونه بی‌احتیاطی آتش به خرمن جنگل‌های زیبای منطقه خواهد زد.
این مسئول بیان کرد: در روز گذشته هم ۵۰ هکتار از اراضی جنگلی ما واقع در منطقه راهمالی دچار آتش‌سوزی شد که با همکاری مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و البته اقدام و واکنش خوب برادران سپاه و بسیج شهرستان بویراحمد جلوی آتش‌سوزی گسترده در این منطقه گرفته شد.
نظری با بیان اینکه بی‌احتیاطی و گاه اقدامات عامدانه موجب آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه می‌شود از دستگاه قضایی خواست تا در صورت معرفی مقصرین نهایت همکاری با منابع طبیعی و اعمال قانون و برخورد با متخلفان انجام شود.


کد مطلب: 109957

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/109957/۲۰-هکتار-جنگل-خهکلان-یاسوج-سوخت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1