تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۰۸۶۹۷

افتتاح کتابخانه دولت‌آباد و علی‌آباد بویراحمد

۰
کبنا ؛کتابخانه عمومی فجر دولت‌آباد یاسوج با حضور نماینده بویراحمد و دنا، حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و دنا و جمع از خیرین کتاب و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، زینب قربانی در آئین افتتاح این کتابخانه عمومی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: کتابخانه‌عمومی فجر دولت‌آباد با مساحت ۷۵۰ مترمربع و زیربنای ۳۷۳ مترمربع از محل اعتبارات استانی با مبلغ ۳ هزار و ۳۰۰میلیون ریال احداث گردید و در اختیار علاقمندان به مطالعه و کتاب قرار گرفته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از بنیاد آموزشی و علمی قلم‌چی، بیان کرد:. این کتابخانه عمومی با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تجهیز شد.
  تجهیز شش باب کتابخانه عمومی کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد
تجهیز شش باب کتابخانه عمومی کهگیلویه وبویراحمد با سفر رییس بنیاد علمی آموزشی قلم چی و رییس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور روز سه شنبه آغاز شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این کتابخانه ها در مناطق محروم استان بویژه روستاها واقع شده اند و تجهیز آنها به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک خواهد کرد.
زینب قربانی افزود: بنیاد قلم چی برای تجهیز این کتابخانه ها دو میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.

سرگردانی یار مهربان در کهگیلویه و بویراحمد / خطر تخریب در انتظار برخی کتابخانه‌ها
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر تخریب در انتظار کتابخانه‌های نیمه‌تمام این استان است.


زینب قربانی خلف‌آباد امروز در آیین افتتاح چندین کتابخانه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و کتابخانه‌ساز برگزار شد با بیان اینکه این استان اکنون ۶۵۸ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های مصوب به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید ۲٫۵۴ باب کتابخانه در استان وجود داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اما میانگین این شاخص تا پایان اسفندماه سال گذشته ۱٫۰۶ کتابخانه برای هر ۲۵ هزار نفر بوده است.

این مسئول در ادامه گفت: تعداد ۴۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های این استان هستند و تعداد مراجعه کننده به کتابخانه‌های عمومی استان ۷۱۱ هزار نفر بوده و تعداد امانات در کتابخانه‌های ما ۳۹۱ هزار جلد کتاب است.

قربانی‌خلف‌آباد در ادامه گفت: تعداد ۵۲۵ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های نهادی و ۳۴ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی  استان وجود دارد.

وی افزود: در مجموع به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ما، ۸۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است.

قربانی‌خلف‌آباد سپس با ابراز نارضایتی از پروژه‌های کتابخانه‌ای این استان که اکنون برخی از آن‌ها نیمه‌تمام هستند، گفت: در شهر دهدشت، چرام و لیکک و مادوان کتابخانه‌هایی داریم که به دلیل کمبود مالی در حال تخریب هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در برخی جاهای دیگر از جمله در پاتاوه و چیتاب تعداد بسیار زیادی کتاب داریم که بدون کتابخانه‌ به سر می‌برند.

وی یکی دیگر از مشکلات را به نبود کتابخانه مرکزی در مرکز استان و شهر یاسوج دانست و گفت: کتابخانه کنونی متعلق به شهرستان بویراحمد است و خود مرکز استان کتابخانه مرکزی ندارد که همین موجب شده خیل عظیمی از جوانان با مشکل کمبود مکان کتابخانه‌ای در شهر یاسوج روبرو باشند.

 

آغاز نهضت کتابخانه‌سازی روستایی در کشور
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز از آغاز نهضت کتابخانه‌سازی روستایی در کشور خبر داد و گفت: تحریم‌ها هیچ اثری بر عزم خیرین مدرسه‌ساز در کشور نداشته است.


محمدرضا حافظی در مراسم افتتاح کتابخانه دولت‌آباد یاسوج که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ تأثیری بر روی اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز نداشته است، اظهار داشت: این حضور و مشارکت حتی بیشتر از گذشته و قبل از تحریم‌ها بود.
وی گفت: خیرین بیش از گذشته هم از نظر فیزیکی و هم از نظر سرمایه‌گذاری وارد عرصه شده‌اند و اجاره ندادند که در این حوزه دشمن به خواسته خود برسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با تأکید بر اینکه همه دشمنی‌ها با ایران اسلامی به توسعه علمی کشور برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: به همین خاطر خیرین مدرسه‌ساز برای توسعه علمی کشور بیش از گذشته در میدان هستند.

وی با ابراز خوشبختی از اقدامات خیرخواهانه‌ای که در زمینه کتابخانه‌سازی در کشور آغاز شده با قدردانی از اقداماتی که اکنون کاظم قلم‌چی در دستور کار قرار داده است، گفت: اینکه کتابخانه‌سازی در روستاهای محروم در دستور کار این افراد خیر قرار گرفته است کمکی بزرگ به توسعه و رشد علمی کشور خواهد بود.

حافظی گفت: باید بتوانیم خیرین را به مناطق محروم گسل بدهیم تا در خصوص مدرسه‌سازی و کتابخانه‌سازی اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه کانون قلم‌چی وقف عام است، گفت: در سال گذشته این کانون ۶۰ هزار بورسیه دانش‌آموزی در سطح کشور داشتند که امسال به ۱۰۰ هزار بورسیه افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به عزم کانون قلم‌چی برای ساخت کتابخانه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: با این کار و در کنار مدرسه‌سازی توسط خیرین، باید بیش از پیش به رشد علمی کشور امیدوار بود.

اتمام ۲ هزار پروژه نیمه‌تمام توسط خیرین‌مدرسه‌ساز
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: تعداد دو هزار پروژه از مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی دولت توسط خیرین به اتمام رسید.
محمدرضا حافظی امروز و در حاشیه افتتاح کتابخانه دولت‌آباد یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.
وی گفت: خیرین ما در عرصه‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری هستند چرا که با توجه به تحرکات دشمنان باید برای توانمندسازی در همه عرصه‌ها اقدام کرد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: باید تلاش کنیم تا در اجرای منویات رهبری هر سال با رشد و شکوفایی بیشتری در عرصه مدرسه‌سازی روبرو شویم.
حافظی از کتابخانه‌سازی و اقدامات خیرخواهانه در این زمینه یاد کرد و گفت: این فرهنگ در حال گسترش است که اکنون اقدامات خیرخواهانه در بحث کتابخانه‌سازی در دانشگاه‌های کشور توسط خیرین آغاز شده است.
وی افزود: اکنون هم شاهد ساخت کتابخانه توسط خیرین در روستاها هستیم که این همت رو به گسترش است و اکنون در اکثر مدارس احداثی کتابخانه نیز می‌سازیم.
حافظی، هوشمندسازی و کتابخانه‌سازی را از اهداف خیرین مدرسه‌ساز در آموزشگاه‌ها دانست و گفت: با این کار در مدارس رشد علمی بهتر و بیشتری را شاهد خواهیم بود.
وی به کارهای بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام دولت در دستور کار داشت که به علت تحریم اقتصادی پروژه‌ها به اتمام نرسید و مجلس تصویب کرد که خیرین مدرسه‌ساز وارد میدان شوند.
حافظی افزود: تا به حال بیش از ۲ هزار از این پروژه‌ها را در دو سال اخیر به اتمام رساندیم و بقیه در اولویت خیرین مدرسه‌ساز است زیرا این پروژه‌ها اگر به بهره‌برداری نرسد بر اثر اوضاع جوی تخریب و مضمحل خواهند شد.
وی گفت: خیرین برای ارتقای علمی در مدارس از هوشمندسازی و کتابخانه‌سازی در مدارس هم غافل نخواهند شد.
حافظی به تعداد خیرین مدرسه‌ساز هم اشاره‌ای کرد و گفت: تعداد خیرین مدرسه‌ساز قبلا انگشت‌شمار بود که اکنون در داخل کشور این تعداد خیرین به ۶۰۰ هزار نفر در کشور و هزار نفر در خارج از کشور پس از ۱۸ سال فعالیت رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد دراین آیین برلزوم جذب کمک خیرین به توسعه فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی این استان تاکید کرد.
فتاح محمدی به محرومیت منطقه و پراکندگی مناطق روستایی کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد وافزود:توسعه وتجهیز کتابخانه های عمومی دراین استان با یکهزار و۷۰۰روستا نیازمند همت خیرین است.
 
کاظم قلم چی رییس بیناد علمی آموزشی قلم چی و محمدرضا حافظ رییس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور که به یاسوج سفرکرده اند، صبح امروز از کتابخانه دولت آباد یاسوج بازدید کردند.
 گزارش تصویری افتتاح کتابخانه عمومی دولت‌آباد یاسوج
ketab (1)
 
ketab (2) ketab (3)  ketab (5) ketab (6) ketab (7) ketab (8)  ketab (10)  ketab (12)  ketab (14)  ketab (16)
 
افتتاح کتابخانه شهدای علی‌آباد بویراحمد /گزارش تصویری
کتابخانه عمومی علی‌اباد بویراحمد امروز با حضور نماینده بویراحمد، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور،فرماندار بویراحمد، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین، اظهار کرد:  کتابخانه‌عمومی علی‌آباد بویراحمد با مساحت ۵۰۰ و زیربنای ۱۳۰ مترمربع ایجاد شد.
قربانی با بیان اینکه این کتابخانه توسط خیر «حاج موسی نظری» وقف شده است، بیان کرد: این کتابخانه نیز با اعتبار ۱۸۳ میلیون و۲۷۷ هزار ریال توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی تجهیز شد.
KETAB-BOYER-aliabad (1) KETAB-BOYER-aliabad (2) KETAB-BOYER-aliabad (3) KETAB-BOYER-aliabad (4) KETAB-BOYER-aliabad (5) KETAB-BOYER-aliabad (6) KETAB-BOYER-aliabad (7) KETAB-BOYER-aliabad (8) KETAB-BOYER-aliabad (9) KETAB-BOYER-aliabad (10) KETAB-BOYER-aliabad (11) KETAB-BOYER-aliabad (12) KETAB-BOYER-aliabad (13)
-----------------------
عکس: نگین تاجی
----------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1