تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۰۷۴۳۹

رحیمی: سیاسی‌کاری نمی‌کنم/ راه رمضانی را ادامه می‌دهم

۳
۰
کبنا ؛پرهیز از سیاست‌زدگی اولویت کاری دانشگاه یاسوج است
رئیس جدید دانشگاه یاسوج پرهیز از سیاست‌زدگی را اولویت کاری در دانشگاه عنوان کرد.
محمودرضا رحیمی در مراسم معارفه خود که با حضور معاون وزیر علوم شد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به برنامه‌های کاری خود در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: اساسی‎ترین کار که دنبال آن هستیم پرهیز از سیاست‌زدگی در دانشگاه و جلوگیری از قانون‌گریزی است.
رئیس جدید دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در همه امور باید نقد وجود داشته باشد، گفت: نقد محوری از برنامه‎ها و اولویت‎ها در دانشگاه بوده که در تمامی امور از نقد منصفانه استقبال می‎کنیم.
وی افزایش ظرفیت نقدپذیری برای توسعه دانشگاه‎ها را مهم عنوان کرد و گفت: با نقد منصفانه می‎توان نواقصات را برطرف و نقاط قوت را ارتقاء بخشید.
رحیمی از دیگر برنامه‌های کاری خود در دانشگاه یاسوج مشورت‌پذیری را مطرح کرد و گفت: آغاز به کار شورای مشورتی دانشگاه یاسوج از برنامه‎های در دستور این دانشگاه است.
رئیس جدید دانشگاه یاسوج جذب حمایت خیرین را از اولویت‎های کاری بیان کرد و گفت: پرهیز از تنش‌زدایی و گریز از هنجارها از دیگر برنامه‎های در دستور کار است.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه آموزش ارتقاء توسعه نظام آموزشی و توسعه تحصیلات تکمیلی را در دستور کار داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری حوزه‎ها و بخش‎های مختلف شاهد توسعه هرچه بیشتر دانشگاه یاسوج در تمامی زمینه‎ها باشیم.
رحیمی با اشاره به برنامه‎های خود در حوزه پژوهش تصریح کرد: راه‎اندازی آزمایشگاه مرکزی از اقدامات دکتر رمضانی بوده که راه وی را ادامه خواهیم داد و به دنبال تخصیص بودجه بیشتر برای اتمام این آزمایشگاه هستیم.
رئیس جدید دانشگاه یاسوج غنا بخشیدن به فعالیت‎های فرهنگی و احیای ارتباط مغفول مانده جامعه با دانشگاه از دیگر برنامه‎ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت سابق اقدامات خوبی صورت گرفت و برای تقویت زیرساخت‎ها راه دکتر رمضانی را ادامه می‎دهیم.
وی با بیان اینکه توجه به وضعت رفاهی کارکنان و پرسنل دانشگاه را در دستور کار داریم، گفت: امیدواریم بتوان تحول عظیمی در حوزه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی دانشگاه یاسوج ایجاد کرد.
 
رمز کمک دانشگاه‎ها به توسعه کهگیلویه و بویراحمد پرهیز از سیاسی‌کاری است
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‎های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‎های کهگیلویه و بویراحمد بدون سیاسی‌کاری در توسعه این استان محروم بکوشند.
در این آئین حجت‌الاسلام قاسم مقدم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولیت‎ها امانت است، اظهار کرد: مهم این است که مسئولان گذشته را برای موفقیت یاری دهیم.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم است، اظهار کرد: به همین دلیل باید در دانشگاه‎‌های استان بدون سیاسی بازی به دنبال نگاه علمی باشیم.
این مسئول با بیان خصوصیات دانشگاه اسلامی تصریح کرد: باید به فکر برگزاری کرسی‎های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‎ها باشیم.
وی با ذکر خصوصیات سرپرست جدید دانشگاه یاسوج دکتر رحیمی فردی علمی است و انتظار می‎رود که بیش از گذشته در دو حوزه علمی و فرهنگی اقدام کند.
مقدم خاطر نشان کرد: به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی به جدیت بیشتری و بیش از گذشته در دانشگاه یاسوج مورد پیگیری قرار دهیم.
 
مقابله جدی با قانون‌گریزی در آموزش عالی
معاون وزیر علوم از تعیین تکلیف دانشگاه‌های بدون رئیس به‌زودی خبر داد و گفت: قانون‌گریزی یکی از چالش‌های بزرگ آموزش عالی است و آموزش عالی با خطا‌کنندگان برخورد جدی می‌کند.
مجتبی شریعتی در خصوص وضعیت دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، اظهار کرد: تعداد ۳۰ مورد سرپرست دانشگاه داریم که احکام آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده و در انتظار تعیین هستیم که یکی از آن‌ها دانشگاه تهران است.
این مسئول در خصوص افت کیفیت‌ها با اداره دانشگاه توسط سرپرست گفت: من هم همین باور را دارم که این موضوع در کیفیت‌ها اثر زیادی خواهد داشت به هر حال باید منتظر باشیم تا در شورای عالی فرهنگی پاسخ بدهند چرا که از طرف ما منعکس شده و دوستان ما در آن شورا باید رسیدگی را تسریع کنند.
وی با بیان این که مشکل چه تعداد دانشگاه به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: آن‌گونه که وزیر گفته‌اند مشکل همه دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد.
شریعتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: طرح ساماندهی مراکز دانشگاهی را داریم و استان‌هایی که از حیث آموزش عالی محروم هستند مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.
وی گفت: چند استان کشور هستند که از نظر آموزش عالی ارتقای مورد انتظار را ندارند که در دستور کار است تا مورد حمایت ویژه قرار گیرند.
معاون آموزشی وزیر علوم افزود: دانشگاه‌های ما برنامه‌محور و مأموریت‌گرا عمل نمی‌کنند بنابراین در شرایط امروز هدف ما این است که درخواست‌های دانشگاه‌ها را متناسب با برنامه‌های راهبردی ببینیم.
این مسئول در وزارت علوم گفت: بسیار تأکید بر قانون‌گرایی داریم و قانون‌گریزی یکی از چالش‌های بزرگ آموزش عالی است و باید همه زیرنظام‌های دانشگاهی در کشور اعم از دولتی و آزاد و خاص سر تعظیم جلوی قانون فرود بیاورند و اگر خلاف قانون عمل کنند آموزش عالی برخورد خواهد کرد.
شریعتی تأکید کرد: امیدوار هستیم همه به ما کمک کنند تا حول محور قانون پیش برویم و اگر به این صورت پیش برویم بحث ارتقای کیفی هم محقق می‌شود و رشد بی‌رویه کمی را مهار خواهیم کرد.
وی افزود: قانون‌گریزی از مصادیق قانون‌گریزی است که دانشگاهی بدون مصوبه آموزش عالی اقدام به پذیرش دانشجو کند و از دانشجو و متقاضی شهریه بگیرد و هیچ‌کدام مجوز آموزش عالی را نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
اگر راه رمضانی را می خوای ادامه بدی پس برو دنبال شغل دیگری . نمی داتنم اصلاحات چرا آدم های ضعیف را برقرار میکنه
دانیال
Iran, Islamic Republic of
لطفا رییس دانشگاه چرام و گچساران رو عوض کنید
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
جناب ااقای دکتر رحیمی شما منصوب به گروه.........هستید وواقعا لیاقت دانشگاه یاسوج را نداری.
شیر در بیشه نیست دکتر رحیمی.
این رفتار شما باه همراه حاج زارع وبرداشتن دکتر رمضانی به ضرر حاجی(امیر کبیر)تون شد
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1