تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۱۰۵۸۷۲

زمین خواری با چاشنی تخریب طبیعت گچساران

۱
کبنا ؛یداله مرادی
سالهاست مردم نجیب این دیار دل به تنها کوه و تپه‌های مشرف بر کارکنان دولت و چشمه باغ فردوس (بنگه) داده و صبح و عصر خود را با پیاده روی و کوهنوردی می‌گذراندند، اما اخیرا به بهانه جذاب و عام پسند ایجاد راه گردشگری شروع به تخریب این محیط زیبا و طبیعی نموده‌اند و تبلیغاتی هم با عنوان راه اندازی آن ایجاد شد.
اگر برای گردشگری طبیعت است که سالهاست بدون جاده کشی جمع زیادی اوقات فراغت خود را با کمال آرامش و طبیعت گردی انجام می‌دادند و می‌دهند و کسی چنین تقاضایی نداشت. همه واقفیم باز شدن راه و پیدا شدن سروکله موتورسواران و ورود ماشین مساوی است با نابودی این فضای بکر و طبیعی و عدم آرامش برای گردشگران طبیعت. اما به نظر می‌ رسد کسانی که آن بالا باغ دارند و زمینهایی را هم تملک کرده‌اند و نگاهی به آینده فروش و تجارت و تغییر کاربری و... دارند چشم انتظار این تخریب هستند.
اداره محیط زیست و منابع طبیعی و گردشگری که با سکوت خود شاهد و ناظر این فاجعه هستند باید جوابگو باشند.
راستی این کوهخواری نیست؟ همانطور که دامنه همین کوه را صاحبان نفوذ و زور گرفتند و تخریب کردند و خانه‌ها بر پا داشتند و هیچکس ناله‌ای را بر نیاورد؟
دوستان حافظ محیط زیست لطفا این موضوع را اطلاع رسانی فرمایید تا شاید دلی به حال این طبیعت سوخت و مانع ادامع تخریب گردید، شک نکنید که مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه است.
IMG-20150519-WA0019 IMG-20150519-WA0018 IMG-20150519-WA0017
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آقای مرادی.فقط در مورد اون ساخت و ساز ها بگم آگه نمیدونی بدون و برو تحقیق کن ببین چه زمان و چه دوره ای بوده .فکر کنم مغرضانه قضاوت میکنی.
خودتی
Iran, Islamic Republic of
گردشگری .خراب کردی حالا دلسوز شدی بروبابا جمعش کن مردم میخوا پیاده روی کنند آقای دلواپس کجا میسوزی
میراث
Iran, Islamic Republic of
هنوز .کارهای ..اداره گردشگری ..میکنند بعد دم از چه میزنی
عشایر
Iran, Islamic Republic of
واقعا که خیلی پر رویی
مهندس
Iran, Islamic Republic of
اگه یه کار درست تو شهر گچساران قراره که انجام شده باشه همین کاره،،اگه اقای مرادی به شهر تهران و مجموعه تفریحی( بام تهران ) بر روی کوه های مشرف به تهران و در منطقه ولنجک تشریف برده باشی این حرف رو نمیزنی..اونجا یکی از معروف ترین و بهترین مناطق تهران برای پیاده روی و گذران اوقات فراقت مردم تهران تبدیل شده که یکی از شلوغترین مناطق گردشگری تهرانه،که امکانات زیادی از جمله سکو و نیمکت و نورپردازی برای تماشای شهر تهران در شب و روز از کوهها و اسفالت مناطقی از ان برای اسکیت و موتورسواری های چهار چرخ و بدمینتون وجود داره..و همچنین دکه هایی اش رشته فروشی و اش ماست و...داره که حتی گردشگران خارجی زیادی رو هم جذب خودش کرده ..برو اونجا رو ببین و بعد بیا انتقاد کن.. ضمنا تا اونجایی که شنیدم قرار نیست که به ماشین و موتورسواران اجازه ورود و دسترسی به این مجموعه رو بدهند..از مسولان شهر هم خواهانیم که از این پس نام این مجموعه رو همانند بام تهران با نام (بام گچساران ) نامگذاری کنند.
مدیر سفیر دنا
Iran, Islamic Republic of
چند نکته مهم در باب همایش اخیر اصلاحطلبان استانhttp://safiredena.ir/note/161428/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86
شرمت الله
United States
مشکل مرادی کجاست?

بگمانم تا پل خیر آباد و از آن طرف تا پل قره
واز این طرف تا پل فلیان واز طرف گناوه تا پل زهره بیشتر مشرف نشده اند!!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
ما از ترس مار و عقرب داخل این کوه کمتر جرات میکردیم به همراه خانواده به کوه بریم.انشالا با احداث و ساخت مسیر پیاده روی و سم پاشی اطراف این مسیر حتما به همراه خانواده به کوه میریم.با تشکر
ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
ای بابا اگه مرادی تو عمرش یه حرف درست زده همین مطلب میباشد و بس
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
کاربکنند اینجوریه کار نکنند هم که بابا انقد شماها خراب کردین که کسی به بهتون اعتماد ندا ره برو آقای خرابکار
گچساران بام نفت
Iran, Islamic Republic of
عشایر ،میراث،شرمت الله ، مهندس و ....که همه یکنفرید !۱!!!!!و معلوم شد عقده و کینه دارید .چرا سواد و اینده نگری که ندارید به کنار،دلسوزی هم ندارید، ؟ هنوز فریاد رهبری در گوشمان است که فرمود تخریب طبیعت خطر نابودی حیات وحش و زندگی ماست .فرمود زمین خواری به کوهخواری رسیده چرا این خطر را یا احساس نمیکنید یا درکی ندارید و یا شاید هم خودتان منتفع میشوید؟ از هم اکنون نکنه در فکر راه اندازی رستوران هستید ؟ و..........؟
دکتر گودرزی
Iran, Islamic Republic of
بلند شین برین مرادی رو قورت بدین.
آخه برادر من بام تهران رو باگچساران مقایسه می کنید اگر قرار است اینجا منطقه ای احداث شود برای تفریح نکات بررسی شود نه منطقه ای که فقط یکسال کاربرد داشته باشد و بعد از مدتی به پارک جمشیدیه تهران تبدیل شود.
سوالی از فرماندار گچساران
Iran, Islamic Republic of
** انتخابات نزدیک است و جنابعالی فقط در تکاپوی انتخابات هستید

** فرماندار هستید باشید


** عالی ترین مقام هستید باشید


** شما بر چه اساسی اینگونه دست خود را بالا میبرید

** نهج البلاغه را خوانده ای اخوی

** توهین تو به چه معناست

درست است صنعت نفت هم وظیفه دارد خدمت کند

اما سوال من اینجاست شهرهایی مثل دذفول / شوشتر/ بهبهان / نوراباد/ شهرضا/ سمیرم/ شاهین شهر / بهارستان با اتوبوس کدام نهاد به تهران می روند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

** با پول بیت المال برای نماینده تبلیغات براه انداخته ای

** جشن مشک و ملار را برای نماینده ردیف کرده ای با هزینه های دولتی

** چرا نمی گویی در این جشن چه اداره هایی چه هزینه هایی کرده اند
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان کلا با عمران و ابادی کشور مشکل دارند .

تخصص اصول گرایان فقط دزدی و غارت بیت الماله و بس
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسانی که چشم بصیرت ندارند و اگر روزی کسی انها را نصیحت کنند باز انها را به باد سخره گرفته و می گویند ما خود بهترین و اگاهترینیم. و بیشتر از این متاسفم برای کسانی که که حتی ادب انتقاد کردن را هم ندارند. و زبان انتقاد و بیان افکارشان بد زبانی و بی احترامی به دیگران است.
هر چه باشه اقای مرادی سن و سالی دارد و هم اکنون استاد دانشگاه و یک فرهنگی است.و زمانی نیز رییس اداره فرهنگ که بزرگترین اداره است بوده. پس بهتر است حرمت را نگه داریم .
در ثانی عمران و ابادانی و ایجاد محل تفریح برای مردم خوب است و کاری بزرگ و به یاد ماندنی است . بله میشه بام تهران را در گچساران درست کرد. می شود دربند تهران را در باغ فردوس درست کرد. اما بهتر نیست اول شلال دان و دشتک دیل را بهتر از این اباد و تکمیل کرد.
وجدانتان را محکمه قرار دهید مردم گچساران و جوانان این شهر ایام عید و پنجشنبه و جمعه کجا اوقات فراغت خود را به سر می برند. گناوه لری یا دشتک دیل یا شلال دان و یا .............؟ پس به نظرتان بهتر نیست این بودجه ها را جایی خرج کنید که بیشترین استفاده را دارد . بهتر نیست ابتدا چنین مکان هایی درست شود بعد قله کوهها را ؟
و یا اگر واقعا بودجه اضاف امده فکری به حال مردم مظلوم و جوانان بیکار این شهر شود تا آهی ندارند که با ناله سودا کنند.
الکس از گناوه
Iran, Islamic Republic of
مرادی سکوت کن..بذار در شهر عمران و آبادانی بشه.در زمان شما که خبری از سازندگی شهر نبود .برایتان متاسفم...حنای شما دیگه رنگی ندارد.شما و جناح تان برای همیشه (گودبای)
در جواب کامنت 15
Iran, Islamic Republic of
جناب شهروند عزیز شما فاصله باغ فردوس و کوههای نزدیک به شهر رو هم با دشتک دیل و شلالدان هم کاشکی مقایسه میکردی..فاصله دشتک دیل و شلالدون تا شهر گچساران حداقل ۳۰ کیلومتره و فاصله باغ فردوس و کوههای نزدیک به باغ فردوس و سه راهی و کارکنان تقریبا ۰ کیلومتر ! این فاصله ها رو هم ای کاش در نظر میگرفتی!!
شباان
Iran, Islamic Republic of
اقای مرادی چراازجای باصفای خودت درگناوه نمیگی که دورگذشته فقط جاده مخصوص برایش کشیدندشماازاین ناراحتی که این طرحهادرزمان تاجگردونه
سمنگل
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مرادی ،،، شما تاریخ را که رشته تخصصی و درسی یتان است بلد نیستی آنگاه در کار فرهنگی تفریحی دخالت میکنی . بس کن بابا ،،،،
حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای شباان مگه تاجگردون به فکر اجرای طرح هم هست.بابا ایشون فقط میره ببینه دوربین کجاست تا یه عکس بندازه هی شما سنگش را به سینه بزنید.
آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
1