کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمین خواری با چاشنی تخریب طبیعت گچساران

29 ارديبهشت 1394 ساعت 20:11


یداله مرادی
سالهاست مردم نجیب این دیار دل به تنها کوه و تپه‌های مشرف بر کارکنان دولت و چشمه باغ فردوس (بنگه) داده و صبح و عصر خود را با پیاده روی و کوهنوردی می‌گذراندند، اما اخیرا به بهانه جذاب و عام پسند ایجاد راه گردشگری شروع به تخریب این محیط زیبا و طبیعی نموده‌اند و تبلیغاتی هم با عنوان راه اندازی آن ایجاد شد.
اگر برای گردشگری طبیعت است که سالهاست بدون جاده کشی جمع زیادی اوقات فراغت خود را با کمال آرامش و طبیعت گردی انجام می‌دادند و می‌دهند و کسی چنین تقاضایی نداشت. همه واقفیم باز شدن راه و پیدا شدن سروکله موتورسواران و ورود ماشین مساوی است با نابودی این فضای بکر و طبیعی و عدم آرامش برای گردشگران طبیعت. اما به نظر می‌ رسد کسانی که آن بالا باغ دارند و زمینهایی را هم تملک کرده‌اند و نگاهی به آینده فروش و تجارت و تغییر کاربری و... دارند چشم انتظار این تخریب هستند.
اداره محیط زیست و منابع طبیعی و گردشگری که با سکوت خود شاهد و ناظر این فاجعه هستند باید جوابگو باشند.
راستی این کوهخواری نیست؟ همانطور که دامنه همین کوه را صاحبان نفوذ و زور گرفتند و تخریب کردند و خانه‌ها بر پا داشتند و هیچکس ناله‌ای را بر نیاورد؟
دوستان حافظ محیط زیست لطفا این موضوع را اطلاع رسانی فرمایید تا شاید دلی به حال این طبیعت سوخت و مانع ادامع تخریب گردید، شک نکنید که مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه است.
IMG-20150519-WA0019 IMG-20150519-WA0018 IMG-20150519-WA0017
 


کد مطلب: 105872

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/105872/2/زمین-خواری-چاشنی-تخریب-طبیعت-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1