تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۱۰۴۴۷۷

ارزانی آب در کهگیلویه و بویراحمد بحران ایجاد کرد

۲
۰
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ این استان در محدودیت شدید منابع آب قرار دارد.
علی لدنی‌نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر رئیس جمهور اظهار کرد: کشور ایران در وضعیت بحران آب قرار دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به بالا بودن هدر رفت آب در مصارف خانگی اشاره کرد و گفت: افزایش بی‌رویه مصرف آب، افزایش جمعیت، توسعه شهرها و روستاها و بالا رفتن معیارهای بهداشتی همه از جمله عواملی است که به‌دلیل کمبود منابع آبی بحران آب را دو چندان کرده است.
وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف همه از مواردی است که می‌تواند در کاهش هدررفت آب نقش مهمی ایفا کند که ضروری است این فرهنگ‌سازی از طریق دانش‌آموزان، دبیران و همه کسانی که با حوزه تعلیم و تربیت سر و کار دارند انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: نبود تعرفه قانونی و ارزان بودن قیمت آب موجب افزایش میزان هدر‌رفت آن شده که باید در خصوص تعرفه آب فکر اساسی انجام شود.
لدنی‌نژاد عنوان کرد: در صورت فرهنگ‌سازی صحیح مصرف آب، وضعیت کنونی از حالت اسراف به سمت مصرف بهینه هدایت خواهد شد و آب شرب مورد نیاز در تمام مناطق کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت این استان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در محدودیت شدید و بحران آب قرار دارد که بارش باران در استان ۱۰۱/۳ میلی‌متر از میانگین آن در سال گذشته عقب هستیم.
وی به برگزاری همایش‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب با همکاری آموزش و پروش اشاره کرد و افزود: سال گذشته همایش دوستداران آب و ترنم باران با همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد و امسال این همایش بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان از اقشاری هستند که تأثیرگذاری زیادی در جامعه دارند و می‌توانند به عنوان همیار آب هم در خانواده و هم در سطح جامعه از هدر‌رفت این مایه حیاتی جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ستادی
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس لدنی من بعنوان یک همکار از حضور فرد غیر فنی..در جلسه تخصصی راهبردی فاضلاب تعجب کردم لطفا دقت فرمایید
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس لطفا خیابان انقلاب ۸ و ۲ فاقد فاظلاب شهری است دستور پیگیری دهید
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
انتخابات 1400 با طعم کارگزارانی

انتخابات 1400 با طعم کارگزارانی

ياران هاشمي رفسنجانی باز هم پيشقدم شدند و کانديداهاي احتمالي خود را معرفي کردند. حزب ...
بازی سیاسی با جان مردم

بازی سیاسی با جان مردم

در شرایط حساس کشور در مواجهه با ویروس کرونا وزیر بهداشت که این روزها مسئولیت بسیاری بر ...
1