کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارزانی آب در کهگیلویه و بویراحمد بحران ایجاد کرد

21 ارديبهشت 1394 ساعت 21:23


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ این استان در محدودیت شدید منابع آب قرار دارد.
علی لدنی‌نژاد ظهر امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر رئیس جمهور اظهار کرد: کشور ایران در وضعیت بحران آب قرار دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به بالا بودن هدر رفت آب در مصارف خانگی اشاره کرد و گفت: افزایش بی‌رویه مصرف آب، افزایش جمعیت، توسعه شهرها و روستاها و بالا رفتن معیارهای بهداشتی همه از جمله عواملی است که به‌دلیل کمبود منابع آبی بحران آب را دو چندان کرده است.
وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف همه از مواردی است که می‌تواند در کاهش هدررفت آب نقش مهمی ایفا کند که ضروری است این فرهنگ‌سازی از طریق دانش‌آموزان، دبیران و همه کسانی که با حوزه تعلیم و تربیت سر و کار دارند انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: نبود تعرفه قانونی و ارزان بودن قیمت آب موجب افزایش میزان هدر‌رفت آن شده که باید در خصوص تعرفه آب فکر اساسی انجام شود.
لدنی‌نژاد عنوان کرد: در صورت فرهنگ‌سازی صحیح مصرف آب، وضعیت کنونی از حالت اسراف به سمت مصرف بهینه هدایت خواهد شد و آب شرب مورد نیاز در تمام مناطق کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت این استان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در محدودیت شدید و بحران آب قرار دارد که بارش باران در استان ۱۰۱/۳ میلی‌متر از میانگین آن در سال گذشته عقب هستیم.
وی به برگزاری همایش‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب با همکاری آموزش و پروش اشاره کرد و افزود: سال گذشته همایش دوستداران آب و ترنم باران با همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد و امسال این همایش بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: دانش‌آموزان از اقشاری هستند که تأثیرگذاری زیادی در جامعه دارند و می‌توانند به عنوان همیار آب هم در خانواده و هم در سطح جامعه از هدر‌رفت این مایه حیاتی جلوگیری کنند.


کد مطلب: 104477

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/104477/ارزانی-آب-کهگیلویه-بویراحمد-بحران-ایجاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1