تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۱۰۱۶۴۹

آیا مرکز استان تغییر کرده است؟/ساختارشکنی در ورود دولتمردان به استان!!

۲۳
۰
کبنا ؛فضیل رضوی
از زمان تغییر دولت و روی کار آمدن دولت موسوم به دولت تدبیر و امید، در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی تغییرات در بدنه دستگاه‌های اجرایی بودیم.
البته با روی کار آمدن دولت یازدهم ورق برگشت و غلامرضا تاجگردون که در دولت دهم آنچنان که باید نتوانست عرض اندام کند و توانایی‌های خود را در استان نمایش دهد در این دولت بر اریکه قدرت نشسته و هر روز یکی از برگ‌های برنده خود را رو می‌کند.
از تغییرات عمده در بدنه مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط تاجگردن و تیم وی که بگذریم، این مرد باهوش برای نشان دادن توانایی‌های خود هر از گاه صحنه نمایش را با حرکات غافگیرانه خود عوض میکند و با این کار هرچه بیشتر ضعف همقطاران و قدرت خود را نشان میدهد.
در توانمندی و قدرت نفوذ تاجگردون شکی نیست، ولی برخی اوقات و به خصوص در یک سال گذشته شاهد ساختار کنی‌هایی در روند ورود وزرا و معاونان وزرا به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم،که در نوع خود جالب و البته جای تامل دارد.
این در حالی است که در همه جای دنیا و به تبع آن در کشور ما رسم بر این بوده است که وقتی افرادی از بدنه دولت به استانی می آیند در وهله نخست باید به مرکز استان بیایند و یا اگر قرار است بازدیدی از استان داشته باشند سهمی برای همه شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه در این بازدیدها قائل شوند ولی متاسفانه در کمال ناباوری در یک سال گذشته شیوه‌ای نامناسب و دور از تشریفات رسمی کسانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند ابتدا به گچساران می‌روند و وقتی از رمق افتادند و تنها برای خالی نبودن عریضه و آن هم برای حضور در نشست اداری به یاسوج می آیند، حوزه انتخابیه کهگیلویه و اطراف آن هم که در این بین کاملاً به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند.
این شیوه نامتداول در زمینه حضور دولتمردان در استان کهگیلویه و بویراحمد در رزوهای ابتدایی روی کار آمدن دولت یازدهم سهوی به نظر می‌آمد ولی با سپری شدن عمر دولت این روند همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا کرد، کما اینکه اگر رئیس جمهور در سفر خود به استان ابتدا به گچساران برود و سپس به یاسوج بیاید کسی چندان تعجب نکند.
این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است که در زیر به مهمترین آنها می‌توان اشاره کرد.
در وهله نخست باید به تلاش تاجگردن برای قدرت نمایی اشاره کرد، که این قدرت نمایی هم می‌تواند برای اهالی حوزه انتخابیه و رقبای سرسخت خود در گچساران باشد و هم برای سایر نمایندگان استان.
این موضوع در وهله بعد می تواند ناشی از ضعف مفرط سایر نمایندگان استان باشد در این بین بزرگواری به عنوان نماینده منتقد دولت و کابینه روحانی شاید توقع چندانی از این دولت نداشته باشد ولی غلامحمد زارعی به عنوان نماینده مردم مرکز استان و کسی که تلاش‌های فروانی به خرج داد تا خود را به این دولت نزدیک کند بیش از همه مورد هجمه و تخریب قرار گرفته شده است و عملا با این کار اهالی بویراحمد از نماینده خود قطع امید کرده اند.
با هر روی این شیوه نامرسوم در تشریفات دولتی به هر دلیل که انجام می گیرد نتیجه‌ای جز به هم‌ریختگی در ساختار متداول اداری ندارد، کما اینکه در برخی محافل نیز حرف و حدیث‌هایی بر تغییر مرکز استان نیز به گوش می‌خورد که شاید این کار تاجگردون برای زمینه سازی این موضوع باشد.
در این بین اما نباید فراموش کرد که استاندار و معاونین وی نیز عملاً در این رابطه به تاجگردن هماهنگ شده و کاری جز اطاعت محض از برنامه‌های تاجگردون ندارند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
نام شما

آدرس ايميل شما

غمخوار استان
Iran, Islamic Republic of
دوست نویسنده فکر نمیکنید این تحلیلتان ناشی از تعصب کورکورانه باشد. ایا اگر یک وزیر مثلا در فارس رفت در لار نشست ضعف شیرازه. اتفاقا این قدرت استانه و بالا رفتن ظرفیت استانه. از وقت حداقل استفاده حداکثر میشه. درسته تاج گردون تیرهوشه که از امکانات حداکثر استفاده ولو سیاسی را میکند. باید این نوع کارها را تشویق کرد. این کارها تعلق خاطر مردم را زیاد میکنه. ایشان در یک سفر کل استان را دید. به نظرم دیگه وقتشه این نوع نگاههای متحجرانه را بگذاریم کنار و نگاه دینری داشته باشیم. اتفاقا در دولت احمدی نژاد هم وزیر مسکن ابندا اومد گچساران. این ربطی به دولت ندارد. ایا صابری هم حلقه به گوش تاج گردون بود. چشمها را باید شست. جور دیگر باید دید.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
متاسفم کهدتا اینقدر سطحی نگر و کوته فکری
آرو
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه اول اومده گچساران چه اتفاقی افتاده مثلا.بابا مردم عاقل شدند دیگه فریب این چیزا را نمیخورن که مثلا نوبخت اول رفته گچساران.اینجور که شما میگین حتما اول رفته گچساران کیسه پولشو خالی کرده بعد رفته یاسوج.اتفاقا این ضعف تاجگردون و میرسونه که داره انرژی خودش و صرف مسایل اینچنینی هزینه میکنه مردم دیگه عاقل شدند بابا
باشت و باوی
United Kingdom
دوست گرامی، به دلیل خود مثاله به نقد از تاجگردون پرداخته اید اما در باطن به دنبال تعریف از تاجگردون هستید!؟!؟!
.
.
ایرادی بر نوشته شما وارد نیست!
.
حق با شماست دکتر نوبخت در شهرستان گچساران نشست!
.
در گچساران ماشین سواری و خیابان گردی کرد!
.
.
اما افسوس که هر چی پرژه در طی این ۲ سفر داشت رو همه رو به واسطه نماینده بویراحمد و دنا در یاسوج یا کلنگ زنی کرد یا تخصیص اعتباریشو تصویب کرد!
.
کلنگ زنی پل چهارم بشار در پارک ساحلی یاسوج!
.
تخصیص اعتبار نهایی پروژه عظیم بیمارستان ۲۴۸ تختخوابی یاسوج تا زمان افتتاح این بیمارتسان ۴ ماه سریعتر بشه و افتتاح اون پایان سال ۹۴ اجرایی باشه
.
.
آمادگی طرحی از سوی میراث فرهنگی و گردشگری و اراسل ان به استانداری برای تخصیص اعتبار توسعه ئکتر نوبخت در سال ۹۴ برای منطقه پارک جنگلی یاسوج
.
.
ببخشید یادم رفت لیست کارهای که توی گچساران انجام دادن یا کلنگ زدن چی بود؟
اخه نه اینکه جز خیابون گردی و ماشین سواری توی گچساران چیز دیگه ای ندیدیم؛ گفتیم شاید واقعا اتفاقی رخ داده و ما بی طرفیم.
.
.
خوبه بخدا پول سوخت و بلیط هوایپمای نوبخت رو شهر گچساران میده اما تخصیص اعتبار، کلنگ زنی و دادن بودجه های میلیاردی به یاسوج هست اونم به واسطه نمایندش!!!
.
.
آخه تاچردون نوبخت توی گچساران فرود امد اما دستاوردش برای یاسوج و زارعی بود!!
.
.
چه جوابی برای مردم گچساران دارید!!!
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
بی انصاف برای فرودگاه اول به گچساران می روند چون اونجا هواپیمایی ماهان روزهای پنجشنبه پرواز دارد
نوید ارو
Iran, Islamic Republic of
ما همه لر هستیم و برادر چ اشکال داره گچساران و یاسوج نداره.....با این حرفاتون فقط تفرقه میندازین
اهورا
Iran, Islamic Republic of
بی انصاف دو ساعت گچساران بود، بعد با هلی کوپتر نفت گچساران اومد یاسوج دو روز یاسوج بود
کمی انصاف هم خوبه والله
ضمنا اگه به اعتبار تاجگردون نباشه کارشناسان ریاست جمهوری هم نمیان چه برسه به هر هفته یه معاون ریس جمهور
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم شما در واقع به طرفداری از تاجگردون این متنو نوشتین نا انتقاد اینقدر خواننده رو ..... حساب نکنید زشت به خدا حالا اومدن نوبخت چه سودی به حال این شهر داشت هرچی بود تو یاسوج انجام گرفت و رفت اینم جنبه تبلیغاتی داشت مثل سایر کار های دیگه شما برین همون چیز هایی که مصوب شده از طریق استانداری انجام بدین بعد بگین کاری کردیم دو بانده کردن جاده باشت به بابا میدان و گچساران به بهبهان وضعیت پتروشیمی را ی سر سامانی بدین و... حتما میگین جاده گچساران به باشت داره دو بانده میشه نصفی از این جاده توی دولتای قبلی و نمایده قبلی درست شد بقیش هم اتوماتیک وار درست میشد چون کار شده بود بقیشو هم مجبور بودن درست کنن شما دو کارای عمده ای که تاتالان درست نام ببرین که مردم هم بدونن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کبنا بعضی از کامنت ها که با واقعیت یکیه متاسفانهههههههه نمیزنه
سيد
Iran, Islamic Republic of
انشالله تاج به همین زودی مرکز استان را از زارعی میگیرد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
از نظر ما هیچ ایرادی نداره فقط به ما اعتبار و طرح بدن اصلا اول برن لیکک پیاده بشن بگردن نهار بخورن - عصرانه دهدشت باشن- شام هم گچساران - دم صبح بیان یاسوج - ما که از زارعی و عملکردش راضی هستیم همین طرحها هم اجرا بشه ممنون ایشان هستیم- تاج هم کارش درسته و خیلی احترام مردم بویراحمد و نماینده اش را داره- الکی جوسازی نکنید.
سید عصبانی
Iran, Islamic Republic of
بفرما بره دهدشت بزرگواری؛که از صبح تا عصر بدنبال دعوا با این و اونه
نویسنده ساده لوح
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه عزیز چرا به هر کسی که میخاد جلب توجه کنه با افکاری پلید میزاری بیاد مطلب بزاره

این اقا نمیتونه تحلیل گر یه انشا اول دبستان باشه چه برسه به یه سایت تحلیلی

خواهشا اقای عکاشه عزیز احترام بزارید به حقوق کاربرا که وقت نزارند برای خوندن مطلب تحلیلی چرت که واقعا فقط جز تحلیلی بچگانه چیز دیگه ای نداشت




اقای عکاشه عزیز خواهشا از اینجور تحلیل گران ساده لو و خیال پرداز استفاده نکنید
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
ببخشید دوست عزیز نویسنده،
زمانی که سهم گچساران از اعتبارات و بازدیدها و انتصابات و ....... در استان کهگیلویه و بویراحمد در حد (و) بود که بشکن بشکن بویراحمد و کهگیلویه بلند بود و گچساران به حساب نمی آمد کجا بودید از گچساران حمایت کنید.حالا بهتون برخورده؟
به امید خدا ۴ سال دیگر هم به همین روال خواهد بود و تمام خواسته هایمان را هم بدست خواهیم آورد. خدا را چه دیدی اگر بشه مرکز استان را هم تغییر خواهیم داد.
زینو
Iran, Islamic Republic of
احتمالا رفته بود چند کارخانه بزرگ را افتتاح کنه ۲۰۰ شغل جدید درست کنه؟ شاید هم مثل همیشه لاف الکی تاج برا سرکاری ......................
مطلع
Iran, Islamic Republic of
این قدرت مرد اول استان نشون میده ماشالا بچه محل خیابان مدرس غربی
کیارش
Iran, Islamic Republic of
همیشه شعبان یه بار هم رمضان!!! ظلم این سالها و بی توجهی به گچساران کم بوده؟ تا کی باید تحمل کرد؟تمام بودجه این چند سال گچساران از پروژه ساحلی یاسوج کمتره. نشستن یه هواپیما تو گچساران اینقدر ازارتون داده؟؟ ببینید یاسوج با پول نفت گچساران چقدر در ۱۵ سال اخیر تغییر کرده و گچساران فقط در جا زده.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اگر اقای نوبخت معاون برنامه ریزی دولت فقط چندساعت گچساران بود اطمینان داشته باشید بودجه ای که تاجگردون از نوبخت خواهد گرفت چندین برابر بودجه کلنگ زنی در یاسوج خواهد بود گچساران هر روز در حال تغییر و اجرای پروژه های عمرانی است به برکت تاجگردون
بیننده
Iran, Islamic Republic of
یعنی ادم حقش میگیره از این مقاله!! چقد یه ادم میتونه کوته فکر باشه؟!!! از کبنا نیوز دیگه بعیده اینچنین تحلیل هایی رو تو سایتش بزنه. اه اه اه اه
سجاد
Iran, Islamic Republic of
فصیل کم درو که چند گرفتی اینو نوشتی
نادر
Iran, Islamic Republic of
همه طرحهای اجرایی دراستان ازسال۸۸تاکنون به اندازه یک طرحی که درشیراز یااصفهان اجراشده نبوده شما به مبالغ تخصیصی توجه کنیدومیزان اشتغالزایی ان شهر یاسوج بعنوان مرکز استان وپایتخت طبیعت به جز اب وهواوطبیعت خدادادی که این سالها هم به برکت ریزگردها بلوطهای ان درمعرض انقراضند ازکدام امتیاز فوقالعاده ای برخوردار بوده ایایکخیابان سالم دارد ازسال۸۰تاکنون پل سوم بشاردردست احداث است بودجه شهرداری هم کفاف حقوق رفتگران رانمیدهد.حیف ومیلهای دست اندرکاران هم تمامیت ندارد.شهردارن هم از رتقوفتق توقعات بعضی از اعضا شورا فارغ نمی شود که لااقل چاله چولهای خیابانها راپرکند گسترش خیابان جمهورکه سالهااست دردست اقدام است هم پیشکش.....
د
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام

از دوستان هم استانی خواهش میکنم به این جور مطالب بی پایه و اساس که ممکنه به منظورهای مختلفی نشر داده بشه توجه نکنن ما همه لر و ترک و سایر اقوام که تو این استان با هم زندگی میکنیم باید دیگه این حرفای قرون وسطایی رو فراموش کنیم و اگه میخوایم مشکلات استانمون حل بشه و بیکاری فزاینده کم تر بشه باید رفتار مسئولانه تری داشته باشیم . مهم اینه که مسئولان کشور به استان بیان و مشکلاتو ببینن و این که از کجا وارد استان بشن به نظرم مهم نیست ما اگه به این نتیجه رسیدیم که هممون برادریم قطعا تو یه بازه زمانی چند ساله استانمون پیشرفت میکنه وگرنه باید تو همین وضعیت بمونیم و بر طبل جدایی از همدیگه بکوبیم.
اگه استان پیشرفت کنه هممون لذتش رو میبریم و آینده فرزندانمون مثل الان خودمون نمیشه.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دلش به اینچیزا خوشه لطفا بفرمائید حاصل نشستن هواپیمای معاون رئیس جمهور چی بوده کلنگ زنی و تامین اعتبار برا یاسوج بوده تاجگردون هم فقط شعارش رامیده ... همه کاره بود در جمهوری اسلامی هم خودش.. ولی بفرمائید چه کار مثبتی انجام دادن چه اشتغالی ایجاد کردن هرسال که میگذره از سال قبل محرومتریم فرود در گچساران تاکنون جز اینکه فقر وبیکاری بیشتر و رشد وبالندگی یاسوج چی بوده در ضمن اگه قرار بود مرکز استان تغییر کند از اول یاسوج مرکز نمیشد زمانی که یاسوج حتی یک روستا هم نبود مرکز شده حالا که شهر بزرگی شده امکان تغییرش در حد عدد صفره پس الکی اذهان را مشوش نکنید بویراحمدیها همان مردمی هستن که از یک دهستان یک استان آفریدن حالا هم از مرکزیتشان میتوانند دفاع کنند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1