کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا مرکز استان تغییر کرده است؟/ساختارشکنی در ورود دولتمردان به استان!!

6 ارديبهشت 1394 ساعت 0:33


فضیل رضوی
از زمان تغییر دولت و روی کار آمدن دولت موسوم به دولت تدبیر و امید، در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برخی تغییرات در بدنه دستگاه‌های اجرایی بودیم.
البته با روی کار آمدن دولت یازدهم ورق برگشت و غلامرضا تاجگردون که در دولت دهم آنچنان که باید نتوانست عرض اندام کند و توانایی‌های خود را در استان نمایش دهد در این دولت بر اریکه قدرت نشسته و هر روز یکی از برگ‌های برنده خود را رو می‌کند.
از تغییرات عمده در بدنه مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط تاجگردن و تیم وی که بگذریم، این مرد باهوش برای نشان دادن توانایی‌های خود هر از گاه صحنه نمایش را با حرکات غافگیرانه خود عوض میکند و با این کار هرچه بیشتر ضعف همقطاران و قدرت خود را نشان میدهد.
در توانمندی و قدرت نفوذ تاجگردون شکی نیست، ولی برخی اوقات و به خصوص در یک سال گذشته شاهد ساختار کنی‌هایی در روند ورود وزرا و معاونان وزرا به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم،که در نوع خود جالب و البته جای تامل دارد.
این در حالی است که در همه جای دنیا و به تبع آن در کشور ما رسم بر این بوده است که وقتی افرادی از بدنه دولت به استانی می آیند در وهله نخست باید به مرکز استان بیایند و یا اگر قرار است بازدیدی از استان داشته باشند سهمی برای همه شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه در این بازدیدها قائل شوند ولی متاسفانه در کمال ناباوری در یک سال گذشته شیوه‌ای نامناسب و دور از تشریفات رسمی کسانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند ابتدا به گچساران می‌روند و وقتی از رمق افتادند و تنها برای خالی نبودن عریضه و آن هم برای حضور در نشست اداری به یاسوج می آیند، حوزه انتخابیه کهگیلویه و اطراف آن هم که در این بین کاملاً به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند.
این شیوه نامتداول در زمینه حضور دولتمردان در استان کهگیلویه و بویراحمد در رزوهای ابتدایی روی کار آمدن دولت یازدهم سهوی به نظر می‌آمد ولی با سپری شدن عمر دولت این روند همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا کرد، کما اینکه اگر رئیس جمهور در سفر خود به استان ابتدا به گچساران برود و سپس به یاسوج بیاید کسی چندان تعجب نکند.
این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است که در زیر به مهمترین آنها می‌توان اشاره کرد.
در وهله نخست باید به تلاش تاجگردن برای قدرت نمایی اشاره کرد، که این قدرت نمایی هم می‌تواند برای اهالی حوزه انتخابیه و رقبای سرسخت خود در گچساران باشد و هم برای سایر نمایندگان استان.
این موضوع در وهله بعد می تواند ناشی از ضعف مفرط سایر نمایندگان استان باشد در این بین بزرگواری به عنوان نماینده منتقد دولت و کابینه روحانی شاید توقع چندانی از این دولت نداشته باشد ولی غلامحمد زارعی به عنوان نماینده مردم مرکز استان و کسی که تلاش‌های فروانی به خرج داد تا خود را به این دولت نزدیک کند بیش از همه مورد هجمه و تخریب قرار گرفته شده است و عملا با این کار اهالی بویراحمد از نماینده خود قطع امید کرده اند.
با هر روی این شیوه نامرسوم در تشریفات دولتی به هر دلیل که انجام می گیرد نتیجه‌ای جز به هم‌ریختگی در ساختار متداول اداری ندارد، کما اینکه در برخی محافل نیز حرف و حدیث‌هایی بر تغییر مرکز استان نیز به گوش می‌خورد که شاید این کار تاجگردون برای زمینه سازی این موضوع باشد.
در این بین اما نباید فراموش کرد که استاندار و معاونین وی نیز عملاً در این رابطه به تاجگردن هماهنگ شده و کاری جز اطاعت محض از برنامه‌های تاجگردون ندارند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


کد مطلب: 101649

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/101649/آیا-مرکز-استان-تغییر-کرده-ساختارشکنی-ورود-دولتمردان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1