پیروزی خودرو در نبرد با تورم
روند شاخص قیمت مصرفکننده (CPI) طی شش سال گذشته تحت تأثیر عواملی چون رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، نوسانات ارز و افزایش هزینههای تولید با رشد ۵.۴ برابری مواجه شده است. این روند منجر به کاهش قدرت خرید مردم شده است. در مقابل، شاخص خودرو در بورس با رشد ۱۲.۸ برابری روبهرو بوده که بیشتر به دلیل ورود نقدینگی به بازار سرمایه، سیاستهای محدودکننده واردات خودرو، و جذابیت خودرو بهعنوان یک گروه شاخص ساز در بورس بوده است. در مقایسه، رشد شاخص خودرو سریعتر از تورم بوده و نشان میدهد که نمادهای خودرویی میتوانند راهحلی برای حفظ ارزش داراییها در برابر تورم باشند.