تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۶۹۲۱۵
کبناگزارش می دهد

اعتراضات ۲ روزه به استخدام پتروشیمی گچساران / پتروشیمی سودی جز آلودگی برای مردم چهاربیشه ندارد اما مردم هیچ سهمیه‌ای ندارند / شرایط ثبت نام در پتروشیمی گچساران ستم به جوانان بیکار این شهرستان است

۸
۳
صحبت های جوان روستای چهاربیشه سفلی در خصوص نادیده گرفتن سهمیه جذب برای جوانان بیکار این روستا کبنا ؛امروز صبح جمعی ازجوانان بیکار روستای چهاربیشه سفلی در جلوی مجتمع پتروشیمی گچساران به نشانه اعتراض، تجمع کردند.
روستای چهاربیشه سفلی فاصله بسیارنزدیکی به مجتمع پتروشیمی دارد و خط آب، خط گاز وخوراک پتروشیمی و همچنین انتقال خوراک این مجتمع به پتروشیمی دهدشت از زمین‌های کشاورزی و زراعی و باغات این روستا عبور کرده است که صدمات فراوانی به زمین‌های کشاورزی اهالی این روستا‌زده است.
یکی از جوانان این روستا به کبنا نیوز گفت: روستای ما چسبیده به مجتمع پتروشیمی گچساران می‌باشد و احداث این پروژه صدمات و آسیب‌های فراوانی به زمین‌های زراعی، کشاورزی و باغات ما‌زده است، بطوریکه این روستا دیگر طرح توسعه روستا ندارد و همچنین احداث این مجتمع موجب آلودگی زیست محیطی و صوتی برای اهالی این روستا شده است.
 البته باید عنوان کنم مردم این روستا بیشترین همکاری و همیاری را با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای احداث این پروژه عظیم ملی داشته‌اند که متأسفانه حق و سهمیه قانونی جذب جوانان جویای کار این روستا توسط مسئولان هلدینگ و مسئولان شهرستان کاملاً نادیده گرفته شده است.
         
یکی دیگر از جوانان این روستا به کبنا نیوز گفت: مجتمع پتروشیمی بیخ گوش ما در حال فعالیت می‌باشد و از سرتاسر ایران در این مجتمع به هرطرق و عناوین مختلفی جذب و مشغول بکار شده‌اند اما جوانان تحصیل کرده این روستا محروم از جذب و اشتغال در این پروژه می‌باشند آیا این عدالت است؟ چه کسی باید به داد ما برسد؟ تکلیف جوانان بیکار این روستا چی می‌شود؟
یکی دیگر از جوانان تحصیل کرده این روستا اظهار کرد: مسئولان هلدینگ شروط عجیبی را برای جذب نیرودر پتروشیمی گذاشته‌اند، مثلاً فرد باید سابقه کاردر سال ۱۴۰۰ به بعد داشته باشد، یعنی هرکس قبل از ۱۴۰۰ در این مجتمع مشغول بکارشده است، نمی‌تواند درآزمون شرکت کند که این شرط عجیب و سلیقه‌ای هلدینگ باعث شده است تعداد انگشت شماری هم از جوانان این روستا دراین پروژه سابقه کارداشته‌اند نتوانند در آزمون شرکت کنند.

یکی دیگر از جوانان بیکارروستای چهاربیشه سفلی گفت: ما از مدیران هلدینگ خلیج فارس و مسئولان شهرستان گچساران بسیار گلایه‌مند هستیم و ازآنان سؤال داریم، پس تکلیف جوانان بیکاراین روستا چی می‌شود، نادیده گرفتن سهمیه جذب و اشتغال برای جوانان این روستا که در بدترین شرایط آب و هوایی و آلودگی و..... زندگی کرده‌اند و زندگی خواهند کرد چه می‌شود؟ اگر این موضوع ظلم و اجحاف آشکار نیست؟ پس نامش چیست؟



رئیس شورای بخش مرکزی گچساران ابراز کرد: اهالی و جوانان بیکار برخی از روستا‌های همجوار پتروشیمی گچساران در زمان راه‌اندازی این طرح به دلیل اینکه نفوذی نداشتند نتوانستند در این طرح بزرگ اقتصادی مشغول بکار شوند و این جفا می‌باشد که از این افراد برای جذب نیرو بکار‌گیری نشود.
احمد باهوش با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در محدوده مراتع روستای چهار بیشه سفلی و عشایر می‌باشد ابراز کرد: شرایط ثبت نام در جذب نیرو در پتروشیمی گچساران عادلانه نبوده و از روند بکار‌گیری نیرو بصورت حجمی در این طرح بزرگ اعتراض داریم و خواستار سهمیه جداگانه برای اهالی این منطقه می‌باشیم.

گفتنی است؛ در پایان جوانان جویای کار روستای چهاربیشه سفلی از مدیران هلدینگ خلیج فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و اعضای شورای تأمین شهرستان خواستار توجه و نگاه ویژه و در نظر گرفتن سهمیه ویژه جذب برای جوانان بیکار این روستا شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
اول حق با همین بیچاره ها هست که اطراف پتروشیمی سکنا دارن اگر چه همه جا پارتی و آشنا بازی هست و من خودم ۱۰ نفر را می شناسم که از بویراحمد و به طور سفارشی در این پتروشیمی استخدام شدن.
Iran, Islamic Republic of
چهار بیشه ای ها مهاجران دهدشتی هستن
برن دهدشت استخدام بشن
هر چند الان هم همه نیروهای پتروشیمی دهدشتی هستن ...
باید کد ملی گچساران ملاک باشه
یاسر
Iran, Islamic Republic of
اگه تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی
Iran, Islamic Republic of
حقیقت همیشه تلخه و به مزاج خیلیا خوش نمیاد
شماها حق بچه های باشت و گچساران تو هر استخدامی غصب کرده این
تو نفت ،پتروشیمی ،اموزش و پرورش .و....
الان بیاین ببین چند درصد نیروهای آموزش و پرورش گچساران بومی هستند ؟
همون بچه های دور افتاده ترین روستاهای اطراف دهدشت هستن که معلوم نیست چجوری وارد این سیستم شده ان.
Iran, Islamic Republic of
ما رهبرمون رو دوست داریم
مملکتمون رو هم‌دوست داریم
استانمون رو هم دوست داریم
آیا کسی نباید جلوی منفعت طلبان رو بگیرد
چرا یه جوری این ثبت نام داره با برنامه ریزی عده ای طوری پيش میره که صرفا افراد دلخواه و مدنظر ثبت نام کنند
دیارم دشت موذ
United Kingdom
بزرگوار اصلا شما چهاربیشه سفلی را بلدهستی کجای چهاربیشه مهاجرهستن چهاربیشه شناسنامه دشت مور وریشه دراین خاک دارند شما با چهاربیشه علیا اشتباه گرفتی والحق که خط انتقال آب از سدکوثر وخط انتقال برق فشار قوی ضرر وزیان زیادی به روستاهای چهاربیشه سفلی ابتوت ابچیریک زده است اما متاسفانه حق حقوشون در پتروشیمی نادیده گرفته شد
اله کرم
Iran, Islamic Republic of
بچه‌های چهاربیشه سفلی و دشت مور امیدوارند که حقشون پایمال نشه و مثل بیدبلند ناراحتی پیش نیاد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اون روستااصالتااهل گچساران نیستن وجزبومی گچساران محسوب نمیشن دلیلی هم نداره بخوان جذب بشن هیچ حقی ندارن که بخوان درپتروشیمی گچساران کارکنن ایناکی هستن که بخوان تعیین تکلیف کنن ازدهدشت اومدن تواون روستاکه بگن ماهم جز گچسارانیم بشیین تابیان سرکار
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1