تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۴۶۸۴۵۲
افتتاح فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی سربیشه گچساران؛

اعتراض عضو شورای روستای سربیشه تا قول مساعد مدیر کارخانه گیاهان دارویی (+ فیلم و تصاویر)

۶
۲
اعتراض شورای روستای سربیشه در خصوص نادیده گرفتن اشتغال جوانان روستا تا قول مساعدمدیران کارخانه کبنا ؛ فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران با بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمیی(ره)، مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
به گزارش کبنا نیوز: ساخت این طرح مهم اقتصادی با هدف ترویج الگوی کشت گیاهان دارویی در مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسید و عملیات ساخت آن در سال ۹۷ در روستای سربیشه گچساران در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این کارخانه گفت: کارخانه گیاهان دارویی گچساران در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع ساخته شده است.
شایان نادری ابراز کرد: فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی شهرستان گچساران در قالب تولید انواع اَدویِه و بسته بندی گیاهان دارویی به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان نیز پیش بینی شده است.
نادری اظهار کرذد: این کارخانه نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است بستر بهره وری بهینه از منابع آب و خاک را فراهم می کند زیرا میزان درآمد بهره برداران گیاهان دارویی بسیار بیشتر از محصولات زراعی است.
نادری با بیان اینکه این طرح اقتصادی در یکسال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت ابراز کرد: کارخانه گیاهان دارویی گچساران در یکسال گذشته ۳۵ سال پیشرفت فیزیکی داشت در حالی تا قبل از سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وی اظهار کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران (اکسیر سبز سربییشه) با آزمون و بکارگیری نیروهای بومی است که با بهره برداری از این کارخانه ۲۵ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.
نادری تصریح کرد: کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در حال اجرای گچساران است که فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید،بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: استان دارای بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید گیاهان دارویی کشور را دارد.
سید احسان عسکری افزود: تکمیل طرح های اقتصادی یکی از اولویت های مهم دولت در استان است و برای رفع معضل بیکاری ،ساخت طرح های اشتغال زا همچون کارخانه گیاهان دارویی باید در استان افزایش یابد.
عسکری اظهار کرد: امروز فاز نخست کارخانه گیاهان دارویی گچساران افتتاح شد و فازهای بعدی آن نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد . وعده های دولت سیزدهم به مردم در حال تحقق یافتن است.
وی عنوان کرد: در این دولت تحولات اقتصادی استان چشمگیر است و تعدادی از طرح هایی که از سنوات گذشته تکمیل نشده بودند در این دولت در حال تکمیل شدن است.
معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: کارخانه گیاهان دارویی موجب ترویج و رونق کشت گیاهان کشاورزی در منطقه و استان های همجوار می شود.
سید مصطفی سیدهاشمی اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در اقلیم جعرافیایی گچساران ، این کارخانه فرصتی مناسب برای ترویج و رونق گیاهان کشاورزی در منطقه و استانهای همجوار خواهد بود.
وی تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه گیاهای دارویی علاوه بر ایجاد اشتغالزایی ، فرصتی مناسب برای کشاورزان این شهرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی است.
هاشمی ابراز کرد: این کارخانه برای ۳۰ نفر بصورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: ظرفیت تولید و فرآوری و بسته بندی این شرکت ۷۹۰ تن انواع گیاهان دارویی به صورت بسته بندی در حجم بالا ، ادویه جات و دم نوش برآورد شده است.
گفتنی است: در پایان آیین افتتاح کارخانه گیاهان دارویی، فرهاد دلاورفر عضو شورای اسلامی روستای سربیشه نسبت به نادیده گرفتن حق اشتغال جوانان روستا و نحوه جذب نیروی های بومی اعتراض کرد و خواستار اشتغال و بکارگیری جوانان این روستا در کارخانه گیاهان دارویی شد.



















 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
میگفتن این کارخونه برای خانواده تاج گردون هست و یکی از چیزایی که بستن به تاج گردون همین کارخونه بود. پس تاج گردونا کجان آقایان.
Iran, Islamic Republic of
همه نیروها گرفته شده از قبل. ستاد استان همه نیروهاشو از یاسوج و دهدشت و بهبهان گرفته. دوتا کارگر و یه تکنسین از گچساران میگیرن که دهنمونو ببندن.
Iran, Islamic Republic of
شورای روستا راست میگه. شهید رو احترام نزاشتن پس به مردمش هم اصلا احترامی نمیزارن و هیچ نیرویی هم از سربیشه نمیگیرن.
دنا
Iran, Islamic Republic of
/شرکت در استان شرکت فراوران طبیعت کیان
گچساران گچساران
Iran, Islamic Republic of
کلور من اعتراض نی
رضا
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که موفق شوند ولی به احتمال فراوان شکست و تعطیلی این طرح متصور است. اگر فقط در خوشبینانه ترین حالت فقط هشتاد میلیارد تومان از کل س صدو سی میلیارد سرمایه گذاری این طرح از محل تسهیلات باشد یعنی این کارخانه بایستی ماهیانه نزدیک به دو میلیارد تومان بدون احتساب سایر هزینه ها فقط قسط پرداخت کند. امکانپذیر نیست.
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1