تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۴۴۷۸۴۸
روایت متفاوت دادستان یاسوج در باره گردشگری کهگیلویه و بویراحمد؛

( فیلم ) نگاه مریض

۱
۰
فایل مرتبط کبنا ؛دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید:  استان کهگیلویه و بویراحمد نگین انگشتری در جنوب کشور است در بسیاری از تعطیلی‌ها گردشگران زیادی را داریم که پیاده‌روهای استان را نیز اشغال می‌کند اما در همین روزها از کمبود سرویس‌های بهداشتی در عذاب است و از طرفی برخی ادارات هم به دنبال ایجاد سازه‌های سنگی و بلوکی در مکان گردشگری هستند که این یک نگاه مریض است.
                

به گزارش کبنا، علی ملک‌حسینی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید گردشگری استان کهکیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگون دارد استانی که در طول ۵۰ سال اخیر راه هزار ساله را پیموده است.
وی گفت: در آن سال‌ها استانی عشایری و عشیره‌ای بودیم که سواد خواندن و نوشتن را تنها چند نفر داشتند امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی هیچ قله‌ای از علم نیست که فرزندان استان فتح نکرده باشند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با یادی از مرحوم بهمن بیگی پدر آموزش عشایری گفت: پیامبر گونه به میدان آمد و فرزندان بیسواد ما را شناسایی کرد به دبیرستان عشایری برد و از آنها معلم پرورش داد.
وی تاکید کرد: فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون در پایتخت کشور صاحب مسئولیت‌های مهمی هستند که همه اینها از برکت نظام اسلامی ایران است.
ملک‌حسینی در ادامه گفت: خوشبختانه اکنون یکی از استان‌هایی هستیم که نه تنها همه مدیران از خود استان هستند بلکه از فرزندان این استان در جاهای دیگر صاحب منصب شده و این افتخاری برای استان است.
ملک حسینی در ادامه گفت: متاسفانه ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی شناسایی نشده و از آنها استفاده نشده است  در حالی که این استان دارای چشمه‌ها و آبشارهای متعدد بوده معماری صفویه در بلاد شاپور و قبرستان های متعدد پیش از اسلام را داریم این استان در شهرستان گچساران نفت و گاز ایران را تامین می‌کند اما در کوچه‌پس‌کوچه‌های گچساران و دهدشت عبور کنیم، فقر بیداد می‌کند.
این مسئول در ادامه اظهارات خود گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نگین انگشتری در جنوب کشور است در بسیاری از تعطیلی‌ها گردشگران زیادی را داریم که پیاده روهای ما را نیز اشغال می‌کند اما در همین روزها از کمبود سرویس های بهداشتی در عذاب هستیم.
وی گفت: استان صنعت بزرگ ندارد زیرساخت‌های اشتغال را نداریم اما با این وجود از استان های امن کشور به شمار می رویم استانی که همواره در حمایت از نظام جز استان‌های اول تا سوم کشور است در زمین‌های کشاورزی میوه باکیفیت ما از استان‌های دیگر خریداری می شود و با قیمت مضاعف دوباره به خودمان برمی‌گردد.
وی در ادامه به برخی از کارهای نادرست در حوزه گردشگری مانند برخی از جاده‌ها اشاره کرد و گفت: برای مثال در شهر گردشگری سی سخت در ابتدای ورود به این شهر با تصفیه‌خانه فاضلاب روبرو می‌شویم که همه اینها نشان دهنده کارهای جزیره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه برای مثال بهترین مراتع را در استان داریم، اظهار داشت: با واگذاری های آنچنانی، مراتع زیبایی ما تبدیل به باغ ویلاها شدند.
این مسئول با بیان اینکه طرح جامع گردشگری مجدانه پیگیری شود چرا که زخم‌های زیادی بر پیکر استان وارد شده گفت: متاسفانه در حال از بین بردن جاذبه های گردشگری استان هستیم به کوه گل برویم که جاذبه بی نظیر و جهانی داشته و هنرنمایی خداوند را میتوان آنجا دید اما عده‌ای دنبال شهری کردن فضای کوه گل هستند و برخی ادارات هم به دنبال ایجاد سازه های سنگی و بلوکی در آنجا هستند که این یک نگاه مریض است.
ملک‌حسینی به طبیعت گردی اشاره کرد که در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و باید به طبیعت گردی کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه‌ای شود در حوزه بوم گردی هم فرصت اشتغال برای استان بسیار زیاد است اما برخی‌ها این کار را انجام داده‌ و دچار مشکل شده‌اند که باید مشکلات آنها پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی ملک
Iran, Islamic Republic of
بهمن بیگی ... خیلی جالب بود
هشدار «اتحاد ملت» به دولت

هشدار «اتحاد ملت» به دولت

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در واكنش به برنامه‌ دولت در خصوص رهاسازي قيمت‌ها، بيانيه‌اي انتقادي ...
قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

قوای سه‌گانه شفاف می‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني، گزارش کميسيون امور داخلي کشور و شورا‌ها در ...
نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان کهگیلویه و بویراحمدی افتتاح شد

به مناسبت دهمين هفته فيلم و عكس، نمایشگاه عکس با آثار جمعی از عکاسان استان کهگیلویه و ...
1