تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۶۷
کبنا گزارش می‌دهد

رفتار جالب دامدار گچسارانی با «کل‌ وحشی» ( + فیلم )

۱
فایل مرتبط کبنا ؛هادی سینایی اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: رفتار گله دار گچسارانی با کل وحشی قابل تحسین بوده و به زودی از دامدار تجلیل خواهد شد.
    

به گزارش کبنا و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلوه و بویراحمد، پس از انتشار فیلمی از ورود کل وحشی به گله دامدار گچسارانی در فضای مجازی و دست به دست شدن این فیلم به کرات زیاد در شبکه‌های اجتماعی، اداره روابط عمومی حفاظت استان در این خصوص و برای روشنگری و اطلاع طبیعت دوستان از سرگذشت این کل وحشی توضیحاتی داده است.
بر اساس این گزارش، در این توضیحات که در نهمین روز از دی ماه برای شبکه‌های اجتماعی ارسال شده آمده است: 5 روز قبل و در عصر چهارمین روز از دی ماه جاری، گله داری از روستای انجیر سیاه گچساران، هنگام برگشت گله خود به روستا، دردامنه کوه سرخ متوجه حضور یک رأس کل وحشی در میان گله می‌شود.
سینایی در این باره گفت: خوشبختانه، کل وارد گله شخصی از اهالی دشت مور روستای انجیر سیاه می‌شود که بسیار طبیعت دوست بوده است.
وی افزود: گله دار بنام «اله‌داد ناصر زاده» به محض مشاهده کل، طی تماس تلفنی موضوع را به محیط بانی انجیر سیاه اطلاع می‌دهد.
اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: محیط بانان فوراً به خانه این گله دار عزیمت و پس از مشاهده صحت و سقم گزارش، در صدد راهی برای بازگشت این کل به دامان طبیعت بودند.
وی گفت: اما با اطلاع یافتن مردم از این قضیه، تعداد زیادی از اهالی برای مشاهده کل به آغل دامدار مراجعه نموده که این کار باعث وحشت کل می‌شود و کنترل آن از دست همه خارج می‌شود.



هادی سینایی اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در ادامه اظهار داشت: سرانجام کل وحشی که از تجمع مردم به وحشت آمده بود، با پریدن از آغل دامدار به بیرون به سمت کوه حرکت می‌کند. محیط بانان انجیر سیاه از دور کل را مشایعت و سرانجام کل وحشی صحیح و سالم به دامنه کوه سرخ باز می‌گردد.
وی گفت: فردای آن روز، محیط بانان به همان نقطه از کوه می‌روند که کل در آنجا بود و با پایش کوه خوشبختانه کل را صحیح و سالم در آنجا رصد می‌کنند.
اداره روابط عمومی ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع این گله دار و تقدیر از اهالی طبیعت دوست دشت مور، گفت: قرار است به زودی از این دامدار تجلیل بعمل آید.

نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1