کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

بازنشستگان در یاسوج خواستار اجرای همسان سازی حقوق خود شدند / چرا مجلس انقلابی به قول خود عمل نکرد؟ / اقدام درس‌آموز یک مدیر ( + فیلم و تصاویر )

7 دی 1400 ساعت 17:06

جمعی از بازنشستگان یاسوج تجمع کرده اند و نسبت به مطالبات و عدم اجرایی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کردند.


جمعی از بازنشستگان یاسوج تجمع کرده‌اند و نسبت به مطالبات و عدم اجرایی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کردند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (7 دی ماه 1400) بازنشستگان یاسوجی گفتند: از 15 تیرماه دانشگاه علوم پزشکی برای بازنشستگان، افزایش 15 درصدی حقوق را حکم زدند و هنوز اجرا نکردند. اگر این حکم اعتباری نداشت چرا حکم زدند؟
یکی از این معترضان با بیان اینکه «ما به ضدانقلاب پیامی داریم و آن هم این است که ما تا زنده‌ایم بسیجی هستیم» اظهار کرد: غیر از درخواست حق خود ادعایی نداریم، ما در دوران انقلاب و دوران جنگ، دوران سازندگی، در دوران مدافعان سلامت حضور داشته‌ایم و زمانی که هیچ امکاناتی برای زندگی وجود نداشت خدمات ارائه می‌کردیم.
      
وی گفت: همسان سازی که چندین ماه لایحه تقدیم به مجلس شده ولی این لایحه بایگانی شده است، یکی از این بازنشستگان اظهار کرد: به آقای قالیباف می‌گویم، ای آقای قالیباف، ای مجلس انقلابی، کجایید؟ در زمان انتخابات شعار می‌دادید، و آقای قالیباف می‌گفت من وقتی یخچال بازنشستگان را می‌بینم گریه‌ام می‌گیرد، آقای قالیباف چه زود فراموش کردید!
مطالبات ما بسته به حقوق از 800 هزارتومان تا 1 میلیون و 200 هزار تومان است.



یکی از بازنشیتگان نیز بیانیه‌ای در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان که مرقوم دی ماه سال گذشته است، ایراد کرد: ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری باید برای بازنشستگان اجرایی شود و هر گونه تبعیض یکبار برای همیشه رفع گردد.
وی افزود: ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه از ابتدای فروردین 1400 برای افزایش فوق العاده همانند شاغلان اجرایی شود.
این بازنشسته گفت: طبق اصل 27 قانون اساسی، در صورت عدم تحقق خواسته و عدم تصویب لایحه همسان سازی حق اعتراض را برای خود محفوظ می دانیم و خواهان پیوستن همه بازنشستگان به این جمع و احقاق مطالبات خود هستیم.
به گزارش کبنا، اقدام مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد در بین تجمع کنندگان بسیار جالب بود و می‌تواند برای سایر مدیران عبرت‌آموز باشد.



اکبر گودرزی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع تجمع کنندگان حضور پیدا کرده و با آنها به گفت و گو پرداخت. همچنین کار مورد توجه گودرزی در تکریم بازنشستگان دعوت آنها به اداره و پذیرایی از این معترضان بود، کاری که عموماً مدیران دیگر انجام نمی‌دهند و تجمع کنندگان را تکریم نمی‌کنند و گاهاً هم برخوردهای نادرستی صورت می‌گیرد. اما گودرزی هم حرف آنها را کاملاً شنید و بعد با شیرینی و چایی از تجمع کنندگان استقبال کرد.
گودرزی در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز اظهار کرد: جمعی از بازنشستگان تجمع کردند تا تقاضای به حق خود را به مسئولان محترم منعکس کنند.




کد مطلب: 442889

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/442889/بازنشستگان-یاسوج-خواستار-اجرای-همسان-سازی-حقوق-خود-شدند-چرا-مجلس-انقلابی-قول-عمل-نکرد-اقدام-درس-آموز-یک-مدیر-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1