تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۲۷۲۹۲
نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / مرگ 230 نفر در استان / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: صاحبان متخلف عروسی و ترحیم دادگاهی شوند ( + فیلم )

۱
فایل مرتبط کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( شنبه 17 آبان ماه 99) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت برگزار شد.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح آخرین وضعیت استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: «به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد تخت‌های بیمارستانی را افزایش دادیم.»
  
آخرین توضیحات یزدان پناه در خصوص بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد فوتی های کرونایی استان به ۲۳۰ نفر رسید که از این تعداد ۲۰۲ نفر دارای بیماری زمینه ای و ۲۸ نفر فاقد بیماری زمینه ای بودند.
 یزدانپناه افزود: تاکنون تعداد ۱۱۳ هزار و ۱۲۶ نفر مراجعات سرپایی در سطح استان داشتیم و روزانه حدود ۱۱۰۰ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان های دانشگاه مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: تعداد کل افراد با مشکلات تنفسی یا مشکوک به کرونا که تاکنون در بیمارستان های استان بستری شدند ۷۸۵۳ نفر بوده که از این تعداد ۷۴۲۹ نفر مرخص شدند و باوجود افزایش تعداد بستری ها در هفته گذشته، اکنون تعادلی بین تعداد بستری و ترخیص وجود دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در سطح استان ۴۲۴ نفر است که از این تعداد ۱۶۴ نفر کرونا قطعی هستند که ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه با اشاره به اینکه تعداد بهبودیافتگان کامل ۱۱ هزار و ۸۲۶ نفر (۸۲ درصد) است، عنوان کرد: روز گذشته دو نفر فوتی داشتیم که تعداد فوتی های کرونایی استان به ۲۳۰ نفر رسید که از این تعداد ۲۰۲ نفر بیماری زمینه ای داشتند و ۲۸ نفر فاقد بیماری زمینه ای بودند.
وی بیان کرد: میزان بروز بیماری در کشور ۷.۸ در یک هزار نفر و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰.۵ در هر یک هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: میزان کشندگی بیماری کرونا در کشور ۵.۶ درصد و در استان ۱.۶ درصد و میزان مرگ و میر در کشور به ازای هر هزار نفر، ۴۴.۴ و در استان ۳۲.۲ است.
یزدانپناه خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۱۶ نمونه در استان گرفته شده است و روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نمونه دریافت می کنیم و با وجود تنها یه دستگاه pcr در استان و کار شبانه روزی همکاران در هر شبانه روز تعداد حدود ۴۰۰ تا ۴۴۰ نمونه آزمایش می شوند.
وی عنوان کرد: شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۱ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶.۵ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روز گذشته ۳۳۳ نمونه از آزمایشگاه سلولی-مولکولی یاسوج دریافت کردیم که تقریبا ۵۰ درصد این نمونه ها مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بود.
یزدانپناه گفت: شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور حدود ۱۳ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۲ درصد است.
وی افزود: به طور کلی تعداد موارد بستری در استان طی هفته گذشته افزایش و تعداد فوتی های کرونا در استان کاهش داشته که این تعداد نسبت به میانگین کشوری کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد تخت های بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج را به ۲۴۰ تخت رسانده ایم و تعداد تخت های بیمارستان های شهید رجایی گچساران و امام خمینی دهدشت را نیز افزایش دادیم.
 یزدانپناه عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهرستان باشت نیز آماده بهره برداری است.

دعوت به صرف کرونا در کهگیلویه و بویراحمد!
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: نگرانی‌ها به درستی است تلاشهای خوبی در استان داشته‌ایم و در بحث تهیه اکسیژن در وضعیت بسیار خوب و استیبل هستیم ولی باید مشکل را خودمان برطرف کنیم همچنان که در همان اوایل شیوع ویروس موضوع ژل و الکل و ماسک را در استان خودمان برطرف کردیم و نگرانی از اکسیژن را با راه‌اندازی خط دوم واحد تولیدی درون استان برطرف می‌کنیم.
وی گفت: آماری خوبی معاون بهداشتی داد بیش از هزار بازدید و ده‌ها ارجاع به مراجع قضایی و پلمب انجام گرفته اما در رعایت فاصله گذاری در پیشخوان‌ها و پلیس به اضافه ده و سایر جاها مشکل داریم و خیلی رعایت فاصله‌گذاری نشده است و حساسیتی از سوی مراجعه کنندگان نبوده است.
این مسوول گفت: دستگاه‌های اداری ما باید به جد رعایت کرده و به کسی که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کند خدمات ندهند نمی‌توان با سلامت مردم بازی کنیم با کسی نباید تعارف داشته باشیم الان ۲۰ درصد افراد سلامت ۸۰ درصد دیگر را در استان به خطر انداخته‌اند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427292-2.jpg
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: صاحبان متخلف عروسی و ترحیم دادگاهی شوند
استاندار گفت: اگر راننده مقصر است متوقف شود و بانک‌ها را کاری کنیم در حالی که مردم خدمات بگیرند و کار ضروری مردم نخوابد اما به کسانی که رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه نشود.
وی گفت: اگر قرار بر توزیع مرغ و برنج و گوشت است به جای یک واحد تعداد ۵ واحد این کار را انجام دهند همچنان که در مورد توزیع مرغ در لنده و باشت اعتراض کردم
نانوایی ها خوب هستند اما باید بهتر توجه شود متاسفانه وقتی جایی خوب رعایت می‌شود را رها می کنیم و همین موجب مشکلات بعدی می‌شود.
کلانتری گفت: داروخانه‌ها فاصله اجتماعی را عایت نمی‌کنند و در مطب‌ها هم مشکل رعایت توسط مراجعین داریم و در پاساژها نیز وضعیت همین گونه است و جایگاه‌های سوخت استان چنین اوضاعی دارند و معتقدیم معرفی این‌ها به مراجع قضایی کار سختی نیست.
وی با بیان این که مردم گرفتار مسائل بومی شده‌اند گفت: تجمعات وحشتناک است از امام جمعه دهدشت و سایر نخبگان و البته بیش از همه از نماینده معزز ولی‌فقیه در استان به دلیل فرهنگسازی‌های مستمر قدردانی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از تجمعات وحشتناکی که آبروی استان را در معرض خطر قرار داده است افزود: نشر این تجمعات در فضای مجازی باعث شده تا قضاوت‌های خوبی در مورد استان ما نشود.
وی به تجمعی که در یکی از مناطق شهرستان کهگیلویه صورت گرفته اشاره کرد و گفت: به فرماندار و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گفته‌ام با تمام کسانی که در آن مراسم نقش داشته‌اند برخورد شود.
استاندار خاطرنشان کرد: در یک جایی مراسم عروسی ۲۰۰ نفر را مبتلا کرده لذا تمام کسانی که در برگزاری این مراسمات ایفای نقش می‌کنند برخورد قانونی می‌شود؛ بگذارید پرستاران ما نفس بکشند.
وی گفت: با مراجعه گسترده بیماران فشار اکسیژن پایین می‌آید دیروز بخش را خالی کردیم و تخت جدید چیده شده اما دوباره پر شده است در حالی که خود مسوولان دانشگاه تخت‌ها را جابجا می‌کردند، متاسفانه از جمعیت‌های استان صدها بیمار کرونایی بیرون می‌آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از مدیرانی که وظیفه خود را انجام نمی‌دهند در هر دستگاه و سازمانی باید برخورد قانونی شود الان ۳۱ درصد مبتلایان به دلیل دور همی خانوادگی است که باید این زنجیره قطع شود.
وی گفت: با چاپخانه‌هایی که مراسم تدفین و ترحیم و آدرس می‌نویسند برخورد کنید آن‌ها مردم را به صرف کرونا دعوت می‌کنند.
کلانتری در خصوص مراجعه بی‌خود و بی‌جهت از سایر شهرستان‌های استان به بیمارستان دکتر جلیل یاسوج گفت: امکانات همه بیمارستان‌های استان یکی است و تفاوتی میان بیمارستان جلیل یاسوج و رجایی گچساران نیست امکانات و دارو در استان تقسیم می‌شود وزارت هم از استان صورت وضعیت می‌خواهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اکیدا از مدیرعامل بانک ملی استان به عنوان رئیس شورای بانک‌ها خواست تا بازاریان در این وضعیت چک برگشتی نداشته باشند و مشکل آن‌ها برطرف شود.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1