تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب : ۴۲۰۹۵۱
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

انقلاب بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در روستاها / رشد 700 درصدی اعتبارات آسفالت روستایی / پرداخت 270 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و مقاوم‌سازی منازل / توجه ویژه تاجگردون به روستاها

۱۰
۰
فیلم ) انقلاب آسفالت در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد کبنا ؛حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز به اجرای پروژه آسفالت معابر روستاهای استان پرداخت و اظهار کرد: ما در سال 98، در بحث اجرای آسفالت روستاها، اعتبار اولیه ما 8 میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته این اعتبارات به 60 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و حدود 7 برابر اعتبارات اولیه ما بود.
وی در ادامه با بیان اینکه ما در بحث آسفالت معابر روستایی در سال 98، انقلاب کردیم، اضافه کرد: بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب تا اواخر سال 97، حدود 2 میلیون و 500 هزار مترمربع آسفالت انجام داد، اما در سال 98 با تلاش همکارانم و پیگیری‌های شبانه روز، یک میلیون و 200 هزار متر مربع آسفالت اجرا کردیم و سرجمع آسفالت ما در روستاها به 3 میلیون و 700 هزار متر مربع رسید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: خدا را شاکریم که در بخش عمده‌ای از معابر روستایی ما آسفالت انجام گرفته است.
جنتی در ادامه به آسفالت معابر و میادین روستاها به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت و افزود: ما سه حوزه کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و دنا و حوزه گچساران و باشت را داریم که ما در حوزه کهگیلویه بزرگ برای آسفالت روستاها، 24 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم که بر اساس برنامه ریزی‌ها و هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران، این اعتبارات را در روستاها هزینه کردیم، در حوزه گچساران و باشت حدود 15 میلیارد تومان و در حوزه بویراحمد و دنا نیز 19 میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم.
وی به موضوع زیرسازی آسفالت در روستاها اشاره کرد و گفت: اعتبارات زیادی را از طرق مختلف برای زیرسازی معابر جذب کردیم، به همین منظور هماهنگی‌های را با دهیاران، بخش خصوصی و فرمانداران انجام دادیم، در سال 98 حدود 10 میلیارد تومان در اختیار نمایندگان مجلس بود و این علاوه بر اعتبارات ملی و استانی بود و ما در این راستا پیگیری کردیم و نماینده گچساران و باشت 10 میلیارد تومان اعتباری که در اختیارش قرار داشت، را در اختیار بنیاد مسکن داد که اقدامات زیادی در بحث زیرسازی از این قبل در روستاها انجام دادیم. دو نماینده دیگر این اعتبارات را در اختیار ما قرار ندادند.
جنتی در ادامه به برخی شبهات هم پاسخ داد و گفت: دستگاه بنیاد مسکن، یک دستگاه اجرایی است و بر اساس آن اعتباراتی که از مرکز، استان و شهرستان‌ها در اختیار این دستگاه دولتی قرار می‌گیرد، در سطح روستاهای استان اجرای طرح هادی داریم.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن حساسیت ویژه‌ای بر روی مشکلات و مسائل مختلف روستاها دارد، می‌گوید: برای توسعه روستاها این ضرورت وجود دارد که همه دستگاه‌ها اولویت کاری‌شان را بر روی روستاها بگذارند. به همین منظور ما در شورای برنامه ریزی مرتب بر روی اعتبارات روستاها چانه زنی و رایزنی زیادی انجام می‌دهیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توضیح داد اینکه در کدام روستاها کار کنیم و یا کار نکنیم، دست بنیاد مسکن نیست، ما روستاهای اولویت دار را بر اساس شاخص‌هایی که داریم، شناسایی می‌کنیم، اما در شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها بر اساس توزیع اعتبار و نظر این شورا کارها به بنیاد مسکن محول می‌شود. و بنیاد مسکن هم بر اساس اعتبار و ابلاغ شورای برنامه ریزی کارها را انجام می‌دهد.
جنتی بیان می‌کند: ما صرفاً اعتبار را برای روستاهایی که اولویت دارند، تخصیص می‌دهیم، بنا براین هیچ گونه تبعیض و یا بی عدالتی در این زمینه وجودند آرد. لذا روستاها بر اساس اولویت برای انجام کارهای عمرانی انتخاب می‌شوند.
وی تصریح کرد: در سال 98 اعتبارات آسفالت روستاهای ما، بیش از 700 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات استانی در سال‌های 97 و 98، حدود 120 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان اعتبار را برای اجرای طرح هادی روستاها در سطح استان گذاشتیم.
وی افزود: در حوزه بازسازی و بهسازی روستایی، بالغ بر 270 میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض به مردم پرداخت شده است که بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی را داشتیم.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر جنتی
تهران
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف مدیر کل انقلابی که مدیریت جهادی را معنا کرد
سی سختی
Iran, Islamic Republic of
من از کارکنان بنیاد مسکن دنا کمال تشکر رادارم که بنده در زمینه تسهیلات مسکن مراجعه کردم که خیلی همکاری داشتند
......
Iran, Islamic Republic of
افرین بر مدیر کل شایته و نمونه بنیاد مسکن استان که حامی قشر ضعیف و خستگی ناپذیر
بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
الحق بنیاد مسکن استان از زمانی که اقای دکتر جنتی به عنوان مدیر کل امده واقعا در روستاها کار شده که جادارد مورد تشویق بنیا دمسکن کشور واستانداری قرار گیرد واز همه پرسنل ان نها د انقلابی به خصوص مدیر گچساران تقدیر وتشکر مینمایم
بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
الحق بنیاد مسکن استان از زمانی که اقای دکتر جنتی به عنوان مدیر کل امده واقعا در روستاها کار شده که جادارد مورد تشویق بنیا دمسکن کشور واستانداری قرار گیرد واز همه پرسنل ان نها د انقلابی به خصوص مدیر گچساران تقدیر وتشکر مینمایم
شیروان آسودی
Iran, Islamic Republic of
سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به محضر مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد
خواهشا یه نظر ی هم به روستای شیتاب مرکز بخش موگرمون که 9سال است دارای بخشداری است هم بکنید در حالی که یک کوچه آسفالت ندارد راههای درون روستایی هزار و یک مشکل دارد. این روستا دارای دهیاری مرکز بخش و دارای بخشداری ، 2 مدرسه ابتدایی و متوسطه ، خانه بهداشت ، خانه ترویج جهاد کشاورزی و کلانتری است اما یک کوچه و خیابان آسفالت ندارد .چرا اینهمه تبعیض .
آخه
Iran, Islamic Republic of
حاضرم قسم بخورم . درود بر نفوذ سیاسی و....
احسان
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد دکتر جنتی
Iran, Islamic Republic of
درودبرمدیرانقلابی ودرودبربسیجی دلاور.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1