تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۷۵۱
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

پای درد دل‌ها و صحبت‌های مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد؛ از نداری تا تلاش شبانه‌روزی ( فیلم )

۳
۰
فایل مرتبط کبنا ؛وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا به تشریح عملکرد این اداره‌کل در مدت شیوع کرونا و ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: ستاد بحران استان بر اساس رسالتی که بر عهده دارد، در هنگام وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و ... همیشه پای کار است و در خط مقدم حضور دارد.
وی در ادامه بیان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا که متأسفانه جان تعدادی از هموطناننمان را گرفت. ما هم همچون سایر مسئولان و کادر پزشکی به صورت شبانه روزی در تمام ایام تعطیل و غیر تعطیل در بحران‌‌ها حضور داریم و با وجود کمبود منابع مالی همکاران بنده با تمام وجود برای آرامش و سلامت مردم عزیزمان تلاش می‌کنند.
محمدی‌تبار گفت: در این مدت هر گونه خسارتی که بارش باران و یا نزولات آسمانی برای مردم عزیزمان به وجود آورد را جمع بندی کردیم و برای جذب اعتبار به مرکز ارسال کردیم. و همانند سال‌های گذشته سعی می‌کنیم اعتباراتی را برای کسانی که خسارت دیده‌اند، در نظر بگیریم.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همکاران بنده در تمامی عملیات‌های بحرانی همچون سیل، آبگرفتگی، امداد و نجات و ...حضور دارند که بنده از همین جا از تمامی دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان که با ستاد بحران همکاری دارند و داشتند، تشکر و قدردانی کنم.
وی افزود: روز جمعه جلسه ستاد بحران با حضور آقای استاندار برگزار شد، ایشان هم توصیه‌ها و قدردانی داشتند از اعضای ستاد بحران.
محمدی تبار با بیان اینکه عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیادی دارند، افزود: در این ایام بارش خسارت زیادی به آنها وارد شد و لازم است که کمیته‌ای تشکیل شود و نیازهای آنها تأمین و در اختیارشان قرار گیرد. و باید پنل‌های خورشیدی به منظور روشنایی و تهیه آب گرم در اختیار این عشایر قرار بگیرد.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برای ستاد بحران مهم است و ما روی آن حساسیت داریم. همچنین حفاظت از گیاهان دارویی و جلوگیری از تاراج آنها در اولویت کاری ما است. و همچنین کسانی که ظالمانه به شکار می‌روند را باید جلویشان گرفته شود و باید دستگاه‌ها تلاش بیشتری برای حفاظت از اراضی ملی داشته باشند. ستاد بحران هم با جدیت آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد.
محمدی‌تبار بیان کرد: در حوزه راهسازی مشکلات زیادی داشتیم و به دلیل بارش‌ها خسارت زیادی به راه‌ها وارد شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته سعی می‌کنیم این خسارت‌ها را جبران کنیم.
وی افزود: پارسال بیش از 1200 میلیارد خسارت برآورد شد. اما خوشبختانه امسال برآورد خسارت‌ها به 300 میلیارد هم نمی‌رسد که ما در همین روزها 200 میلی لیتر بارش داشتیم. و این به دلیل تمهیداتی بود که انجام گرفت. و همه مسئولان پای کار بودند. لذا خسارت‌ها هم کمتر شد. ما اگر امکانات و تجهیزات لازم و کافی را داشته باشیم، بهتر کار می‌کنیم. ما باید 6 ماه پیگیر باشیم تا ماشین اداره تعمیر شود، چونکه استقلال مالی نداریم.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما اگر تجهیزات کافی داشته باشیم، شاید بتوانیم با حضور به موقع جان یک نفر را سریعتر نجات بدهیم. علاوه بر اینها ما به حمایت‌های سایر مسئولان، استاندار و معاونت عمرانی هم نیاز داریم. ما را تجهیز کنند. هر چه کار می‌کنیم از توان خودمان هست. یک کارمند با حقوق ناچیز. از طرفی گاهی تا پاسی از شب بیدار می‌مانیم که پاسخگوی مردم عزیزمان باشیم.
محمدی‌تبار به اعتبارات محل بحران اشاره کرد و گفت: به مدیران گفتیم که اگر در اعتباراتی که از محل بحران تأمین می‌شود، جابه جایی صورت گیرد و یا انحرافی به وجود بیاید، قطعاً طبق قانون و با جدیت برخورد می‌کنیم.  به طور مثال درست نیست که ما پول شهرستانی یا پول پُلی را جای دیگر هزینه کرد که از طریق نهادهای نظارتی جلوی این انحراف‌ها را می‌گیریم.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت‌های خود از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، معاون عمرانی، فرمانداران، جمعیت هلال احمر، شهرداران، دستگاه‌های خدمات رسان تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه ماها با همدلی و همکاری به دنبال رفع مشکلات هستیم و ما در ستاد بحران سعی می‌کنیم اگر با توجه به این شرایط کمبود منابع مالی نتوانیم کاری انجام بدهیم و باری از دوش مردم برداریم، حداقلی باری بر دوش مردم نگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برادرمحترم
کلی گویی نکن.به عنوان مصداق بگوچه اقدامات فیزیکی یاحفاظتی انجام دادید؟بارش سال زراعی گذشته1300 میلیمتروامسال پانصد وپنجاه میلیمتر است.برادر تورابه خداکمتردنبال رسانه‌ای شدن باش .مدیریت ستادحوادث بایدنیروی عملیآتی باشد.نه اینکه دراتاق خودبنشیند وفقط مصاحبه کند.ازشمااستدعامندم زحمت های کارکنان دیگرادارات مانند هلال احمر،راهداری،و....رابه نام خودثبت نکن. آری عزت خدادادی است وبس
محمود منطقه محروم بلکو
Iran, Islamic Republic of
نظر ارسال میشود ولی حذف میگردد .
سال گذشته مزرعه گندم ما بر اثر سیلاب شد خاکش را هم آب برد بجای آن ضایعات شهر اعم از پلاستیک ، لاستیک ماشین . سنگ و شن جایگزین شد .
کارشناسان اداره کشاورزی بدون وارد شدن به زمین از دور نظرات خود را ارسال کردند ولی خسارتی پرداخت نشد
ضمن اینکه از قبل بارها به شهردار تذکر داده شده بود.
هنوز خطر برای زمینهای کشاورزی وجود دارد .
و هیچ مسئولی جوابگو نیست .
Iran, Islamic Republic of
فقط تبلیغ
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1