کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

طرح شهید زین‌الدین آزمون مردودی مسئولان سابق استانداری کهگیلویه و بویراحمد و محل آزمایش دولت و معاون فعلی / آیا رحمانی اقتدار را به استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گرداند؟ / آیا مسعود حسینی توان برخورد با متخلفین را دارد؟

4 آبان 1403 ساعت 2:02

کبنانیوز از روز اول خواستار شفاف‌سازی و پاسخ به پرسش‌های عمومی مردم و جوانان به این طرح بوده و هستیم و ادامه خواهیم داد و اجرای ناموفق و حاشیه‌دار این طرح را توسط مسئولان سابق استانداری یک آزمون مردودی می‌دانیم و بررسی دقیق و برخورد با عوامل غیر قانون طرح را آزمون بزرگ پیشروی معاون فعلی منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و استاندار جدید و نهادهای ناظر می‌دانیم.


جعبه سیاه استخدام‌های غیرشفاف و غیراصولی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد کنار گذاشته شد و ابهام‌های زیادی وجود دارد که چه شد این‌همه نیرو بدون یک روز کار اداریبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد چپانده شد و الان هم صدا از کسی در نمی‌آید، در دوران استاندار سابق شرایط به‌گونه‌ای جلو می‌رفت که هر کس از راه رسید در یک فرایند غیرشفاف و نامشخص تحت عنوان‌های مختلف نخبه، انقلابی و... به کار گرفته شدند و کسی نبود و نیست که سؤال کنند این افراد بر اساس کدام شاخص‌ها و اصول استخدام شده است. این روند متأسفانه مورد گلایه، اعتراض و پرسش خیلی از جوانان تحصیل‌کرده استان کهگیلویه و بویراحمد است و موجی از نگرانی از نظام اداری را هم به دنبال داشته است. تا این لحظه سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد دراین‌خصوص سکوت کرده و هیچ موضع رسمی نگرفته است. چرا باید درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد رها باشد که بدون تشریفات قانونی و پیوست عدالت افرادی را که فقط در یک دایره بودند، جذب استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی شوند؟ و کسی هم نباشد برای مردم توضیح بدهد که اینها بر پایه کدام معیارها انتخاب شده‌اند. این در حالی است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان راهبر دستگاه‌های دولتی باید نخبه‌ترین، متخصص‌ترین و باسوادترین افراد حضور داشته باشند نه...
هیچ‌کس با اشتغال جوانان مشکل ندارد، قرار بود در دولت قبل ۱۰ نفر نخبه انتخابی، ۱۰ نفر از طریق بنیاد ملی نخبگان و ۸۰ نفر از طریق آزمون استخدامی به حلقه‌های میانی دولت وارد شوند. عنوان هم جوان مؤمن و انقلابی بود، حال آیا فرد ۵۰ ساله‌ای که با بیمه و فرزند و ترفند الان قرار است جذب شود، جوان محسوب می‌شود و اگر می‌شود فقط همین چند نفر؟
آیا ده نفر انتخابی فقط و فقط باید از نزدیکان فلان شخص با تفکر خاص انتخاب شوند که نتیجه ۲۰ سال کار فرهنگی‌اش، بی‌نظمی فرهنگی در مراسم مداح‌های چند شب پیش بود و هیچ مسجدی در این استان دیگر جوان مؤمن انقلابی ندارد؟
آیا فقط فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد نخبه انتخابی می‌شوند؟ (عمدتاً)
حق بقیه جوانان هیئتی و مسجدی و بسیجی چه می‌شود؟
آیا هرچه آقای معاون پر حاشیه و اربابانش تشخیص دادند نخبه می‌شوند؟
آیا آن ده نفر دیگر که قرار بود از طریق بنیاد نخبگان معرفی بشوند، معرفی شده‌اند؛ اگر بنیاد نخبگان بی‌اطلاع هست، چه کسانی به‌جای بنیاد نخبگان تصمیم گرفته‌اند؟
۸۰ نفر دیگر با چه مکانیسمی وارد آزمون شدند؟ چگونه است که این آزمون را فقط تعداد محدودی متوجه شدند؟
نحوه برگزاری آزمون و سؤالات آزمون چگونه بوده؟ تصحیح آزمون و همه اینها روند غیرشفافی را طی کرده است؟ بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و سوءنیتی این مطلب فقط به دنبال شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق است.
از همه چیز بدتر این هست که همان ده نفر اولی که کاملاً سلیقه‌ای و از یک مکان خاص و بدون هیچ مکانیسم علمی، آزمونی و... وارد استانداری شدند و معاون مدیرکل‌ها شدند، مصاحبه‌کنندگان ۹۰ نفری بودند که آزمون داده بودند، آخر کسی که خودش بدون هیچ صلاحیت‌سنجی به بدنه تحمیل شد، چگونه می‌تواند مرجع تشخیص ورود ۹۰ نفر دیگر و آن هم در تخصص‌های متعدد باشد؟
اساساً نقش سازمان‌های پذیرنده در این اعلام نیازها چگونه بوده است؟ آیا اول افراد خاص شناسایی شدند، بعد نیازها اعلام شد یا اول نیازها اعلام شد بعد نفرات پیدا شدند؟ و سؤالات و ابهامات دیگر.
موضوع دیگر تازه به دوران رسیده‌های است که برای دیده‌شدن هر حرفی را می‌زنند، معلوم هست که دقیقاً خودشان نمی‌دانند ۶ ماه پیش تا ۶ روز پیش چه حرف‌هایی را زده‌اند که یک صبح دیگر حرفی می‌زنند که خودشان را تماماً نقض می‌کنند. با خودتان چند هستید. چگونه چیزی را که قی کرده‌اید، دوباره می‌نوشید؟
کبنانیوز از روز اول خواستار شفاف‌سازی و پاسخ به پرسش‌های عمومی مردم و جوانان به این طرح بوده و هستیم و ادامه خواهیم داد و اجرای ناموفق و حاشیه‌دار این طرح را توسط مسئولان سابق استانداری یک آزمون مردودی می‌دانیم و بررسی دقیق و برخورد با عوامل غیر قانون طرح را آزمون بزرگ پیشروی معاون فعلی منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و استاندار جدید و نهادهای ناظر می‌دانیم.


کد مطلب: 492113

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/492113/طرح-شهید-زین-الدین-آزمون-مردودی-مسئولان-سابق-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-محل-آزمایش-دولت-معاون-فعلی-آیا-رحمانی-اقتدار-می-گرداند-مسعود-حسینی-توان-برخورد-متخلفین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1