تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب : ۴۹۰۷۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج از ضعف‌‌ها و رفتارهای ناصواب اداری ارتفاع می‌گیرد؟ / لزوم پاسخگویی مسئولان دانشگاه در خصوص سازوکارهای غیرشفاف بکارگیری نیروها

۱۴
۳
دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج از ضعف‌‌ها و رفتارهای ناصواب اداری ارتفاع می‌گیرد؟ / لزوم پاسخگویی مسئولان دانشگاه در خصوص سازوکارهای غیرشفاف بکارگیری نیروها
کبنا ؛حواشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تمامی ندارد و ادامه این حواشی به صلاح این نهاد عریض‌وطویل که مأموریت‌های مهی بر عهده آن است، نیست. متأسفانه این شرایط بر روند درمان و سلامت مردم اثر منفی خواهد گذاشت.
دانشگاه گوشت قربانی نیست که از سال‌های گذشته سیاسیون به آن چنگ انداخته‌اند و در مسیر رسالت دانشگاه مانع‌تراشی می‌کنند. موضوع بکارگیری نیروهای فله‌ای و مصائب بعد از آن مهم‌ترین چالش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. فکر نمی‌کنم این رویه ناصواب اداری یاد کسی برود که حدود 200 نفر نیرو متخصص و غیرمتخصص را به بیمارستان نواحداث شهید جلیل یاسوج تحمیل کردند و آقایان از هول حلیم به دیگ افتادند و الان این بیمارستان به خاطر همان رفتارهای غیرحرفه ای اداری از نبود نیروهای کارآمد و متخصص رنج می‌برد. تحمیل نیروهای فله‌ای به بخش‌های مختلف حوزه درمان و سلامت ادامه دارد و گویا کسی قادر نیست که جلوی افتادن علوم پزشکی یاسوج در گرداب این وضعیت را بگیرد. این مسئله به مدیر حقوقی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج مرتبط می‌شود و او باید پاسخ قانع‌کننده‌ای دراین‌رابطه داشته باشد، در غیر این‌صورت ضعف او در دفاع از حقوق دانشگاه و بیت‌المال روشن و باید جوابگو باشد.
به نظر می‌رسد به این سادگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارتفاع نگیرد. سازوکارهای غیرشفاف بکارگیری نیروها، عزل و نصب‌ها، انتخاب بعضی مدیران در پستوهای سیاست، عدم نظارت کافی بر مراکز درمانی و مشکلاتی که گاه و بیگاه از بیمارستان‌های استان شنیده می‌شود، برای افکار عمومی ابهام‌های زیادی را در پی دارد که تصور می‌شود با هر مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده قابل شتشو نیست. در باره عملکرد و ایرادات اداری دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج حرف‌های زیادی مطرح می‌شود که برای بیان آنها مجال دیگری لازم است.
قصه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در همین جا ختم نمی‌شود. به‌عنوان نمونه بیش از یک دهه است که سرقفلی مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار یک نفر است، ایراد این کار زمانی آشکار می‌شود که این مدیر حقوقی در اغلب پرونده‌های مربوط به دانشگاه موفقیتی حاصل نکرده و نتوانسته از بیت المال و حق و حقوق دانشگاه به خوبی دفاع کند.
تابه حال دیده و یا شنیده نشده که مدیر حقوقی توانسته باشد از منافع دانشگاه به خوبی دفاع کرده باشد. این همه نیروی بی ضابطه وارد دانشگاه شده و هزینه بر دوش دانشگاه و بیمارستان‌ها گذاشته‌اند، بیمارستان‌هایی که دخل و خرج آنها یکی نیست؛ اما صدایی از مدیر حقوقی در این خصوص، شنیده نشد و موضوعات مختلف اینچنینی کم نیست. چرا باید یک مدیر  این همه سال در یک جایگاه حضور داشته باشد و پاسخگوی عملکرد خود نباشد؟ زمانی یک مدیر یا دانشگاهی ارتفاع می‌گیرد که تمام ارکان و اجزای آن سازمان یا دانشگاه ارتفاع بگیرند.
ضعف دستگاه در ناکارآمدی مدیران آن دستگاه پنهان است. وقتی مدیری بد عمل کند، عوارض آن دامان کل دستگاه را می‌گیرد. بر اساس تئوری‌های مدیریت، مدیری که اهل تغییر و تحول است باید استراتژی‌های مناسب را برای تغییر و تحول سازمانی تعیین کند و راهبردهایی را ارائه دهد که به دستگاه بهبود ببخشد. تغییرات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید در چارچوب‌های شایستگی باشد؛ چرا که اگر به زلف سیاست گره خورد مشکلات را دوچندان خواهد کرد. امید می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص بکارگیری نیروهای جدید در حوزه‌های مختلف سلامت و درمان شفاف سازی کنند و همچنین در باب جذب نیروها از طریق طرح شهید زین الدین برای مردم توضیحات لازم را بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
United States
تا الان در آزمونهای استخدامی وزارت بهداشت همه دانشگاهها جذب های بالایی دارند بجز دانشگاه علوم پزشکی استان الان هم تکمیل ظرفیت دارند و این دانشگاه جذبی ندارد.همیشه هم بیمارستان‌ها کمبود نیرو پرستار دارند
کارمند
بیا یه سر بزن به معاونت درمان ببین چه خبره .راه میری بهم میخوریم از بس شهامت نیرو چپونده
حسین
Iran, Islamic Republic of
وقتی حراست و بازرسی دانشگاه که واحدهای اصلی نظارتی هستند یک نفر باشد و آن یک نفر هم تحصیلات بهداشتی و درمانی نداشته باشد و کارشناس عمران باشد هر روز دانشگاه حاشیه ای جدید دارد و غرق در حواشی می شود و نظارت بیمارستانها نیرو تخصصی می طلبد تا سلامت مردم محروم استان آسیب نبیند.
اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
اگر این دانشگاه حقوقی داشت یه سوالی و رئیس اورژانس ۱۱۵ ایکه که اینقدر نیرو چنه آوردیه داخل ستاد اورژانس
...
Iran, Islamic Republic of
په رئیس اورژانس که چندین نفر را از ستاد خارج کرد
مطلع وشاغل در مرکزبهداشت بویراحمد
متاسفانه مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به عنوان ویترین مرکزثقل وپیشانی دانشگاه علوم پزشکی استان که حدود 60%جمعیت استان را دردل خود جای داده وحدود 900نفر پرسنل دارد در همین اوایل شروع مدیریت طیف جدید دچارقلع وقمع نیروها تغیرات وجابجایهای خارج ارعرف نیروهای متخصص کاردان وکاربلد ستاد شهرستان مراکز بهداشتی وحتی پایگاهای سلامت شده به طوری که کارشناس دسته دوم وسومی که برای فلان بیماری واگیر رفته 6ماه دوره دیده واورینت شده اند را هم غیر قانونی وبا توسل به ایجاد جو روانی وارعاب وحشت تهدید به مراکز روستایی ودور دست فرستاد ه اند ومیفرستن که دستشان به هیجا بند نیست وصرفا با پشتیبانی وچراغ سبز حراست بازرسی و هماهنگی با حوزه ریایست دانشگاه انجام میگیرد.....
سرپرست این مرکز بهداشتی ودرمانی مهم وحساس
بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی تجربه وتوان کاری صرفا با رانت وپارتی بازی که حواشی زیادی در دوران کاری اش در مرامز بهداشتی ودرمانی داشته که همه همکاران به آنها واقف هستند واطلاع کامل دارند وخودش سرش رازیر برف کرده متاسفانه دچاره بوده ولی جای تعجب اینجاست چطور ازچشم تیزبین نهادهای محترم مغفول مانده وچشم بر روی آنها بسته اند...
لذا تقاضامندیم ازمسیولین ونهادهای زی ربط که جوابگو وجلوی این مشکلات عدیده رابگیرند ونگذارند نارضایتی واجحافی درحق نیروهای متعهد ومتخصص بهداشتی ودرمانی صورت گیرد.
باتشکر ازسایت بینا.دانا.متعهدوبین المللی کبنا...
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام بدعت بد را از زمان دکتر ایلامی انجام شد بخاطر ماندن در پست رئیس دانشگاه اختیار خود را به نماینده گان مجلس داد ونیرو بی ضابطه جذب میکردند این روند را دکتر یزدانپناه با تشنگی کامل ادامه داد واز طایفه ای خاص نیروهای نا کارامد وبدون تخصص فراوانی به سیستم تحمیل کرد وای مقصران اصلی مدیران بازرسی وحراست و... وقت دانسگاه بودند که معامله گری میکردند وحق صدها جوان نخبه را به آدمهای پخمه واگذار میکردند .بنظرم اینها باید پاسخگو باشند وبعنوان شریک جرم محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
بله .مدیر حراست قبلی دانشگاه باید جواب بده
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
اینگونه موارد و این نوع تخلفات مربوط به واحدهای نظارتی دانشگاه است مثل حراست و بازرسی که متاسفانه هر دو واحد *** و هر دو واحد را یک نفر که در یک مجموعه تخصصی هیچگونه اطلاعات بهداشتی و درمانی ندارد **و نتیجه فامیل گرای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بهتر از این نمی شود.
تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
تامین اجتماعی استان هم خراب است و فقط روشنفکر هم‌چنان دنبال می‌شود و مدیر کل فقط قوم و خویش را بکار می‌گیرند و حق بچه های بویراحمد و دنا ضایه می‌شود و فقط برای ماندن کار میکند
جوادی
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت دانشگاه علوم پزشکی استان به چه روزی افتاده است چه کسی شده مسئول حراست و مسئول بازرسی ستاد دانشگاه . باید بحال دانشگاه نشست و زار زار گریست .
Iran, Islamic Republic of
خخخخ تو حراست بیمارستان نبودی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ تو حراست بیمارستان نبودی
بازنشسته دانشگاه
Romania
کوتاه نوشته اینجانب شاید ارتباطی با اصل موضوع مطرح شده نداشته باشد ولی از ادمین محترم خواهانم لطفٱ آن را درج نماید ، بیش از یک و نزدیک به دو سال است بازنشسته گردیده ایم و متاسفانه دانشگاه در پرداخت مطالبات کوتاهی می نمایند و با گفتن جمله تکراری،، پولی نداریم که پرداخت کنیم،،بازنشستگان را دست بسر کرده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و هیچ سعی و کوششی برای جذب بودجه بخرج نمی دهند و متاسفانه بعضی از بازنشستگان حتی برای انجام درمان خود و زن و فرزندانشان مجبور به گرفتن قرض و بدهی شده اند و ای کاش مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، همانگونه که باعث شده اند بازنشستگان جلوی خانواده هایشان شرمنده شوند ، کمی عرق شرم بر پیشانی های بدروغ پینه بسته اشان بنشاند ،
بنشانید عرق شرم بر پیشانی
شرمتان باد از این شیوه مسلمانی !
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1