کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج از ضعف‌‌ها و رفتارهای ناصواب اداری ارتفاع می‌گیرد؟ / لزوم پاسخگویی مسئولان دانشگاه در خصوص سازوکارهای غیرشفاف بکارگیری نیروها

27 شهريور 1403 ساعت 2:45

حواشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تمامی ندارد و ادامه این حواشی به صلاح این نهاد عریض‌وطویل که مأموریت‌های مهی بر عهده آن است، نیست. متأسفانه این شرایط بر روند درمان و سلامت مردم اثر منفی خواهد گذاشت.


حواشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تمامی ندارد و ادامه این حواشی به صلاح این نهاد عریض‌وطویل که مأموریت‌های مهی بر عهده آن است، نیست. متأسفانه این شرایط بر روند درمان و سلامت مردم اثر منفی خواهد گذاشت.
دانشگاه گوشت قربانی نیست که از سال‌های گذشته سیاسیون به آن چنگ انداخته‌اند و در مسیر رسالت دانشگاه مانع‌تراشی می‌کنند. موضوع بکارگیری نیروهای فله‌ای و مصائب بعد از آن مهم‌ترین چالش دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است. فکر نمی‌کنم این رویه ناصواب اداری یاد کسی برود که حدود 200 نفر نیرو متخصص و غیرمتخصص را به بیمارستان نواحداث شهید جلیل یاسوج تحمیل کردند و آقایان از هول حلیم به دیگ افتادند و الان این بیمارستان به خاطر همان رفتارهای غیرحرفه ای اداری از نبود نیروهای کارآمد و متخصص رنج می‌برد. تحمیل نیروهای فله‌ای به بخش‌های مختلف حوزه درمان و سلامت ادامه دارد و گویا کسی قادر نیست که جلوی افتادن علوم پزشکی یاسوج در گرداب این وضعیت را بگیرد. این مسئله به مدیر حقوقی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج مرتبط می‌شود و او باید پاسخ قانع‌کننده‌ای دراین‌رابطه داشته باشد، در غیر این‌صورت ضعف او در دفاع از حقوق دانشگاه و بیت‌المال روشن و باید جوابگو باشد.
به نظر می‌رسد به این سادگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارتفاع نگیرد. سازوکارهای غیرشفاف بکارگیری نیروها، عزل و نصب‌ها، انتخاب بعضی مدیران در پستوهای سیاست، عدم نظارت کافی بر مراکز درمانی و مشکلاتی که گاه و بیگاه از بیمارستان‌های استان شنیده می‌شود، برای افکار عمومی ابهام‌های زیادی را در پی دارد که تصور می‌شود با هر مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده قابل شتشو نیست. در باره عملکرد و ایرادات اداری دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج حرف‌های زیادی مطرح می‌شود که برای بیان آنها مجال دیگری لازم است.
قصه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در همین جا ختم نمی‌شود. به‌عنوان نمونه بیش از یک دهه است که سرقفلی مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار یک نفر است، ایراد این کار زمانی آشکار می‌شود که این مدیر حقوقی در اغلب پرونده‌های مربوط به دانشگاه موفقیتی حاصل نکرده و نتوانسته از بیت المال و حق و حقوق دانشگاه به خوبی دفاع کند.
تابه حال دیده و یا شنیده نشده که مدیر حقوقی توانسته باشد از منافع دانشگاه به خوبی دفاع کرده باشد. این همه نیروی بی ضابطه وارد دانشگاه شده و هزینه بر دوش دانشگاه و بیمارستان‌ها گذاشته‌اند، بیمارستان‌هایی که دخل و خرج آنها یکی نیست؛ اما صدایی از مدیر حقوقی در این خصوص، شنیده نشد و موضوعات مختلف اینچنینی کم نیست. چرا باید یک مدیر  این همه سال در یک جایگاه حضور داشته باشد و پاسخگوی عملکرد خود نباشد؟ زمانی یک مدیر یا دانشگاهی ارتفاع می‌گیرد که تمام ارکان و اجزای آن سازمان یا دانشگاه ارتفاع بگیرند.
ضعف دستگاه در ناکارآمدی مدیران آن دستگاه پنهان است. وقتی مدیری بد عمل کند، عوارض آن دامان کل دستگاه را می‌گیرد. بر اساس تئوری‌های مدیریت، مدیری که اهل تغییر و تحول است باید استراتژی‌های مناسب را برای تغییر و تحول سازمانی تعیین کند و راهبردهایی را ارائه دهد که به دستگاه بهبود ببخشد. تغییرات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید در چارچوب‌های شایستگی باشد؛ چرا که اگر به زلف سیاست گره خورد مشکلات را دوچندان خواهد کرد. امید می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص بکارگیری نیروهای جدید در حوزه‌های مختلف سلامت و درمان شفاف سازی کنند و همچنین در باب جذب نیروها از طریق طرح شهید زین الدین برای مردم توضیحات لازم را بدهد.


کد مطلب: 490734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/490734/دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-ضعف-ها-رفتارهای-ناصواب-اداری-ارتفاع-می-گیرد-لزوم-پاسخگویی-مسئولان-خصوص-سازوکارهای-غیرشفاف-بکارگیری-نیروها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1