کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ضعف مدیریت در بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد / بکارگیری نیرو بدون طی مراحل قانونی / بنیاد شهید خانه و مامن جامعه ایثارگری است نه آن که ...

2 ارديبهشت 1403 ساعت 11:13

بی شک در نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هیچ شأنی بالاتر از شأن شهدا و جامعه ایثارگری برای مردم انقلابی و ولایت‌مدار وجود ندارد.


 بی شک در نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هیچ شأنی بالاتر از شأن شهدا و جامعه ایثارگری برای مردم انقلابی و ولایت‌مدار وجود ندارد.
شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی که شکوه، عظمت و امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های این عزیزان است. محدود کردن خدمات دهی و ارج گذاری به این عزیزان در تنها یک مجموعه نه ممکن است و نه شایسته. به همین علت همه و همه مکلف بر حفظ شأن و جایگاه این قشر و همت بر رفع مشکلات و مسائل آنها می‌باشند. این گزارش صرفاً نقد و بررسی عملکرد رضا پارسیان‌نژاد مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد است و قطعاً سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از دستگاه‌های خوب و ارزشی کشور است و نافی خدمات این سازمان و کارکنان خدوم و پُرتلاش آن نیستیم.
با این وجود فلسفه وجودی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت تمرکز بخشی و تسریع و اهتمام بیشتر در توجه به این گروه در جامعه است. حادثه تلخی که در سال ۱۴۰۰ برای یکی از فرزندان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد یکی از تلخ‌ترین خاطرات و اتفاقات سال‌های اخیر در استان است که سبب تأسف و تأثر بسیار در استان کهگیلویه و بویراحمد و کل کشور گردید. عدم مدیریت و عدم توجه به واقعیات جامعه ایثارگری در شکل‌گیری آن واقعه تلخ از جمله دلایل بوده است. هر چند انتظار تغییرات و اصلاحات بیشتری بعد از آن واقعه در مجموعه بنیاد شهید کشور می‌رفت؛ ولی همه آن مصیبت به یک تغییر جزئی در سطح مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تقلیل داده شد تا خیلی زود روشن شود «در قرار است بر همان پاشنه سابق و شاید هم بدتر و ضعیف‌تر بچرخد.»
در دو سالی که از مدیریت رضا پارسیان‌نژاد که خود از جامعه ایثارگری است در بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد نه‌تنها بوی بهبودی در وضعیت این حوزه مشاهده نمی‌شود که حالا بیش از گذشته شاهد اعتراض و نارضایتی جامعه ایثارگری از نحوه مدیریت در بنیاد شهید استان هستیم.
البته از همان ابتدا این نگرانی می‌رفت که انتخاب فردی با دخالت نمایندگان به جهت وابستگی انتخاباتی نمی‌تواند یک نتیجه مطلوب در پی داشته باشد و امروز بیش از هر زمان دیگری چنین تحلیلی خود را به اثبات رسانده است.
علاوه بر نارضایتی در جامعه ایثارگری که ناشی از عدم حمایت و عدم وجود خلاقیت و نوآوری در نوع مواجهه با این گروه بزرگ و حساس به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان عزیز هستیم برخی دلخوری‌ها و بدسلیقگی‌ها نیز مزید بر علت در تشدید ضعف مدیریت در بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گردیده است.
البته نباید از یاد برد که بنیاد شهید یک مجموعه صرفاً حمایتی و خدماتی نیست؛ بلکه برای این مجموعه مهم در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و حتی تحقیقی و پژوهشی نیز وظایف خطیری تعریف شده است که حداقل در سال‌های اخیر جز چند برنامه محدود مناسبتی خروجی دیگری در حوزه‌های مختلف از بنیاد شهید استان و مدیریت این مجموعه شاهد نبودیم.
خلاصه‌کردن خدمت به جامعه ایثارگری به حضور در برخی مراسم‌های تشییع و تدفین ظلم بزرگی است به بنیاد شهید که حضرت امام خمینی (ره) تنها در یک مورد دررابطه‌با این مجموعه فرمودند: 
«و عمده چیزی که هست این است که صادقانه خدمت کنید، خدمت بکنید، گمان نکنید که شما یک کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهید یک منّتی بر آن‌ها دارید. منّت آن‌ها را بکشید، خدمت بکنید، احترام بکنید از آن‌ها. این‌ها خانواده شهدا هستند و معلولین و خانواده‌های معلولین که ارزششان آن قدر است، و ما باید خدمتگزار به آن‌ها باشیم. هر عملی که انجام می‌دهیم، هر خدمتی که به آن‌ها انجام می‌دهیم، عملی است که در پیشگاه خدا مقبول است و ما باید با کمال خرسندی منّت آن‌ها را بکشیم و خدمت به آن‌ها بکنیم».

 فرصت مدیریت آن هم در مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش جامعه فی‌نفسه یک توفیق الهی است که خدمتگزاران و مدیران باید از این ودیعه الهی به نحو احسنت استفاده کنند نه آن که این فرصت، صرف برخی اشتباهات و رفتارهای سیاسی و قومی گردد و حتی در به‌کارگیری نیرو شاهد اعمال نگاه‌های قومی و نادیده‌گرفتن قانون و عدم برگزاری آزمون باشیم. بکارگیری فله‌ای نیروها در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد که متعلق به شهدا و جامعه ایثارگری است، اشتباهی بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا در بکارگیری نیروهای اخیر آزمونی برگزار نشده و همگی از یک طایفه خاص بوده است؟ 
فرصت رضا پارسیان‌نژاد و یا هر مدیر دیگری بسیار کوتاه و زودگذر است و باتوجه‌به سوابق مدیریتی پارسیان‌نژاد وی بهتر از هر کسی نسبت به این گذرایی بودن مدیریت‌ها مطلع و آگاه است و امید می‌رود تا دیر نشده است وی گامی در جهت رضایت جامعه ایثارگری و خدمت به این قشر عزیز و بزرگوار بردارد.
گفت‌وگوی کبنانیوز با جانباز 70 درصد به زودی منتشر می‌شود.
کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد؟


کد مطلب: 475045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/475045/ضعف-مدیریت-بنیاد-شهید-استان-کهگیلویه-بویراحمد-بکارگیری-نیرو-بدون-طی-مراحل-قانونی-خانه-مامن-جامعه-ایثارگری-نه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1