تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب : ۴۷۴۰۳۱
کبنا از وضعیت کمربندی یاسوج گزارش می‌دهد

15 کیلومتر وحشتناک و پُرحادثه؛ کمربندی یاسوج؛ غُولی که می‌بلعد و جان می‌گیرد / ضجه‌های مادران کی مسئولان را از خواب بیدار می‌کند؟ + فیلم

۸
۱
15 کیلومتر وحشتناک و پُرحادثه؛ کمربندی یاسوج؛ غُولی که می‌بلعد و جان می‌گیرد / ضجه‌های مادران کی مسئولان را از خواب بیدار می‌کند؟ + فیلم
کبنا ؛کمربندی یاسوج (محور بابامیدان - یاسوج - اصفهان) غولی که هر روز خودروهای زیادی را می‌بلعد و جان جوانان زیادی را می‌گیرد. توسعه و ساماندهی این کمربندی خواست همه مردم، پلیس و مسافران است و مسئولان باید با تزریق اعتبارات ویژه این کمربندی را از ناایمنی رهایی دهند و ساماندهی کنند؛ درغیر این‌صورت هر روز شاهد مرگ هموطنان‌مان در این مسیر خواهیم بود.
دهه آخر اسفندماه در حالی که روزهای پایانی زمستان 1402 را سپری می‌کردیم؛ بامداد چهارشنبه (23اسفندماه 1402) وقتی که همه در خواب شیرین و برخی هم در حال خمیازه قبل از رفتن به رختخواب بودند، اتفاق دلخراشی افتاد. شب و صبح ما مثل شب و صبح دیگران نیست که با خمیازه پایان یابد و با یک فنجان قهوه شروع شود. ما روزهای‌مان را بعضاً با خبر و گزارش‌‌های ناگواری شروع و پایان می‌دهیم که تا مدت‌ها نمی‌توانیم فراموش‌شان کنیم؛ قصه، قصه تلخ مَردانی است که در عنفوان جوانانی، غافل از اینکه کمربندی یاسوج (محور بابامیدان - یاسوج - اصفهان) به‌دلیل سوءمدیریت و سهل‌انگاری مدیران مربوطه ناایمن است، وارد این جاده شدند و جان از دست دادند. بامداد چهارشنبه مرگ سه جوان 17 تا 20 ساله در جاده کمربندی یاسوج در حالی تیتر یک رسانه‌ها شد که هیچ مدیری خم به‌ابرو نیاورد، عذرخواهی نکرد و استعفا نداد. 
البته این قصه تلخ به همین‌جا ختم نشده است. «مهرداد» دانش‌آموز 10 ساله اهل روستای جدول‌غوره بود که در یکی از همین سال‌‌ها هنگام برگشت از مدرسه کنار جاده کمربندی یاسوج، خودروی سواری به‌شدت با او برخورد می‌کند و جانش را از دست می‌دهد و ضجه‌‌های مادر «مهرداد» مسئولان را از خواب سهل‌انگاری و غفلت بیدار نکرد. این حرف‌ها را دهیار جدول‌غوره می‌گوید.
15 کیلومتر وحشتناک و پُرحادثه؛ کمربندی یاسوج؛ غُولی که می‌بلعد و جان می‌گیرد / ضجه‌های مادران کی مسئولان را از خواب بیدار می‌کند؟ + فیلم
جاده کمربندی یاسوج 15 کیلومتر طول دارد و بیشترین آمار تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص می‌دهد. مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد باید تمام پروژه‌های مربوط به حوزه راه را توقف کنند و پروژه چهاربانده شدن کمربندی یاسوج را به اتمام برسانند. اینها را سرهنگ حسن دانایار رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید.
دانایار کمربندی یاسوج را یکی از اصلی‌ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند و بیان می‌کند که این کمربندی استان‌های شمالی و جنوبی را به‌هم متصل می‌کند. 
وی با بیان اینکه فلسفه این کمربندی مشخص است، گفت: این محور محل تردد ماشین‌های سنگین و سبک (باری و مسافری) است و باید جزء محورهای چهارخطه باشد. و این تنها کمربندی در بین استان‌های جنوب کشور است که توسعه پیدا نکرده است.
دانایار خاطرنشان کرد: این کمربندی دوطرفه است که حتماً باید یک طرفه باشد. لزوم توسعه هرچه سریعتر این مسیر ضروری است و مسئولان باید تدبیر لازم را بیندیشند.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که کمربندی یاسوج چند پل مهم دارد که باید آنها توسعه پیدا کنند و در صورتی که کمربندی چهارخطه شود این پل‌ها نیز باید دو طرفه شوند. پل‌های مختار و زردک دو پل موجود محور کمربندی است.
سرهنگ دانایار گفت: چند سالی هست که اعلام کردیم؛ یکی از محورهای حادثه‌خیز و پرحادثه این محور است که تصادفات زیادی را به خود اختصاص داده و جوانان و هم‌میهنان زیادی جان‌شان را در این محور از دست داده‌اند. سال گذشته 9درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور اتفاق افتاد.
   
بیشتر بدانید| فیلم صحبت‌های رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد پیرامون محور کمربندی یاسوج

وی افزود: دلیل اصلی این تصادفات به توسعه‌نیافتگی محور کمربندی بر می‌گردد. در حاشیه این محور روستاها، مدارس، قبرستان‌ها، کارواش و جایگاه‌های سوخت و ویلاها و باغات زیادی وجود دارد. تردد دانش‌آموزان دردسر شده است و همین موضوع احداث روگذر و زیرگذر را در این محور ضروری می‌داند. 
دانایار از برگزاری جلسات متعدد با محوریت کمربندی یاسوج خبرداد و تصریح کرد: در جلسات بر توسعه این کمربندی تاکید کردیم و اکنون هم ساماندهی کمربندی یاسوج (محور بابامیدان - یاسوج - اصفهان) را تاکید می‌کنیم و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود روستاها، ویلاها، قبرستان‌‌ها و سایر مراکز خدمات‌دهی در حاشیه این جاده ترافیک سنگینی را در این محور ایجاد می‌کنند که باید «رمپ‌‌های» ورودی و خروجی طراحی و اجرا شود تا جان مردم کمتر به خطر بیفتد.
سرهنگ دانایار گفت: در ایام نوروز به‌دلیل حادثه‌خیز بودن این محور و برای تردد هر چه بهتر خودرورها در این 15 کیلومتر چهار گشت پلیس مستقر کرده‌ایم.
 علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد که محور کمربندی یاسوج حادثه‌خیز است و وجود شهرک‌های صنعتی و روستاهایی اطراف این محور نیز به ترافیک این محور افزوده است.
  
بیشتر بدانید| فیلم صحبت‌های معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: دو تقاطع غیرهمسطح در این محور احداث می‌شود که مشاور کار طراحی آن را انجام داده و بعد از تعطیلات ایام نوروز به مناقصه می‌رود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مسافران خواست که نکات ایمنی و پلیس را در این محور حتماً رعایت کنند.
15 کیلومتر وحشتناک و پُرحادثه؛ کمربندی یاسوج؛ غُولی که می‌بلعد و جان می‌گیرد / ضجه‌های مادران کی مسئولان را از خواب بیدار می‌کند؟ + فیلم
روستا به کمبود اعتبار پروژه‌ اشاره کرد و گفت: پیمانکار پروژه محور کمربندی یاسوج یکی از پیمانکاران خوب ما است که ان‌شاء‌الله در تخصیص‌های بعدی بیشتر این پروژه را خواهیم دید.
همچنین جمعی از روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشتند:  «فراوانی فوتی‌ها، مصدومین و مجروحین قطع عضو و دل‌خراشی صحنه‌های تصادفات به‌گونه‌ای است که این چند کیلومتر، تبدیل شده‌است به مصداقی از مجمع‌المصائب و مطالبه عمومی مردم؛ به ویژه مسافران و شهروندان مظلوم یاسوجی که شوربختانه نماد و نمودی شده است از تصور! ضعف ناکارآمدی در حوزه راه‌سازی!»
سید مهدی عدالت‌خواه، پیمانکار این محور با بیان اینکه 20درصد تصادفات استان مربوط به این 15 کیلومتر یعنی جاده کمربندی یاسوج است، گفت: اگر پول بدهند ظرف 4 ماه آینده این پروژه را تکمیل و تحویل می‌دهم.
به گزارش کبنا، روزانه ترافیک سنگینی را در محور کمربندی یاسوج به دلیل اینکه یکی از محورهای اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد است، دیده می‌شود؛ چرا که این محور استان‌های جنوبی و شمالی را به‌هم متصل می‌کند. روز‌به‌روز به دلیل اینکه اطراف این محور روستاها، مدارس، قبرستان‌ها و باغات و ویلاهای زیادی وجود دارد، بر ترافیک این محور افزوده می‌شود و ورود و خروج از این محور به دلیل نبود رمپ‌های خروجی و ورودی استاندارد، مشکلات و تصادفات زیادی را رقم زده است. همچنین این محور باید چهارخطه شود تا تصادفات کاهش پیدا کند، بنابراین این پروژه نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و با هزار میلیارد و 2هزار میلیاردتومان این محور ساماندهی نمی‌شود و مسئولان مربوطه کهگیلویه و بویراحمد باید تمام همت‌شان را برای تکمیل پروژه چهارخطه شدن این کمربندی بگذارند. در غیر این‌صورت روزانه شاهد کشته شدن جوانان، مردان و زنان زیادی در این محور خواهیم بود.  
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
از حرف تا عمل خیلی فاصله هست. یاسوج تا شیراز فقط ۲ ساعت راهه ، اونها چه تفکراتی ما کجا داریم میریم . مسئولان استان فقط به دنبال چپاندن اقوام خود در ادارات هستند تا نشان دهند چقدر باعرضه هستن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جاده یاسوج کاکان هم به دلیل اینکه تردد از اصفهان به یاسوج بیشتر افتاده رو این مسیر خیلی شلوغ شده.تازه خیلی‌ها نمیدونن هنوز و قطعا در آینده جاده شلوغ و خطرناکی میشه.اگر مسئولین از همین الان به فکر نباشن جانهای زیادی گرفته میشه در این جاده
Iran, Islamic Republic of
روستا درستش کنه خودش و استاندارش🤣
Iran, Islamic Republic of
آخی وای معاون
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
/ فقط داره خرید وفروش مصالح میکنه با مجوز سنگ شکنی که بهش دادن و .... ؟؟؟؟۲ماه پیش هم ۱۵میلیارد نقد گرفت ......اگر ۲۹۰۰تم قیرش کم کنن که مطالبات نداره
امین
Iran, Islamic Republic of
دیگه پروژه ها و بودجه استان همه اش مختص به کمربندی
۲۰۰۰ میلیارد بودجه واقعا دو دوتا هم بکنید خوبه اگر سکوت می‌بینید از نفهمی مردم نیست از بی تدبیری مدیران
کمربندی
Iran, Islamic Republic of
یکی به در میزنی یکی به تخته ،
این روزا روز توست کبنا
مهندس
Iran, Islamic Republic of
باسلام. با حرف این پروژه به سرانجام نمی رسد، نیاز به تخصیص و نقدینگی دارد، پیمانکار تعریض و پیمانکار نیوجرسی مطالباتی دارند و شب عید ریالی از تخصیص واریزی را به علت مسدود بودن حساب های راه و شهرسازی دریافت نکردند و تا مشکل بدهی راه و شهرسازی به ادارات و افراد و شرکت هایی که طلب داشته و حکم مطالبات در دست دارند، حل نشود نه این پروژه بلکه سایر پروژه ها به همین وضعیت دچار خواهند شد.
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1